Nieuwe chat! Zie dit topic.

politieke idealisten kapen genderdysforie

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Emma »

Elders vroeg iemand me naar de relatie tussen transitie en politiek, naar aanleiding van dit stuk. Mijn antwoord:
Transitie en politiek hebben ook niets met elkaar te maken.
Hoewel... de groep TIQ kan aanspraak maken op vergoeding voor medische handelingen. En dat is wel een politieke zaak. Vooral groeperingen ter rechterzijde vinden dat de TIQ groep maar 'normaal' moet doen en dat als ze dat soort rare dingen willen doen ze dat maar lekker zelf moeten betalen. Dat maakt alleen al het verdedigen van bestaande rechten, laat staan het strijden voor nieuwe rechten, een links verhaal. Voor die groeperingen is immers ook de VVD eigenlijk nog te links.

Maar: uiteindelijk sleept Naomi zelf de politiek er bij. Ik probeer alleen maar mijn transitie af te ronden. Dat ik daarna probeer om het voor anderen wat minder moeizaam te maken met de middelen die ik heb, ook daar zit niets politieks aan. Dat ik de politiek nodig heb om bepaalde dingen aan de orde te stellen, is wat anders. Dat de kamerleden die oor hebben voor wat ik aan wil dragen, voornamelijk bij D66 en GroenLinks zitten, maakt mijn deel van het verhaal niet opeens links. Als Theo Hiddema verklaart me te willen helpen, krijgt hij ook gewoon een brief.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Anon20180730 »

ik citeer: "Echte transseksuelen zijn vanwege de grote persoonlijke veranderingen die een transitie met zich meebrengt zo met zichzelf bezig, dat ze geen tijd voor politiek hebben".

Daar is bij Naomi in elk geval dan toch weinig van te merken ;)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Anon20190501 »

Irene schreef:ik citeer: "Echte transseksuelen zijn vanwege de grote persoonlijke veranderingen die een transitie met zich meebrengt zo met zichzelf bezig, dat ze geen tijd voor politiek hebben".

Daar is bij Naomi in elk geval dan toch weinig van te merken ;)
"Echte transseksuelen" ?
(Krimpt in elkaar)

Ik hoopte vurig dat we het trannier than thou syndroom inmiddels achter ons hadden gelaten.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Anon20180730 »

Sigrid schreef:
"Echte transseksuelen" ?
(Krimpt in elkaar)

Ik hoopte vurig dat we het trannier than thou syndroom inmiddels achter ons hadden gelaten.
Lol, nou ja.. zie het in verband met deze geciteerde zin (welke voor mij kant noch wal slaat): "Voor het fenomeen genderqueers, transgenders die zich iets tussen man en vrouw in voelen, is vooralsnog geen wetenschappelijke basis. Het komt op mij over als een pseudo-identiteit, die lekker progressief is en past bij het politiekcorrecte discours en de kraakpandensfeer."
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Jannet V »

Omdat ik behoefte heb om te reageren maar niet veel verder kom dan pffffffffffff... En voor het zelfde geld was het gewoon een windje.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Emma »

Toen ik mijn commentaar schreef kostte het moeite om niet boos te worden. Vandaar dat het een beetje van de oorspronkelijke tekst van Naomi afwijkt. Boos worden heeft namelijk geen zin, dat is het enige doel, zoveel mogelijk mensen boos maken en vijanden creëren. Laten we daar niet in trappen.

Verder is Naomi gewoon slecht geïnformeerd. Over de DSM, en van de ICD heeft Naomi blijkbaar nog niet gehoord. En blijkbaar houdt voor Naomi het alfabet op na de T. Iets van 'na mij de zondvloed' of zo.

Verder
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Emma »

Jer158 schreef:
Ylse schreef:Ik wil niet lullig doen maar is dat niet de Naomi die hier op het forum meldde dat wij een stelletje slappelingen zijn en dat ze alles wel even zou regelen als ze in Israel haar behandeling had gekregen want Isreal was veel beter dan Nederland?
Ja
En dezelfde Naomi die dreigde met een aangifte antisemitisme omdat we weigerden op commando een ander forumlid, dat een Naomi onwelgevallige uitspraak had gedaan, van het forum te verwijderen.

Die ja.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Danielle »

Emma schreef:Toen ik mijn commentaar schreef kostte het moeite om niet boos te worden. Vandaar dat het een beetje van de oorspronkelijke tekst van Naomi afwijkt. Boos worden heeft namelijk geen zin, dat is het enige doel, zoveel mogelijk mensen boos maken en vijanden creëren. Laten we daar niet in trappen.

Verder is Naomi gewoon slecht geïnformeerd. Over de DSM, en van de ICD heeft Naomi blijkbaar nog niet gehoord. En blijkbaar houdt voor Naomi het alfabet op na de T. Iets van 'na mij de zondvloed' of zo.

Verder
Ik krijg jeuk van die trannier than thou instelling, alle ongenuanceerde vooroordelen en dat ze dus totaal niet begrijpt wat neutrale in neutrale toiletten betekent.

En 'linkse politiek' Fred Teeven heeft behoorlijk wat betekent als staatssecretaris voor de transgenderwet, die kan ik bepaald niet links noemen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Anon20180730 »

:D och ja.. wat reuring.. (en een beetje jeuk)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: politieke idealisten kapen genderdysforie

Bericht door Emma »

Irene schreef::D och ja.. wat reuring.. (en een beetje jeuk)
Alleen jammer dat het stuk meteen op diverse plekken wordt aangehaald in een ‘zie je wel, wat een aanstellers’-context. Het staat op het internet, dus het zal wel waar zijn. Missie geslaagd, schade toegebracht.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]