Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Marcella »

Emma schreef: (...) Zucker is een man die denkt dat je variatie in de genderidentiteit bij kinderen kunt 'verhelpen' door ze in een genderrol te dwingen. Helaas blijken dat soort therapieën niet te werken en stort het de kinderen die het betreft alleen maar in de ellende, met alle gevolgen van dien.
(...)
Zucker bevestigt in feite het idee dat veel mensen al hebben, dat transgenders maar gewoon 'normaal' moeten doen en dat het dan vanzelf overgaat. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dat helaas niet het geval is. Was dat maar zo.
(...)
Willen jullie zo lief zijn de petitie te tekenen?

Emma
Ook ik kan bevestigen dat Zucker's oplossing bij mij niet gewerkt heeft. Ik werd destijds door mijn omgeving (ouders, familie, school) in het 'man' hokje geduwd/gedwongen/geslagen etc., en mijn ellende werd alleen maar groter en groter... Tot ik ontdekte dat ik een vrouw ben, en als vrouw ging leven.

Ik heb de petitie dan ook getekend.

Marcella
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Venusss »

Getekend
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Isabelle »

Het is ingevuld ;)
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Simão »

En wat als hij juist wordt ontkracht in de docu? Ik wil eerst weten hoe hij in beeld wordtgebracht, in welke context en waarom.
Ik snap dat ze willen dat iemand er naar kijkt, maar is daar een petitie voor nodig? Kan niet iemand gewoon aankloppen met de klacht en de vraag of ze het kunnen zien? Lijkt me stug dat het verboden wordt ofzo.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Anon20190122 »

Met media weet je het nooit dikke kans dat iets verdraaid wordt weergegeven en ik vindt zelden dat het in ons voordeel is!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Anon20190501 »

De initiatiefnemer van de petitie heeft inmiddels een reactie ontvangen van de programmamaker. Zie aldaar.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Jer158 »

Daarom is de petitie ook niet om de docu te verbieden, Simão, maar om te verzekeren dat daadwerkelijke experts ernaar gekeken hebben en het onschadelijk achten.

De update:
Hi All,

Today, I received an email from executive producer Sam Bagnall, which reads:
"I would like to reassure you that great care has been taken to ensure that this programme meets our editorial guidelines in every relevant aspect. It is fair, balanced and presents a range of views, although this is not currently reflected in some of the coverage and commentary from those who have not seen the programme.

I would also like to assure you that we are very aware that is a sensitive topic which we have handled with the utmost care and respect. The documentary includes significant contributions from critics of Zucker and supporters of gender affirmation, including transgender activists in Canada and leading medical experts as well as families with experiences of gender dysphoria and gender reassignment."

However, despite the reassurance it still does not address our concerns. The focus of the documentary is still on Dr. Zucker, and as no-one has seen the program, we do not know how balanced it will be. We do not know how often his critics will feature, and we do not know whether the program promotes a transphobic rhetoric.

I am currently drafting a response to Mr Bagnall which I will send within the next few hours. I will also be linking him to this update, so please leave any of your concerns in the comment section below.

Hopefully we can make some more progress before 9pm tomorrow.

Thanks for your continuing support,
Lucas :)
Ben benieuwd naar de docu. Hoop dat het idd meevalt. Zal hem zelf waarschijnlijk niet direct kunnen zien, maar hopelijk komt hij ook online te staan (of als het transfobisch is, liever niet!)
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door wiggeltje »

hahaha, is facebook toestand , toen ik de enquete invulde, schreef ik bij waarom; omdat ik vind dat dr Zucker onprofessioneel is op het gebied van genderdysforie. Later liep mijn vader van ons familiekantoor naar de woonkamer en was verbaast over de enquete van mijn moeder over ene dr Zucker :?: en dat zij zich er zo ver in verdiept. Nee hoor, dat was ik! :lol:

ach ja, ikzelf heb geen facebook ;) bij deze
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Jer158 »

Nou, dat was het dan. De toon van het programma was totaal verkeerd. De "genderaffirmatieve benadering" werd weggezet als kinderen sturen naar de rol van het andere geslacht, en de conversietherapie werd gebracht als een kind van alles laten proberen (hoewel er eerder ook wel gezegd dat ze bewust naar de rol van het eigen geslacht sturen). En met conversietherapie blijft 88% van de jongens met genderdysforie uiteindelijk jongen, terwijl het bij het VU 80% is volgens mij. Een schamele opbrengst voor zo veel ellende. Jammer allemaal
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Emma »

Het is niet ongemerkt voorbijgegaan in de pers. Bijvoorbeeld The Guardian:

https://www.theguardian.com/society/201 ... -activists
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]