Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het kan altijd beter of anders

Nieuwsberichten
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Frederique »

Nee, helaas. Je huidige paspoort blijft geldig tot de uiterste houdbaarheidsdatum en moet daarna vernieuwd worden. Dat vernieuwde paspoort zonder genderaanduiding kost op dat moment evenveel als dat je een nieuw paspoort krijgt waar wel een genderaanduiding in staat.

Je kunt uiteraard wel je mening geven over dit soort veranderingen als daarom gevraagd wordt. Dat is de vorige keer bij de raadpleging over artikel 28 ook gebeurd voor de invoering. Ook daar werd door transgenders al verschillend tegenaan gekeken en die input is toen meegenomen in het Tweede Kamer-debat.

Het zou natuurlijk wel fijn zijn als je erkent dat er meerdere genders zijn dan alleen M of V en dat lang niet al die genders goed in een vakje passen... Mijn genderidentiteit verandert regelmatig 1 a 2 keer per uur, dus hoe we dat goed in een vakje krijgen lijkt me toch een probleem. Want wat er stond (M) klopt niet, wat er nu staat (V/F) klopt niet en ik vermoed dat je weinig aanduidingen kunt vinden die wel passen en die voor niet-transgenders ook nog duidelijk zijn. Want waarom wel M of V, maar geen Q(ueer), A(-gender), N(on-binary), F(luide gender) of zelfs Z(oek-het-lekker-zelf-uit), en meer, en combinaties hiervan. Toch? En waar leg je dan de grens? Alleen bij genders die binair voelende mensen ook begrijpen? Of is er in jouw denkwereld wel ruimte voor meer/anders?
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

M of V of X der verandering mss.

Mijn voorstel al eerder. Want er zijn ook mensen die graag hun V of M zien staan.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20190501 »

Nick schreef:Hihi Sigrid,

Blij voor u.
Moest jij dan om één of andere reden, brommen als MtF ?

Grtz Nick ;)
Natuurlijk niet, daar ben ik immers veel te braaf voor :)

Mijn verbazing had niet te maken met het gevangenisverhaal. Wel met jouw IMHO simplistische en al te stellige manier waarop je resp. lesbiennes en transmannen over één kam scheert.
Vind ik niet tof.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het kan altijd beter of anders

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef:
Nick schreef:Hihi Sigrid,

Blij voor u.
Moest jij dan om één of andere reden, brommen als MtF ?

Grtz Nick ;)
Natuurlijk niet, daar ben ik immers veel te braaf voor :)

Mijn verbazing had niet te maken met het gevangenisverhaal. Wel met jouw IMHO simplistische en al te stellige manier waarop je resp. lesbiennes en transmannen over één kam scheert.
Vind ik niet tof.
Jammer,

Maar het is de realiteit. Ik persoonlijk doe dat niet, maar wie ben ik ?

Grtz Nick ;) ( daar ben ik mss, ook te braaf voor ).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .