Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Nieuwsberichten
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Anon20180501 »

janine2363 schreef:
Daniéla schreef:Ik ben het wel met je eens hoor Janine, maar kinderen omschrijven als "dingen"..?
dat ben ik niet eerder tegengekomen, ook niet gemaskeerd...
:-) Ik heb hier mijzelf overtroffen inderdaad :-)

Ik zal nuanceren, of een poging doen althans.

Als je "ratio" en "wat is verstandig" zet tegenover "gevoel" en "waarbij voel je je wel", dan kan de ratio kant ontmenselijken en dat is riskant. Mijn uitdrukkking van een kind als "ding" is de extreme ontmenselijking, maar het is natuurlijk alleen maar een uitdrukking. Maar de wereld zien als een genen-pool is dat natuurlijk ook, maakt van mensen enkel chemisch-biologische machines.

Ratio is om te clasificeren, zaken in hokjes te passen. Dat helpt om met de complexiteit van de wereld om te gaan, maar de meest complexiteit
komt van buiten, dus pas je ratio eerder toe op anderen, niet op jezelf en dan ligt hypocrisie en opportunisme om de hoek, je gaat makkelijk met twee maten meten en opportunisme om zonder tegen reactie een graantje mee te pikken van een een situatie die eigenlijk verkeerd is. Ratio kan je gebruiken om dat te justificeren.
Iets zegt me dat we nu teveel afdwalen van het oorspronkelijke onderwerp... ;)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Anon20190122 »

Daniéla schreef:Daar kan ik natuurlijk niet over oordelen Tanisha, maar had ik mijn hele leven alleen maar mijn gezonde verstand gebruikt had ik heel veel moois moeten missen, dat weet ik wel...

Ik ben overigens getrouwd op mijn 20e... :)
Tja ik had mijn srs met 20 jaar ik heb mijn hele leven al een vrij sterke kinderwens gehad ik heb toen toch vastberaden en wel overdacht nee gezegt tegen het sperma invriezen en terug kijkend nog steeds een juiste beslissing geweest.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Amy »

Die jongen gebruikt nog geen T neem ik aan? Ik kan met niet voorstellen dat dat goed is voor het kind mocht dat wel zo zijn.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Jer158 »

Amy schreef:Die jongen gebruikt nog geen T neem ik aan? Ik kan met niet voorstellen dat dat goed is voor het kind mocht dat wel zo zijn.
Transjongens die zwanger zijn/worden stoppen tijdelijk met T
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Nate_0 »

Tanisha, wat voor jou wel de goede keuze was, hoeft natuurlijk niet zo te zijn voor een ander ;)

En wat Jer zegt--en er is voor zover ik begrepen heb geen extra gevaar voor het ongeboren kindje omdat die persoon al eens testosteron heeft gebruikt.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Frank »

janine2363 schreef:
Mr.X schreef: Is compleet anders. ..
Dus die culturele/sociale druk om kinderen te krijgen want 'het maakt je toch oh zo gelukkig' mag ook wel wat minder.
Het is hetzelfde als je het bekijk vanuit de wens van de individu. Zeker in de zin van het artikel, want (lees deze thread maar) de sociale druk in dit geval is om de jongen in kwestie te suggereren om geen kinderen te krijgen (want het is egoistisch of zo)
Misschien mijn ik-wil-nooit-geen-kinderen die we anders op kijkt, maar wat ik niet snap is dat adoptie geen optie is? Genen verspreiden lijkt me zo onbennulig, terwijl een adoptiekind ook je ideeen overneemt. Geen druk van 'straks kan het niet meer', en er zijn meer dan zat adoptiekinderen die springen op ouders. Duurder lijkt me geen excuus (complicaties/ziekte en je zit er zo), enkel de regelgeving (zit op mn mobiel bij de kapper, excuses als dat de rede is waarom niet).
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Anon20190122 »

Goed punt Frank en helemaal met je eens!
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door janine2363 »

Frank schreef: Misschien mijn ik-wil-nooit-geen-kinderen die we anders op kijkt, maar wat ik niet snap is dat adoptie geen optie is? Genen verspreiden lijkt me zo onbennulig, terwijl een adoptiekind ook je ideeen overneemt. Geen druk van 'straks kan het niet meer', en er zijn meer dan zat adoptiekinderen die springen op ouders. Duurder lijkt me geen excuus (complicaties/ziekte en je zit er zo), enkel de regelgeving (zit op mn mobiel bij de kapper, excuses als dat de rede is waarom niet).
Ik kan een wezenlijk verschil noemen tussen eigen kinderen en adoptie kinderen. Eigen kinderen zijn echt een spiegel van jezelf, niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua karakter. Je kan je eigen goede / slechte eigenschappen en die van je partner terugzien en dat is heel bijzonder.

Maar ik kan dit ook tegenspreken, er zijn genoeg gevallen dat de persoon die dacht dat hij de vader was, het eigenlijk niet is en die net zo
stellig hetzelfde geschreven zou hebben ... Het gedrag van het kind is misschien ook meer een reflectie van de ouders normen en waarden eerder
dan hun persoonlijkheid.

Waar het op neer komt is de motivatie: Kinderen -krijgen-, niet -nemen- of adopteren, -(ver)zorgen-, niet -hebben-.

Terug naar de "goede / slechte eigenschappen terugzien", ik kan dat schrijven, want ik ben een nogal introspectief iemand (truth finding wist
een vriendin mij laatst te verbeteren ;-)) Zonder dat zijn heel veel verschillen of details (waar zoals je je merkt, ik me best wel druk maak)
eerder lood om oud ijzer. Niet iedereen is zo / hoeft zo te zijn, maar introspectie is ook iets wat met de jaren komt en als het dat niet is dan
komt het als "mid-life crises" of "welt-schmertz", en dat wordt eerder gezien als een probleem in een maatschappij gericht op consumptie
winst maken eerder dan een nuttig moment van bezinning.

Om de verschillen te snappen kan je proberen jezelf in te voelen in de situaties. Klinkt niet onbekend toch ;-)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Emma »

Adoptie is niet zo makkelijk als het lijkt. Niet alleen voor het adoptiekind, maar uberhaupt om in aanmerking te komen. Het klinkt allemaal heel eenvoudig maar het is een proces van een heel erg lange adem tegenwoordig.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Nate_0 »

Hier is overigens nog een artikel over de jongeman in kwestie... Hij geeft zelf aan dat hij twee keer een verzoek tot het invriezen van zijn eierstokken heeft gedaan, maar de NHS (zorgverzekering) in zijn gemeente vergoedt deze ingreep niet bij patiënten die geen kanker hebben (en dat geldt ook voor surrogaatouderschap). De zaak is nu dus hogerop getild, en hij had het liever zelf ook anders gezien.

http://www.ibtimes.co.uk/britains-first ... re-1600697
meerdere zakken met zaagsel