Nieuwe chat! Zie dit topic.

Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Jer158 »

Als mensen zich nog afvragen wat de schade is: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... xpert.html
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Nate_0 »

Bijzonder dat hij bij het ogenschijnlijke verband tussen ASS en GD meteen de gevolgtrekking maakt dat deze kinderen "alleen maar" de ASS hebben, en geen bijkomende GD...

Dat artikel van de daily mail lijkt me iig niet helemaal positief richting Zucker, maar ik vraag me vooral af hoe the general audience hier op heeft gereageerd...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Jer158 »

Ik kreeg de tip om naar de commentaren op dat artikel te kijken, maar ik kon mij er niet toe zetten want ik kan wel bedenken welke kant die op gaan
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Nate_0 »

Jer158 schreef:Ik kreeg de tip om naar de commentaren op dat artikel te kijken, maar ik kon mij er niet toe zetten want ik kan wel bedenken welke kant die op gaan
Ik heb er wel even naar gekeken en het gaat 100% "die kant" op :| Maar goed, mensen die reageren op dit soort artikel zijn dan weer niet de gemiddelde kijker, denk ik dan... en de meeste reacties zijn op het artikel, niet op de documentaire zelf.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Anon20190501 »

In de commentaren wordt meermaals het hoge suïcide (ofte poging tot) cijfer aangehaald bij transgender personen. Blijkbaar gaat men er "by default" vanuit dat dit veroorzaakt wordt door een foute diagnose.
Dat de oorzaak waarschijnlijker bij de mentaliteit van o.a. dit soort reageerders gezocht kan worden komt in hun bolle hoofd natuurlijk niet op.

Jammer maar helaas.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Nate_0 »

Dat, en foutieve aannames over hormoongebruik e.d. of gebaseerd op die éne transgender die ze toevallig zelf kennen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Simão »

Jer158 schreef:Daarom is de petitie ook niet om de docu te verbieden, Simão, maar om te verzekeren dat daadwerkelijke experts ernaar gekeken hebben en het onschadelijk achten.
Ik bedoelde dat het me stug lijkt dat iemand verbied dat er iemand (een expert) komt praten met de maker en dat daar dus niet persee een petitie voor nodig is. Die expert kan toch gewoon in contact treden met de producer?
Sorry dat de "ze" niet duidelijk was.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Emma »

Die producent kan toch niet tot praten gedwongen worden?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 07:34
Gender: Trans FtM
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Wouter »

Ik heb eindelijk de documentaire gezien. Ik had hem opgenomen maar nog geen tijd gehad om te kijken.
En eerlijk gezegd vond ik het een heel objectieve en open documentaire. Echt iedereen kwam aan bod: Dr Zucker en medestanders maar ook een dokter met een andere mening, ouders van patiënten van Dr. Zucker en ook een patiënt zelf maar ook ouders en transgenderkinderen die een andere weg hadden gekozen, uiteraard ook transgenderactivisten en zelfs een spijtoptant. De programmamakers trekken zelf geen conclusie. Ze laten iedereen aan het woord en de kijker mag zelf bepalen wat hij/zij er van denkt.
En ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Dr Zucker lijkt me ze slecht nog niet. Ik kon niets verkeerds ontdekken in wat hij en zijn patiënten (en ouders) zeiden. Zoals het daar verteld werd, was hij helemaal niet bezig met aversion therapy maar wou hij juist heel objectief op zoek gaan naar wat de transgenderkinderen denken en voelen. Dat is trouwens ook de indruk die ik krijg als ik dit (erg lang) artikel lees:
http://nymag.com/scienceofus/2016/02/fi ... fired.html
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Jer158 »

Dat zie ik toch heel anders, Wouter.

In mijn ogen werd Zucker neergezet als enig weldenkend persoon in een zee van "social justice warriors" die een kind dat gender non-conformerend is willen aanmoedigen om op jonge leeftijd al in transitie te gaan en in de rol van het andere geslacht te gaan leven. Natuurlijk zijn dat soort mensen er, maar de tendens is toch juist heel sterk (ook van het VU uit bijv.) om voor de puberteit vooral niets te doen en het kind zich gewoon te laten ontwikkelen (met oorspronkelijke naam en voornaamwoorden) net als ieder ander kind. Immers, ook in Nederland gaat genderdysforie "over" bij 80% van de genderdysfore kinderen.

Mijn probleem met deze documentaire is dus niet zo zeer Zucker, hoewel hij kinderen stuurde naar de genderrol van het geboortegeslacht én weghield van "dingen" die bij het andere geslacht horen. Dat vind ik geen gezonde opvoeding voor een kind, of die nu genderconformerend is of niet, maar dat terzijde. Hiermee beoefende hij zelf een verregaande vorm van waar hij de social justice warriors van beticht, maar dan de andere kant op. Het feit dat zijn eigen handelen superieur zou zijn aan dat van de social justice warriors is hypocriet, en een parallel is naar conversietherapie zoals we dat kennen van homoseksualiteit.

Maar goed, mijn probleem met deze docu is niet eens Zucker maar de manier waarop de huidige situatie/consensus in "transgenderland" (i.e. de "genderaffirmatieve" benadering) werd neergezet. Dit is in mijn ogen geen realistische weergave van de situatie, die bovendien op een manier die voor leken haast vervreemdend is. Alsof de trans gemeenschap een bubbel is waartoe de social justice warriors kinderen willen bekeren. Ik chargeer natuurlijk, maar dat is hoe de toon van het programma op mij overkwam en waarom ik dit programma schadelijk acht voor de educatie van het publiek
Hung her from the branches of a mango tree