Nieuwe chat! Zie dit topic.

Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Nieuwsberichten
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik vraag mij weleens af wat mag je als mens zijnde eigenlijk nog tot je nemen??
Al die onderzoeken vallen over elkaar heen en het is geen bijhouden meer aan.

Mijn moeder had haar hele leven last van slecht bloed en kreeg op een gegeven moment van een arts te horen dat 1 of 2 glaasjes wijn haar bloedspiegel ten goede zou kunnen komen maar mijn moeder welke toen al 3 tia's achter de kiezen had durfde het niet aan.
Van vooral wijn is bekend dat het goed is voor het bloed en de hart en bloedvaten maar uiteraard met mate.
Het stofje sulfiet wat in elke wijn zit daarvan is bekend dat dit bij grote hoeveelheden ernstige schade kan opleveren op langere termijn.
Bij hele goedkope wijnen welke te koop bij elke super is de concentratie van sulfiet hoger dan bij duurdere wijnen.
Het stofje veroorzaakt bij grote inname er voor dat je wakker wordt met een hoofd alsof je tussen een strak aangedraaide bankschroef heb gelegen :)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Anon20190501 »

Lisa1973 schreef:Tja ik vraag mij weleens af wat mag je als mens zijnde eigenlijk nog tot je nemen??
Al die onderzoeken vallen over elkaar heen en het is geen bijhouden meer aan

Da's een makkelijke.
Alles met mate. Behalve tabak. Daar ga je dood aan.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Nate_0 »

Niet iedereen is even gevoelig voor een sulfiet-kater, geloof ik...

Maar goed. In principe is het zo dat ALLES in grote mate ongezond of zelfs dodelijk is, inclusief zuurstof. Het ene is wat gevaarlijker of heeft meer invloed dan het andere, en dan is het aan jou of jij de afweging wilt maken, of het risico wilt lopen dat er iets gaat gebeuren. Als je rookt loop je veel meer risico op bepaalde kankersoorten, aderverkalking en dat soort dingen, en het is natuurlijk beter als je het niet doet maar het zegt niet dat je dat alles *hoeft* te krijgen. En crystal meth zou ik ook niet "met mate" nemen (of PCP, of...). Bij drinken geldt een beetje hetzelfde, er wordt steeds meer duidelijk hoe schadelijk het wél is ook in kleine hoeveelheden, alleen wordt daar minder aandacht aan besteedt en zijn er nogal wat mensen met alcoholproblemen in Nederland. Veel vet eten is niet goed, veel proteïnen niet, veel medicatie niet--ga zo maar door. Er zijn vrij weinig substanties die géén schadelijke neveneffecten hebben.

Maar als je graag een wijntje drinkt, is dat wél goed voor je kwaliteit van leven, en iedereen loopt het risico om vandaag nog dood om te vallen dus waarom zou je niet ook genieten van het leven.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Anon20230219 »

Sigrid schreef:
Lisa1973 schreef:Tja ik vraag mij weleens af wat mag je als mens zijnde eigenlijk nog tot je nemen??
Al die onderzoeken vallen over elkaar heen en het is geen bijhouden meer aan

Da's een makkelijke.
Alles met mate. Behalve tabak. Daar ga je dood aan.
Nou ja ik mag zelf graag melk drinken en dat was altijd gezond en sinds een paar jaar ineens niet meer...heeft niks met makkelijk te maken..is gewoon een feit.
Je bent wel erg anti tabak merk ik, en toch als alle rokers ineens zouden stoppen zouden wij hier in Nederland echt een serieus probleem hebben.
Ineens valt er meer dan 2 miljard aan inkomsten weg, en dat is nog zonder het feit dat wij als Nederland huisvesting bieden aan veel grote fabrikanten daarvan..
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef:Niet iedereen is even gevoelig voor een sulfiet-kater, geloof ik...

Maar als je graag een wijntje drinkt, is dat wél goed voor je kwaliteit van leven, en iedereen loopt het risico om vandaag nog dood om te vallen dus waarom zou je niet ook genieten van het leven.
Nou mijn vader leefde super gezond, rookte heel soms een shaggie maar vaak lag het pakje Drum op tafel uit te drogen, altijd in beweging..veel fietsen en gezond eten en geen alcohol meer en toch heeft hij net de 44 gehaald.
Leven op zichzelf is al gevaarlijk, als je echt veilig oud wilt worden moet je gewoon voor altijd in bed blijven liggen ;)
Denk dat men eens beter onderzoeken kan gaan uitvoeren wat er echt toe doet.
Onderzoek een zeldzame ziekte of de genezing van andere aandoeningen.
Over een jaar is wijn ineens weer gezond volgens een andere studie.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Amy »

Lisa1973 schreef:
Sigrid schreef:
Lisa1973 schreef:Tja ik vraag mij weleens af wat mag je als mens zijnde eigenlijk nog tot je nemen??
Al die onderzoeken vallen over elkaar heen en het is geen bijhouden meer aan

Da's een makkelijke.
Alles met mate. Behalve tabak. Daar ga je dood aan.
Nou ja ik mag zelf graag melk drinken en dat was altijd gezond en sinds een paar jaar ineens niet meer...heeft niks met makkelijk te maken..is gewoon een feit.
Je bent wel erg anti tabak merk ik, en toch als alle rokers ineens zouden stoppen zouden wij hier in Nederland echt een serieus probleem hebben.
Ineens valt er meer dan 2 miljard aan inkomsten weg, en dat is nog zonder het feit dat wij als Nederland huisvesting bieden aan veel grote fabrikanten daarvan..
Die mensen die dan stoppen met roken hebben dan geld over wat ze toch wel weer aan iets anders besteden waar ook weer belasting over binnen komt, misschien iets minder maar het is niet zomaar weg.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Anon20180311 »

Hihi, wat lees ik deze graag,

Weer woorden van mijn moeder ( sorry) : Wat je uitspaart aan je pintje of sigaretje, geef dat dan niet aan een Dr. omwille van een depressie, gebrek aan levensvreugde of genot te kennen. Wat is gezond verstand en gezond gebruik ? Dat weet je zelf wel, met gezond verstand der gebruik.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen vergroten

Bericht door Eva »

Goed. Het onderwerp lijkt me voldoende uitgediept en verzandt in hoog temp. Dank allen voor uw bijdragen :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)