Er zijn van die groepen

Nieuwsberichten
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Anon20190501 »

Jer158 schreef:Ik vraag mij dan altijd weer af waarom mensen transgenders zo bedreigend vinden
Dat zijn vaak gewoon dezelfde mensen die alles en iedereen dat/die ook maar enigszins anders is bedreigend vinden.

Het andere ontmoeten
-noopt immers tot nadenken en dat doet 'men' niet graag;
-kan een hernieuwde kennismaking met eigen onzekerheden en frustraties met zich meebrengen en dat is confronterend;
-vraagt een inspanning en TV consumeren is minder vermoeiend

Of het andere zich dan uit in genderbeleving en -identiteit, seksuele oriëntatie, huidskleur of nationaliteit, politieke of religieuze overtuiging doet er niet toe.

Bovendien is een zondebok zo makkelijk gevonden en kan je daar eenvoudigweg de schuld leggen voor eigen tekortkomingen en mislukkingen.

Ik zal wel cynisch overkomen. Mijn mensbeeld is inderdaad niet onverdeeld positief. Er zijn daarentegen veel individuele exemplaren van het menselijk ras die ik erg graag mag.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Jer158 »

Ender schreef:Boys are boys, and always will be. You can't change sex.

Nou vanbinnen voel ik me jongen, my sex is boy, please fix it with the outside?
Oh zo! :hug: Vermoed dat ze het niet zo bedoeld hebben, maar het geeft wel aan dat ze echt geen idee hebben waar ze het over hebben. Het is niet alsof we als trans mensen claimen dat je sekse kunt veranderen (of i.i.g. gender niet, maar in die kringen geldt vaak dat sekse=gender).
Sigrid schreef:Dat zijn vaak gewoon dezelfde mensen die alles en iedereen dat/die ook maar enigszins anders is bedreigend vinden.

Het andere ontmoeten
-noopt immers tot nadenken en dat doet 'men' niet graag;
-kan een hernieuwde kennismaking met eigen onzekerheden en frustraties met zich meebrengen en dat is confronterend;
-vraagt een inspanning en TV consumeren is minder vermoeiend

Of het andere zich dan uit in genderbeleving en -identiteit, seksuele oriëntatie, huidskleur of nationaliteit, politieke of religieuze overtuiging doet er niet toe.

Bovendien is een zondebok zo makkelijk gevonden en kan je daar eenvoudigweg de schuld leggen voor eigen tekortkomingen en mislukkingen.

Ik zal wel cynisch overkomen. Mijn mensbeeld is inderdaad niet onverdeeld positief. Er zijn daarentegen veel individuele exemplaren van het menselijk ras die ik erg graag mag.
Helemaal niet cynisch hoor, Sigrid. (Waarom is het vaak dat realisme als cynisch wordt gezien?) Er zal vast een kern van waarheid in je verhaal zitten. Dat is precies mijn vraag. Waarom vinden mensen anders zijn bedreigend? Hoe kan hoe iemand anders zijn leven leidt zo'n (vaak heftige) reactie oproepen bij iemand? Dat lijkt me voor die intolerante mensen ook niet fijn. Je zou je maar de hele dag druk moeten maken over hoe anderen hun leven leiden. Geef mijn portie maar aan Fikkie
Hung her from the branches of a mango tree
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Dieuwertje »

Sigrid, je eindigt best wel positief :-).

Met een beetje geluk schieten ze in hun eigen voet met deze actie. Hoewel dat in sommige landen nog wel even kan duren.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Mr.X »

Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Dieuwertje »

Ook niet goed.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Anon20210626 »

Ben ik nou erg als ik zeg dat ik dat wel snap?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Dieuwertje »

Ik snap het ook Renée, maar deze manier doet onze zaak vast geen goed.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Anon20210626 »

Ach dat maakte de bus toch al naar de vaantjes.........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Ender »

Ik heb dan weer zoiets van,.. "osm" heeft wel een stem en is hier duidelijk niet mee eens! "Wij" durven wel! Maar dan ben ik denk ik (weer) te naïef..
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Er zijn van die groepen

Bericht door Jer158 »

Ik ben niet overtuigd dat het per se daadwerkelijk osm was. Kunnen ook SJW's of gerelateerden in het algemeen zijn geweest.
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie