Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Nieuwsberichten
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Citizen Erased »

Jer158 schreef:Als mensen zich nog afvragen wat de schade is: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... xpert.html
Nu wil ik toch wel graag die docu zien, kan ik me even ouderwets druk maken. Woon alleen niet in de UK, dus krijg nul op het rekest. VPN-abbo voor 60 minuten zie ik ook niet zo zitten.. :shock:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Emma »

Moet even zoeken, iemand had 'm op Vimeo gezet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Frank »

Dat Zucker 'niet zo'n slechte kerel' zou zijn ben ik het totaal mee oneens. Even wat puntjes van m'n vriend, die hem daadwerkelijk als behandelaar heeft gehad ipv een documentje:

Hij gebruikte conversie therapie om patienten te overtuigen dat ze niet transgender waren, maar dat er iets fundamentaals mis met ze was. Hij zocht naar excusen waarom mensen dachten dat ze transgender zouden zijn (nieuwe methode is blijkbaar autisme, vroeger bij mijn vriend doodleuk tegen zijn moeder dat hij identiteitstwijfels heeft omdat hij mishandeld was en een vaderfiguur mistte). Als je al een akkoord voor gender identiteitsstoornis kreeg, wat je meestal niet kreeg, moest je akkoord gaan met conversie therapy (onbewezen te werken en nog eventjes een giga suicide-niveau erbij omdat je word aangeleerd dat wie je bent het ergste is wat je kunt zijn en je dus maar iemand kunt worden wie je niet bent en dat als je dan nog slechte gevoelens erover hebt, je maar verder naar de klote mag want 'je bent nog niet helemaal gefixed'), anders eindigde de behandeling. Hij respecteerde het niet om je te benoemen als het geslacht dat je bent, en verder werd je zoet gehouden met beloften van hormoontherapie die veelal nooit kwamen.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Anon20180501 »

Dit onderwerp houdt me net als velen al lang bezig en mijn persoonlijke mening komt er eigenlijk op neer dat we niets moeten veranderen... laat onze spiegelneuronen het werk doen zoals ze altijd gedaan hebben, en houdt niets uit het zicht of buiten bereik...

volgens mij draait alles om herkenning en empathie, je volledig kunnen verplaatsen in de persoon of het gevoel van een ander zegt veel over jezelf...
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 07:34
Gender: Trans FtM
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Wouter »

Frank schreef:Hij gebruikte conversie therapie om patiënten te overtuigen dat ze niet transgender waren, maar dat er iets fundamentaals mis met ze was.
Dat bleek dus niet uit de docu. Of zelf, uit de docu bleek dat hij dat niet deed, zowel volgens hemzelf als volgens de ouders en volgens dat ene meisje dat door hem behandeld was.
Frank schreef:Hij respecteerde het niet om je te benoemen als het geslacht dat je bent
Toen ik in 2001 bij het genderteam van Gent liep, werd ik ook door de psych met 'mevrouw' uit de wachtzaal geroepen. Toen ik hem daarover aansprak zei hij dat je voor het genderteam 'mevrouw' bleef tot de laatste operatie. Een beetje later hebben ze dat beleid veranderd.

Maar eerlijk, als echt 80% van transgenderkinderen later in het geboortegeslacht blijft leven, is het dan niet logisch dat je als therapeut eerst naar andere oorzaken gaat zoeken? Zelfs als die 80% overschat is, dan nog is het een goed idee om andere oorzaken uit te sluiten.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Simão »

Wouter, ik ben het zeker eens dat het de moeite waard is om door te zoeken, maar wil wel even aangeven dat als je in je geboortegeslacht blijft leven dat niet automatisch zeggen wil dat je niet transgender bent (of niet helemaal klopt met geboortegeslacht), het wil alleen zeggen dat je er mee om kunt gaan.
Ikzelf bijvoorbeeld ben 55 en leef nog in mijn geboortegeslacht, maar weet wel al mijn hele leven dat ik transgender ben. Dit is niet iets wat over is gegaan, of met therapie op te lossen is geweest. Ik heb me alleen leren aanpassen naar de situatie omdat die voor mij onhaalbaar leek om het te veranderen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Mr.Maarten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:33
Gender: Man

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Mr.Maarten »

Heb de petitie getekend!
Iedereen heeft het recht om te zijn wie die is.
Het moet es stoppen met het hokjes denken, word daar zo moe van.
Je persoonlijkheid is het belangrijkste!
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Petitie "Transgender kids: Who knows best?"

Bericht door Jer158 »

Vond dit artikel dat heel helder mijn gedachten over de docu uiteenzet: http://genderanalysis.net/2017/02/playi ... n-bradley/

Ook heel duidelijk over het verband tussen autisme en genderdysforie.
Hung her from the branches of a mango tree