Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Nieuwsberichten
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Anon20190501 »

wiggeltje schreef: Begrijpen we elkaar nu 8-)
Nee, maar da's niet erg.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door wiggeltje »

Voorstander van iets zijn, hoeft niet altijd te betekenen dat je een tegenstander van het tegenovergestelde bent, Vandaar dat ik ook het andere best vind (of dat ik daar neutraal tegenover sta). Schaad het niet, dan baat het niet. Ik bezie de dingen vanuit een ander perspectief en ik weet zeker dat mijn perspectief niet tot de meerderheid behoort, maar dat hoeft ook niet, want ik sta niet in voor de meerderheid in.
wiggeltje schreef: Persoonlijk vind ik dat elk mens het recht op een vader en een moeder heeft, zoals het van nature is. Evenzo gun ik iedereen het recht om vader en moeder te kunnen zijn, desnoods met medische hulp als er iets in de weg staat.
Dus nogmaals.
-Ik vind dat ieder mens het recht heeft op natuurlijke ouders. (en of die recht geld, dat beslis ik niet).
-Ik vind dat ieder mens het recht heeft op ouderschap, desnoods met medische omwegen. (ook dat beslis ik niet).

Zie mijn mening horizontaal en verticaal. Als je die twee lijnen legt, dan heb je een kruis ;)
..en beeld nu die kruis in, als een zwaard dat in de grond is gestreken. ....ameen!

Buitenom dit heeft inderdaad elk levend mens recht op liefde, geluk, geld, voedsel en voorzieningen.. en inderdaad, als daarin wordt voorzien dan is er niks aan de hand. En ja, vrijheid willen we ook, maar dat is niet onbetwistbaar.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Anon20210626 »

eh Ik heb je stukje meerdere keren gelezen en ik zag er weinig lijn in


een paar opmerkingen
schaad het niet dan baat het niet

Dus als alleen als er iets stuk gaat kan er iets ten goede komen ?

en over de mens die recht zou hebben op oudersschap wil ik het volgende wel beweren

Ik ken wel een aantal gevallen waarin ik het heel betreur dat er ooit kinderen in handen van bepaalde ouders zijn gevallen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Sara »

Totdat we onszelf gaan klonen of zo, heeft iedereen gelukkig gewoon een natuurlijke vader en moeder, dus dat scheelt weer. Het is dus niet zozeer een recht, maar een biologisch gegeven. Dat deze vader en/of moeder niet altijd direct betrokken zijn bij conceptie, geboorte, opvoeding, etc. is een ander punt.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door wiggeltje »

Renée schreef:eh Ik heb je stukje meerdere keren gelezen en ik zag er weinig lijn in
Ik ken wel een aantal gevallen waarin ik het heel betreur dat er ooit kinderen in handen van bepaalde ouders zijn gevallen
Dat is dus een kwestie van -voor geboorte of -na geboorte.
Volgens de wet worden kinderen die door hun ouders niet verzorgd kunnen worden naar andere opvoeders gestuurd die dat wel kunnen. Al loopt het bij sommige gezinnen helaas achter dik gesloten deuren. Ik vertrouw erop dat de wet hier verder wel in voorziet van maatregelen.

@Sara,
Ik bedoelde te zeggen; natuurlijke ouderschap
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Sara »

Oprechte vraag: wat bedoel je dan met natuurlijk ouderschap en in welke zin zou er bij de transvrouw in kwestie sprake zijn van onnatuurlijk ouderschap als er een kind zou worden verwekt met de ingevroren zaadcellen?
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door wiggeltje »

Met natuurlijk bedoel ik dus de bevruchting tijdens het orgasme en de hele reis ernaartoe. Precies zoals het is, precies zoals het was.
_____________________________________________________________
Ondanks het niet voor iedereen kan, maar de medische kennis daarin gevorderd is, lijkt het me ook een recht om van die medische kennis gebruik te mogen maken, zolang het veilig is en ethisch is. Ik geloof wel in de superioriteit van de mensheid. De ongeborene heeft er echter geen keuze in, maar tot zover ben ik ook geen kenner hierin. Ik lees dus dat een eicel wordt ingevroren en vermoed dus dat er omwegen zijn via reageerbuisjes. Zolang het ethisch in orde is. En er zijn vast wetten die daarover gaan :)

De levensvrucht is een groot geschenk, daarmee moeten we uiteraard respectvol mee omgaan. Ik denk dat ik die vraag eens aan wat broeders ga stellen. Dan kom ik er wel snel op terug als mijn punt hierover beter gevorderd is, maar geef me wel even de tijd.


...maar sowieso, het discrimineren van een transgender hierin is fout, als een homo of hetero dat mag, dan ook een transgender, of gewoon allemaal helemaal niet :-P en niemand niet..