Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Sanne_S
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jun 2014, 11:15
Gender: Transgender

Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Bericht door Sanne_S »

Hoi iedereen,

Ik heb de halve finale van het Songfestival gezien, vooral om de Nederlandse inzending te kunnen ervaren.
Ik vind de zang van Og3ne zelf al heel mooi, maar dit liedje liet me niet los.

Vanmorgen naar het werk heb ik het meerdere malen aandachtig beluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat dit lied "Lights And Shadows" ons gevoel tot op de letter beschrijft, met name diegenen als mij die nog steeds worstelen met je gevoelens.
Door het vele malen draaien raakte het mij enorm, maar na het lezen van de tekst met het horen van het lied, kwam het toch wel heel dichtbij voor mij.
Ik ben er geheel door uit mijn doen geraakt, ook al heb ik een periode gehad waarin mijn cis gender de boventoon voerde en me daarom ook niet meer vertoonde.

Luister naar het lied, en bekijk tegelijkertijd de tekst. Ik ben benieuwd of het jullie net zo raakt als mij.



Heel veel liefs,
:hbeat: Sanne
Liefs,

:hbeat:Sanne

"No One Can make You Feel Bad Without Your Consent"
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Bericht door Anon20230219 »

Hi Sanne,

Ja de tekst is zeker mooi..

Liefs:Lisa
Sanne_S
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jun 2014, 11:15
Gender: Transgender

Re: Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Bericht door Sanne_S »

Hoi Lisa,

Ik weet niet of jou, buiten dat je de tekst mooi vindt, het lied en de tekst je raken?
Bij mij in ieder geval leeft de tekst nog steeds.
Na een paar keer meezingen lukt het dat even niet omdat mijn emoties dan even in de weg zitten.
Zing jij wel eens mee met een liedje dat je leuk vindt?

Liefs,
Sanne
Liefs,

:hbeat:Sanne

"No One Can make You Feel Bad Without Your Consent"
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Sanne,

Vervelende is dat ik zelf ook pogingen doet muziek te maken en als ik naar een nummer luister dan luistert de muzikant in mij gelijk mee.
Ik zelf zou een iets ander arrangement eronder hebben gemaakt zodat de tekst voor mij wat meer naar voren zou komen.
Maar snap wel dat ze het nummer toegankelijk wilde maken voor het songfestival maar dat leidt voor mij dan weer van de tekst af.

Ja ik mag graag met nummer mee zingen hoor, of het even geweldig klinkt altijd is een 2e :)
Mijn vogel geeft weleens aan dat ik beter maar mijn mond kan houden hahaha.

Liefs;Lisa
Sanne_S
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jun 2014, 11:15
Gender: Transgender

Re: Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Bericht door Sanne_S »

Hoi Lisa,

Leuk om te horen dat je zelf ook muziek schrijft.
Welk genre muziek schrijf je dan graag?

Mijn muziekinteresse is eigenlijk heel breed.
Het meeste luister ik naar dance en housemuziek.
Heel graag hoor ik ook verschillende stromingen van metal muziek.
Daarnaast ook schlager, klassieke muziek en wat oldies en Nederlandstalig.

Mijn beste maatje zei al dat, wat jij ook al aanduidde, dat het een typisch songfestivalliedje is.

Liefs,
:hbeat: Sanne
Liefs,

:hbeat:Sanne

"No One Can make You Feel Bad Without Your Consent"
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Sanne,

Tja mijn muziek gaat eigenlijk alle kanten op en ben soms ook met 3 verschillende dingen bezig tegelijkertijd.
Alnu heb ik een remix staan van Amy Winehouse's Rehab, welke ik pas vorm kon gaan geven toen ik de film over haar zag..ze had een aparte stem maar bij vlagen kan ik haar zangkunsten meer bestempelen als gillen.
Ik wil graag meer over iemand weten als ik diegene door een remix heen sleur.
Omdat ik veelal met synthesizers werk is mijn muziek voornamelijk elektronisch en instrumentaal van aard.
Qua zang is er weinig uit mijn hoek gekomen en dat komt met name omdat mijn zangstem niet zo soepel zich vormt als mijn vrouwelijke praat stem.
Gaat nog wel even duren voor ik de juiste sound weer te pakken heb voor mijn gevoel op het moment.

Tja qua zang kan ik mijzelf niet echt heel bijzonder vinden maar probeer altijd wel iets te vertellen, vaak juist door dingen weg te laten en de basis te beschrijven van een verhaal.
Ik hou van jou en blijf je trouw teksten ontbreekt er vooral aan eigenlijk :)

Qua muziekstijlen kan het aan deze kant alle kanten op, van reggae tot aan hardcore en alles wat daar tussen en omheen draait.
Rap en Jazz muziek zal je bij mij niet heel veel tegen gaan komen.

Liefs:Lisa
Sanne_S
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jun 2014, 11:15
Gender: Transgender

Re: Songfestival lied "Lights And Shadows" van Og3ne is zoveel meer dan een liedje.

Bericht door Sanne_S »

Hoi Lisa,

Jeetje, jij bent veelzijdig en enorm creatief.
Leuk dat je werkt met synthesizers.
Je hebt gelijk, dat je eerst meer wilt weten over een persoon, alvorens de muziek te remixen.
Anders zou je met iets geheel anders maken dan het genre van die persoon is.
Gevoelsmatig "klopt" het dan niet.
Ikzelf hou ook van synthesizer muziek.
Wat begon met Vangelis, Jean Michel Jarre en Space Just Blue tot de moderne trance house van tegenwoordig.

Ja de meeste zangers en zangeressen hebben vaak dezelfde of gelijksoortige teksten.

Ik hield me vroeger veelal bezig met soundtracker gebaseerde muziek.
Samples in een tijdspatroon plaatsen, verdeeld over 4 of 8 sporen.
Dit alles met een Commodore Amiga 1200, een fantastische machine voor haar tijd.

Heb jij ergens voorbeelden gepubliceerd van jouw werk?
Ik zou graag eens iets horen.

Liefs,
:hbeat: Sanne
Liefs,

:hbeat:Sanne

"No One Can make You Feel Bad Without Your Consent"
Plaats reactie