Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door janine2363 »

Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Anon20190122 »

Ik heb over een soortgelijk onderwerp eerder mijn mening gegeven die is toen behoorlijk neergesabeld Ik denk dat hier ook niet veel discussie uit gaat komen!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Nate_0 »

Eigen lichaam, eigen keuze...

Ik vind het knap dat hij er bewust voor heeft gekozen, en er zo mee om gaat. Jammer alleen dat andere opties voor hem niet weggelegd zijn ivm de kosten... en ook heftig dat hij dat besluit op 20 jarige leeftijd al heeft moeten nemen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Jer158 »

Op 20-jarige leeftijd, zonder partner, zonder baan, heftig ja
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Anon20190501 »

Denk ik heel erg fout wanneer ik de bedenking maak "Hoe ga je het ( financieel en anderszins) trekken om je kind te geven wat het nodig heeft wanneer je niet eens fatsoenlijk voor jezelf kan zorgen?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Nate_0 »

Sigrid schreef:Denk ik heel erg fout wanneer ik de bedenking maak "Hoe ga je het ( financieel en anderszins) trekken om je kind te geven wat het nodig heeft wanneer je niet eens fatsoenlijk voor jezelf kan zorgen?
Nee... je hebt absoluut gelijk, maar m.i. heeft dat weinig met zijn transgender zijn te maken (met uitzondering van het vervroegen van de zwangerschap omdat hij al weet dat 'ie een kind wil). Ik ken ook meiden die op hun 18e/19e zwanger werden terwijl ze zonder baan of opleiding zaten.

Dat dat een punt van kritiek/zorg is: absoluut. Het is niet een ideale situatie--verre van. Maar goed, daar zou ik een cisvrouw/cisman van 20 hetzelfde op oordelen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het uitgangspunt om een kind op de wereld te zetten is niet erg florissant, maar aan de andere kant zijn er voldoende jonge vrouwen die minder bewust hiervoor "kiezen" en dat gaat vaak ook gewoon goed.
Irene
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Citizen Erased »

Tsja, een kind nemen is altijd egoïstisch en in sommige gevallen neemt het, ehr, 'bijzondere' vormen aan.. (geen cent te makken, geen gezinssituatie, per definitie enigkind; ikke ikke ikke wil)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door janine2363 »

Citizen Erased schreef:Tsja, een kind nemen is altijd egoïstisch en in sommige gevallen neemt het, ehr, 'bijzondere' vormen aan.. (geen cent te makken, geen gezinssituatie, per definitie enigkind; ikke ikke ikke wil)
Nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand géén kinderen zou willen. Er is vast een evolutionaire/biologische/whatever reden te vinden waarom anders normale rationele helder denkende mensen een ramp als een "klein monster" zou willen hebben, maar oh oh, mijn kleine monsters zijn mij liever dan mijzelf. Is dat egoistisch ?
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Citizen Erased »

janine2363 schreef:
Citizen Erased schreef:Tsja, een kind nemen is altijd egoïstisch en in sommige gevallen neemt het, ehr, 'bijzondere' vormen aan.. (geen cent te makken, geen gezinssituatie, per definitie enigkind; ikke ikke ikke wil)
Nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand géén kinderen zou willen. Er is vast een evolutionaire/biologische/whatever reden te vinden waarom anders normale rationele helder denkende mensen een ramp als een "klein monster" zou willen hebben, maar oh oh, mijn kleine monsters zijn mij liever dan mijzelf. Is dat egoistisch ?
Wat een voorbarige conclusies..
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen in bepaalde situaties (en die zoals in de OP zou daar wat mij betreft zeker bij horen), simpelweg omdat je niet alleen met je eigenbelang te maken hebt maar ook met belangen van een eventueel kind. Dat is ook een keuze die je kunt kiezen en wat mij betreft een betere aanbeveling voor ouderschap dan het infantiele "ik wil en ik wil het nu"-gevoel laten prevaleren.