TV show, Too Fat to Transition

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Alice »

Too Fat to Transition

zondag 14 mei 2017, TLC, 21:00 - 22:00 uur

Seizoen 1 - Aflevering 2 - Lost & Found: De transgender Shane probeert af te vallen voordat zijn verzekering afloopt. De transgender vrouw Kayla strijdt tegen haar oude gewoonten, maar dat valt niet mee.

Too Fat To Transition chronicles the journeys of Kayla, a transgender woman, and Shane, a transgender man who must both lose dramatic amounts of weight in a short period of time in order to get the gender reassignment surgery they desperately need.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Mr.X »

....Wow...just wow. Shameless. Wat ze al niet verzinnen om te 'entertainen' tegenwoordig.

En het gaat ook nog mislukken ook. "dramatic amounts of weight in a short period of time"...dat houdt in dat ze gewicht verliezen dat snel weer terug komt, plus extra.

Shitty show is shitty.
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Venusss »

Yes we can!

Ik deed zelf 50kg afvallen in 2 ongeveer jaar. Je moet wel de tijd, motivatie en discipline hebben om elke dag minimaal 1 uur te fietsen in weer en wind of intensief te bewegen. Op een gegeven moment dan pakte ik zelfs 2 tot een enkele keer 3 uur sporten per dag. Whoa!
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Mr.X »

50kg in twee jaar is niet drastic amounts of weight in a short period of time. Dat komt neer op een halve kilo per week, wat recommended is. Deze mensen gaan vast proberen om 50kg in een half jaar te verliezen, oid. Dat werkt gewoon niet.

Wel gz on the big weight loss! Steady wins the race :)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Jannet V »

Too skinny...
Klinkt misschien vreemd, maar ook die mensen zijn er. Het is me gelukt om een BMI van 18,5 te halen op het moment van meting. Op de dag van de operatie zat ik onder de 18. Gelukkig telde dat niet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Amy »

Jannet V schreef:Too skinny...
Klinkt misschien vreemd, maar ook die mensen zijn er. Het is me gelukt om een BMI van 18,5 te halen op het moment van meting. Op de dag van de operatie zat ik onder de 18. Gelukkig telde dat niet.
Herkenbaar probleem, mijn BMI was 16 voor dat ik met hormonen begon en met moeite heb ik het nu net op 20 gekregen ook deels dankzij dat ik om één of andere rare rede 2,5 cm gekrompen ben.
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Frederique »

Wat ik me altijd weer afvraag bij dit soort verhalen is, of de BMI-grenzen nu echt een medische reden hebben of dat er "chantage" wordt toegepast.

Achtergrond: ik heb zelf diabetes, mijn HbA1c ("gemiddelde bloedsuikerwaardes") zat tussen de 9 en de 10 toen ik diagnostiek deed. Aan het einde van de diagnostiek werd verteld dat de operatie pas kon doorgaan als mijn HbA1c onder de 8 lag (ideale streefwaarde voor alle diabetes patiënten is een HbA1c onder de 7). Dat is, met heel veel pijn en moeite, ook gelukt. Toen ik bij de operatiearts kwam, vertelde die mij dat hij mij bij mijn oorspronkelijke HbA1c ook had willen opereren. Dus alle argumenten die ik in de periode daarvoor hoorde ("slecht wondherstel", "slechter operatieresultaat", etc) bleken gewoonweg medisch niet te kloppen! Je kunt je voorstellen hoe ik dacht/denk over de hormoondeskundige (!) die deze argumenten gebruikte om de operatie te blokkeren zolang ik niet de juiste waarden had...

Dit voelde voor mij als chantage. Mogelijk werkt dit bij gewicht ook zo, hoe denken jullie hier over?
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Anon20190501 »

Alice schreef:must both lose dramatic amounts of weight in a short period of time in order to get the gender reassignment surgery they desperately need.

Disclaimer: ik ken het programma niet

Aber, aan de hand van de samenvatting zou ik denken: waarom moeten ze zo snel zoveel gewicht kwijt? Tot meerdere eer en glorie van de programmamakers?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Elise »

Ik denk dan meteen. Wie laat zich hiervoor lenen? Wie wil in zo'n programma zitten? :-?
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: TV show, Too Fat to Transition

Bericht door Alice »

Elise schreef:Ik denk dan meteen. Wie laat zich hiervoor lenen? Wie wil in zo'n programma zitten? :-?
Waarvoor doen ze het?
Name & Fame = bekendheid = veelal Geld

Ink Master, al ga je af als een gieter je gezicht is op TV geweest je bent bekend = meer klanten in je shop.
Undercover boss, Secret Millionaire = laten zien hoe goed jij (als werkgever) en je bedrijf is = koop bij mij.
Jo Frost, Super Nanny = huur mij in – koop mijn boeken.
My Big Fat Fabulous Life Whitney Thore, die kickt op haar zelf en dat levert nog geld op ook.
Dichter bij huis, transgenderpaar Louisa en Rosanna = bruiloft met alles er op en er aan en vervolg uitzendingen om meer bekendheid te verkrijgen.
Geen Cent Te Makken, Mijn Man Is Klusser, mensen die in een uitzichtloze situatie bevinden en denken hulp te kunnen krijgen om daaruit te komen, wurg contracten en er zijn er maar weinig beter van geworden. Uitstel van executie, er is in werkelijkheid geen huis verkocht tijdens dat programma. Etc..

Waarom worden zulke programma’s, reality – freak shows, uitgezonden?

Die hebben een bepaald entertainment waarde waar horde kijkers op af komen = kassa voor de programmamakers, TV zenders, reclameboys etc..
Voor wat betreft het onderwerp transgender is vergelijkbaar met shows over
The Undateables, Toddlers & Tiaras (puur kindermisbruik), My 600-lb Life, Say Yes To The Dress, etc..

Over afvallen voor de operatie, ik dacht dat jullie zelf meer kennis daar over had.
Zelf had/heb ik wel overgewicht maar voor de operatie werd er wat van over gezegd maar het gaf geen problemen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.