politieke idealisten kapen genderdysforie

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door wiggeltje »

Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: activisten kapen genderdysforie

Bericht door Dieuwertje »

Over narcist gesproken. En altijd weer die luitjes van links. :-? Is dat de Nederlandse variant van 'those liberals' in de USA?
Maar goed dan ben ik ook aan het modder gooien naar elkaar en misschien moeten we dat nu net niet doen.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Nate_0 »

Het Amerikaanse systeem is zo anders dan het Nederlandse systeem dat er niet echt een goede vergelijking te trekken is...

Daarnaast weet ik wel dat politieke discussies op dit forum niet zo (helemaal niet) handig zijn, zeker niet op het moment dat er allerlei beschuldigen heen en weer worden gemept. Live and let live, ofzo.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Anon20190501 »

<cynische modus>
politiek (*) en idealisme, is dat geen contradictio in terminis?
</cynische modus>

(*) van welke kleur of windrichting dan ook
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Dieuwertje »

Zit wel iets in Sigrid. Je kan immers alleen idealen echt volledig doorvoeren als je als een dictator kan regeren en dan is de politiek dus buiten spel gezet.
En dat we hier op het forum politieke discussie niet willen hebben staat buiten kijf. Maar misschien is het handig als we als transgender gemeenschap (lees 'osm') elkaar ook een beetje heel laten.

@Nate, waar ik op doel met 'those liberals' is dat dat een veel gehoorde term is als iemand aan de overkant van de plas een vooruitgang/verandering niet aan kan. Dan krijgt een vage groep de schuld en dat zijn dan kennelijk 'those liberals'. Dat staat los van een politiek systeem.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door wiggeltje »

Persoonlijk gaat het me niet omtrent links of rechts. Ik weet dat het onderwerp "politiek" ongewenst is op deze forum en er zijn er uiteraard links, rechts of neutraal misschien, die er wel of geen mening hierover hebben. Deze artikel is de moeite waard voor op het prikbord. Mocht het zo zijn dan komt er vast een slotje op, dat ligt geheel aan ons forumleden :) Het is prima dat het hier staat voor transgenders en geïnteresseerden, zodat men het kan lezen en eventueel delen (zoals op facebook, twitter, enz).

Mijn mening is dat mijn geaardheid niet gekoppeld hoeft te worden aan links/rechts politiek of idealisme.

@Sigrid, misschien is dit ook een contradictio onderwerp :P de titel was ook een beetje "zo" bedoeld.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Ylse »

Ik wil niet lullig doen maar is dat niet de Naomi die hier op het forum meldde dat wij een stelletje slappelingen zijn en dat ze alles wel even zou regelen als ze in Israel haar behandeling had gekregen want Isreal was veel beter dan Nederland?

Meh, tl;dr
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Jer158 »

Ylse schreef:Ik wil niet lullig doen maar is dat niet de Naomi die hier op het forum meldde dat wij een stelletje slappelingen zijn en dat ze alles wel even zou regelen als ze in Israel haar behandeling had gekregen want Isreal was veel beter dan Nederland?
Ja
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Nate_0 »

@Dieuwertje: Dan heb ik de toon van je berichtje verkeerd gelezen. Mijn excuses.
meerdere zakken met zaagsel
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Citizen Erased »

Werpt wel gelijk de tegenvraag op wat rechts-Nederland precies voor geweldigs heeft gedaan en/of doet voor de transgendergemeenschap?
Transgenders krijgen daar enkel een stem als ze bereid zijn zich negatief uit te laten over de nog-minder-gewenste-minderheden, zoals in de OP.