Grote aanloop genderpoli Venlo

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door Anon20180730 »

Vanaf de start in februari jl. blijkt er een flinke toeloop te zijn bij de genderpoli in Venlo. Circa 70 kinderen tussen de 4 en 17 jaar krijgen er al psychische hulp en 't aanmeldingen groeit door. Vooral het aantal meisjes dat zich jongen voelt, stijgt. De bedoeling is dat er in 2018 een volwaardige kliniek voor transgenders van de grond komt voor zuid-Nederland (brabant/Eindhoven en limburg/Venlo). Ook volwassenen kunnen daar dan terecht voor medische behandeling zoals de hormoontherapie en geslachtsoperaties. Met Maastricht UMC worden samenwerkingsafspraken gemaakt.

http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170707 ... i-in-venlo
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door Amy »

Jammer dat ze daar nu pas mee komen. Had me een hoop geld en tijd kunnen besparen.
Gebruikersavatar
Nisha
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 mar 2017, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Limburg, nabij Venlo

Re: Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door Nisha »

Amy schreef:Jammer dat ze daar nu pas mee komen. Had me een hoop geld en tijd kunnen besparen.
Dit inderdaad. Die tripjes naar Amsterdam zijn alles behalve goedkoop.
No flame burns forever, No glory lasts.
Under siege by the night, And so the day falls defeated.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door Jannet V »

Inderdaad, (vorige reacties) maar ook jammer dat het in de jaren 60 nog gewoon gezien werd als een psychische afwijking die misschien met electroshock kon worden genezen.
Geweldig dat er vooruitgang is voor allen die na mij komen!!!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
andreagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 nov 2016, 03:41
Gender: Vrouw
Locatie: purmerend

Re: Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door andreagen »

IK ben, als pas verhuisd uit Limburg blij dat er nu ook in het zuiden van het land een plaats komt, waar transgenders geholpen kunnen worden, Scheelt voor mensen tijd en reiskosten en hopelijk neemt daardoor ook de wachttijd bij andere transgender gerelateerde instellingen af. En inderdaad, beter laat dan nooit.
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door Marcella »

Ook in Veendam (bij Groningen) is er een genderteam. Zij willen ook extra vestigingen gaan openen in bijvoorbeeld Amersfoort (redelijk centraal), en enkele andere plaatsen. Daarnaast overwegen zij ook om via Skype een consult te doen (in de tweede fase) waar dat mogelijk is - scheelt een hoop reistijd! :D

Ik ben blij dat er meer aandacht komt voor transgenders, en dat er langzaamaan meer plaatsen komen waar je naar toe kunt.

Marcella
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door Marijn »

Marcella schreef: 28 jul 2017, 00:12 Ook in Veendam (bij Groningen) is er een genderteam. Zij willen ook extra vestigingen gaan openen in bijvoorbeeld Amersfoort (redelijk centraal), en enkele andere plaatsen.
Ook Amersfoort? Dat wist ik nog niet. Wel vanaf oktober in Assen, waar ik dan afspraken heb, maar Amersfoort zou handiger te bereiken zijn.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Grote aanloop genderpoli Venlo

Bericht door Nate_0 »

Stepwork is inderdaad bezig met het opzetten van vestigingen in het midden en misschien ook zuiden van het land, maar ik weet niet hoe concreet die plannen zijn. Er is namelijk ook een tekort aan behandelaren die genderdysforie mogen vaststellen. Vandaar dat Stepwork naast het opzetten van de poli(s) ook bezig is met een vergunning tot opleiden van nieuwe behandelaren.
meerdere zakken met zaagsel