Amerika worstelt met transgender problematiek

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door janine2363 »

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/ ... hten.dhtml

Als hij volgens het reglement moet deelnemen volgens geboortegeslacht en hij daardoor een voordeel heeft, dan toont dat toch wel aan dat het reglement niet zo slim is.

Maar was het nu net niet het probleem in de VS dat het niet lijken te kunnen accepteren dat het de genderidentiteit is belangrijker is ?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door Amy »

Haha hij zal die meiden wel flink ingemaakt hebben. Domme regels ook, laat hem gewoon bij de jongens worstelen dan is het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door Emma »

Maar als je het ander\som doet krijg je weer dit...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170227_02754314

(Zit wel achter paywall, maar de koppen zeggen genoeg...)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door Amy »

Emma schreef:Maar als je het ander\som doet krijg je weer dit...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170227_02754314

(Zit wel achter paywall, maar de koppen zeggen genoeg...)
Enig voordeel wat zij mogelijk heeft kwa spierkracht zal ook vrij snel weg zijn als ze aan de oestrogeen en blokkers zit denk ik zo. Gezeur om niets, gewoon zure verliezers. :P
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door Emma »

Yep. Maar als er op een of andere manier mogelijkheden zijn om ons ergens mee om de oren te slaan, gebeurt het. Helaas zal dat nog wel even zo blijven.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door janine2363 »

Emma schreef:om ons ergens mee om de oren te slaan
Er is natuurlijk een verschil tussen "om de oren slaan" -omdat- de persoon TG is of "om de oren slaan" omdat in een competitie, iedereen probeert om een voordeel te halen en de ander illegaal voordeel te ontzeggen. Bij het eerste is de focus op gender, bij het tweede op sport.

Ik identificeer me hier eigenlijk niet zo sterk met de "ons" hier, tenzij het echt om discriminatie zou gaan.

Vanuit de context van de sport, we hebben grootschalig doping misbruik (Oostduitse sportsters), vervalsing (Iraanse "dames" teams), de motivatie om vals te spelen (met sport is veel geld gemoeid). Moeilijkheid om fair te zijn (Olympics voor gehandicapten, eeuwige ruzie over de mate van het handicap en dus of iemand in een van de vele categorien mag meedoen). Als je het in die context bekijkt is het ook weer niet zo gek, dat sommige mensen vragen stellen. Waar het dan echt om gaat, zijn hun motieven helemaal eerlijk. (Antwoord: Nee natuurlijk niet, maar zelf dat is niet bijzonder voor transgender issues)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door Jer158 »

Wat betreft die jongen die de meisjes heeft verslagen, vat een verslaggever het hier heel goed samen: http://www.huffingtonpost.com/entry/tex ... mg00000004
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Amerika worstelt met transgender problematiek

Bericht door janine2363 »

“transitioning is a struggle I cannot imagine. It is a journey I could not make.” He said that Beggs “needs our support, and he does not a group of old men in Austin telling him who to wrestle because of a genetic mixup at birth... He’s a child, simply looking for his place in the world and a chance to compete in the world.”

Een transitie is een onvoorstelbare strijd, een reis die ik nooit zou kunnen maken. Hij (Beggs) heeft allereerst onze hulp nodig, wat hij zeker niet nodig heeft, is een groep oude mannen in Austin die hem vertellen hoe hij zijn sport moet beoefenen, enkel allen maar omdat bij zijn geboorte zijn gender identiteit en lichaam verkeerd terecht gekomen zijn. Hij is een kind die enkel zijn plaats en een kans om (in zijn sport) te strijden in deze wereld probeert te vinden.

N.B. vertaling is niet woord exact, maar interpretatie correct, hoop ik toch.

Janine