Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Alice »

Transgender krijgt gelijk na melding discriminatie zorgverzekeraar over vergoeding invriezen zaadcellen,
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 ... NKZu7jvLs0

Er is een vergoeding gegeven,
compensatie of zijn er daadwerkelijk nog zaadcellen ingevroren?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Anon20190501 »

Lijkt me sterk na 2 jaar HRT. Tenzij ze die een tijdje on hold gezet heeft.
Uit het artikel blijkt het niet expliciet.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Alexandra »

Mijn persoonlijke mening: Ik vind eigenlijk dat iedereen dat zelf zou moeten betalen, ook niet transen. Zo duur is dat nou ook weer niet, en het heeft niks met je lichaam te maken. Als je kinderen wilt, dan moet je er ook voor zorgen en ervoor betalen.

Ik heb het zelf niet gedaan. Ik vind het een vreemd iets... moet er niet aan denken om door zoiets heen te gaan. Daarnaast is de kans ook enorm klein dat ingevroren zaad het overleefd.

Maar goed, het is een persoonlijke mening, wil niemand voor het hoofd stoten. :)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Marcella »

Als ik het artikel lees, dan krijg ik het idee dat de betrokkene gewoon alles heeft laten invriezen (en de kosten zelf heeft voorgeschoten), maar vervolgens de procedure is gestart om de kosten vergoed te krijgen.

Marcella
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Elise »

Ik ben stiekem erg nieuwsgierig om welke verzekeraar het gaat :angelic-halo:
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door wiggeltje »

Persoonlijk vind ik dat elk mens het recht op een vader en een moeder heeft, zoals het van nature is. Evenzo gun ik iedereen het recht om vader en moeder te kunnen zijn, desnoods met medische hulp als er iets in de weg staat.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Anon20210626 »

Persoonlijk vind ik dat elk mens het recht op een vader en een moeder heeft, zoals het van nature is.

Dat vind ik een lastige uitspraak in dit spectrum
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Anon20190501 »

wiggeltje schreef:Persoonlijk vind ik dat elk mens het recht op een vader en een moeder heeft
Wellicht bedoel je het goed, maar dat vind ik een aardig kortzichtige uitspraak. Elk kind heeft het recht om op te groeien in een omgeving waar het onbeperkt liefde krijgt, met respect bejegend wordt en de nodige zorgen ontvangt.

Of die omgeving moet gecreëerd worden door een mama en een papa, niet dus.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door wiggeltje »

Ik begrijp jou punt over liefde. Ondanks ik liefde tof vind, gaat mijn punt nu echter niet om liefde, maar dat ik voorstander ben van de natuurlijke wijze en aldus vind dat iedereen het recht heeft op de natuurlijke wijze, zonder machinale omwegen. Begrijpen we elkaar nu 8-)

Op de tweede linie, die niet werd ge-quote, wil ik duidelijk maken dat iedereen (die fatsoenlijk is) het recht heeft op ouderschap, zelfs via medische omwegen. En als men dat kortzichtig vind, tja.. dat mag.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Transgender krijgt gelijk over dicriminatie invriezen zaadcellen.

Bericht door Nate_0 »

To be honest... Een stel dat een kind krijgt via IVF oid heeft daar bewust voor gekozen, een homo stel dat een draagmoeder gebruikt of een lesbisch stel dat een zaaddonor gebruikt zal daar ontzettend lang over nagedacht hebben en heel graag kinderen willen. Daarentegen gaat het op de natuurlijke wijze nogal eens per ongeluk, waardoor een kind daardoor een grotere kans heeft om in een niet-voldoende ondersteunend gezin terecht te komen.

Voorstander zijn van de "natuurlijke wijze" mag, natuurlijk, maar in dit geval werkt het zo niet en is het dus ook niet zo toepasselijk om zoiets op dergelijke manier te roepen in een topic dat veel mensen vermoedelijk naar 't hart gaat.... Zeker als je vervolgens meldt dat je het ook oké vindt als mensen via "medische omwegen" een kind krijgen.
meerdere zakken met zaagsel