Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Nieuwsbericht: FtM en toch eerst een kind baren

Bericht door Simão »

Als je geld hebt krijg je alles voor elkaar, maar als je van een uitkering leeft, moet je natuurlijk schikken naar het beleid. Het is jammer dat het in zijn geval inhoudt dat er geen kans is op eierstok oogst.

Een kind nemen omdat het nu nog kan en later als het beter uitkomt niet meer, is ergens natuurlijk raar, want nu komt het eigenlijk niet uit en zit je dus met een "later gewenst" kind, dat er wel nu al is, waar je de verantwoording over hebt.
Je kunt het niet nu krijgen en even wegzetten tot het beter uitkomt.

Aan de andere kant vind ik persoonlijk dat van wieg tot graf zekerheden willen ook onnozel. Kinderen worden evengoed wel groot en wat ze vooral nodig hebben is liefde en aandacht. Als dat gegarandeerd kan worden, gun ik deze jongeman gewoon een kind.

Wat betreft verschil tussen adoptie en eigen: Ik geloof niet dat eigen kinderen een soort van kopie van jezelf of hun partner is. Je kunt een kind niet naar wens fabriceren voor de geboorte en daarna ook maar beperkt. DNA delen betekent dat er bepaalde eigenschappen van alle voorouders van beide kanten zichtbaar zullen zijn, maar hoe deze vermengd worden is maar de vraag.
Het enige voordeel van eigen kinderen is dat je de medische achtergrond van alle voorouders gewoonlijk redelijk kent.

Achter adoptie zit trouwens vaak ook nog de motivatie om een kind uit een bepaalde situatie te helpen en niet alleen de wens om zelf ouder te zijn. Er moeten adoptie ouders bestaan om kinderen uit instellingen te houden en afstaan ipv abortus te kunnen realiseren. Dus ik neig meestal naar pro adoptie ;)

Ik vind het goed dat een dergelijk verhaal naar buiten komt om eens te kijken naar de gevolgen van bepaalde acties van overheid en persoon in kwestie.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark