leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Dieuwertje »

tanisha schreef:Ik zie dit als de laatste stuiptrekkingen van een uitstervend soort!
Zo zie ik dat ook, maar als je ziet hoe vaak er nog steeds geweld is tegen homo's en lesbiennes dan denk ik dat het uitsterven een heel moeizaam proces is.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Anon20190122 »

Is het ook maar vergeet niet wat voor een eind we al gekomen zijn.

En homo's en lesbiennes zijn volledig geaccepteerd als het om dagelijkse beslommeringen aan komt maar voor ons kan je nog altijd betekenen dat wij de baan niet krijgen of rot behandeld worden bij de supermarkt.
In zo verre hebben wij nog een inhaalslag te maken die we aardig aan het winnen zijn.

En wat betreft het geweld dat los je niet op om de andere wang toe te keren die moet je zo snoeihard terug pakken dat ze het niet nog eens durven te doen.
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Frederique »

Helaas zijn het geen laatste stuiptrekkingen van een uitstervend soort. McHugh is bekend in de Amerikaanse genderbeweging, hij is onderdeel van een aantal "onderzoekers" met een sterk Christelijke achtergrond die fel tegen transgenders is. Zijn onderzoek klopt wetenschappelijk gesproken niet, er zit (te) veel geld achter om dit soort geluiden toch te laten horen. Er is op de WPATH in Amsterdam een presentatie geweest over de situatie in de VS. Lees hier onder het kopje "De manier waarop onderzoek misbruikt wordt om transgenders te marginaliseren" van een samenvatting van die presentatie.
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Dieuwertje »

Het lijkt er sterk op dat de site van de Quantum Future Group en al de gelieerde sites tot de categorie sites behoren die doen alsof ze wetenschappelijk verantwoorde zaken publiceren, maar in feiten een andere agenda hebben. Heel kwalijk is dat nergens terug te vinden is wat de werkelijke achtergrond is van de organisatie. De enige hint die ik zo snel kon vinden is de mededeling 'The bad news is that without your help, we will never be able to reach enough people to counteract the effect that psychopathy is having on our world. For more info, don't miss: A Christmas celebration with Truth.'

Op de site van nl.sott.net wordt gevraagd om een donatie. Het is duidelijk dat deze site op Nederland gericht is (nl in de domeinnaam). Dan zou het op zijn minst prettig zijn als er een CBF keurmerk was (https://www.cbf.nl/register-goede-doelen/). Die is er niet. Het keurmerk zou in ieder geval eisen dat duidelijk gemaakt wordt wat de werkelijke doelstelling is van de organisatie en hoe het geld gebruikt wordt. Totaal ondoorzichtig in dit geval.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Anon20190122 »

De kerken zijn zelf ook op hun retour wel eens op zondag in een kerk gekeken als er 30 mensen zitten is het veel!
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Frederique »

@Diewertje: eens.
@Tanisha: In Nederland misschien. In de VS is het een machtsfactor van betekenis!
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Emma »

In de VS zijn de kerken ook gewoon buurthuis. Dat maakt ze inderdaad een stuk sterker. Ook al ben je niet religieus, dan nog steun je je plaatselijke kerk...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Anon20190122 »

De VS moet je dat land nog serieus nemen?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Anon20190501 »

tanisha schreef:De VS moet je dat land nog serieus nemen?

Zo lang ze de sterkste miltaire macht, grootste economie en belangrijkste culturele influencer zijn (letterlijk driewerf helaas) zou ik dat wel doen ja. Al is het maar uit eigenbelang en zelfbehoud.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: leeft de genderactivist in een fantasiewereld?

Bericht door Anon20190122 »

Militaire macht ja maar de grootste economie heb ik al een paar hele dikke vraagtekens bij!