Heineken #OpenYourWorld

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Heineken #OpenYourWorld

Bericht door Emma »

Janice schreef:Nee hoor en de reclame tja... weer een concern die op de politieke correctheid/diversiteit bandwagon springt. Het zijn allemaal acteurs.
Of er geacteerd wordt is denk ik niet zo interessant. Een klein deel van de mensen die met de campagne geconfronteerd worden, zal toch aan het denken gezet worden. Dat is alles wat nodig is. En die bandwagon... nu het positief bedoeld is kunnen we fijn roepen dat ze het toch alleen maar voor het geld doen. Maar stel dat ze voor de grap een transgender voor aap hadden gezet, hadden we dan ook schouderophalend moeten reageren? Geloof ik niks van.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Heineken #OpenYourWorld

Bericht door Sara »

Mensen drinken geen bier, maar marketing, aldus Freddy Heineken. Dit is weer eentje in die lange en interessante traditie.

Wat ik opmerkelijk (en ook wel knap) vind, is dat Heineken in dit spotje niet expliciet een standpunt lijkt in te nemen wat betreft feminisme, klimaatverandering en transgenders, maar juist de dialoog promoot. Daar kun je heel pessimistisch over doen, maar het is misschien ook juist wel wat we nodig hebben: i.p.v. mensen om de oren slaan met de 'boodschap', mensen stimuleren om het er eens rustig met iemand over te hebben, eventueel onder het genot van een biertje.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Heineken #OpenYourWorld

Bericht door wiggeltje »

Ik vind het wel een mooi reclame. Eigenlijk bedoelde ik te zeggen dat ik "tegenstanders" heb. Iets wat ik hier uiteraard niet verder ga uitlichten, dit is een trans.g. forum, maar bij de reclame dacht ik er zo aan. Dat, stel je voor, ik onwetend met één der hunne zou drinken, wij elkaar zouden mogen, misschien zelfs gevoelens voor elkaar zouden krijgen! Terwijl dan op het moment, ineens "dat" op beeld tevoorschijn komt.. Zouden wij dan nog samen drinken? Ik zou graag ja willen zeggen.

Goed, het doet er verder niet toe, leuk video :) misschien deel ik die nog wel met hen..
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Heineken #OpenYourWorld

Bericht door Venusss »

#OpenYourWorld == explore your world by sharing a drink

Dit laat een andere kant van alcohol zien dat mensen hun mening kunnen veranderen in positieve zin wat aan het begin een vooroordeel label had
Leuk gemaakt
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken