Nieuwe chat! Zie dit topic.

London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Emma »

Oh, en over politieke lobby's. Hebben we het allemaal zo goed voor elkaar dat we klaar zijn? Kun je gewoon in transitie gaan zonder bang te zijn je familie, vrienden of werk te verliezen? Kun je gewoon jezelf zijn zonder meteen tot de bijstand veroordeeld te worden?

Er is nog een heleboel te doen. Gaan we dat voor elkaar krijgen zonder een luisterend oor van de politiek? Nee. Kamerleden hebben dusdanig grote aandachtsgebieden dat ze voeding nodig hebben van wat er in de samenleving speelt. Die zullen we moeten geven. 'Lobby' klinkt altijd wat schimmig vanwege Amerikaanse toestanden maar in Nederland hebben we over het algemeen kundige kamerleden en fractiemedewerkers die zich niet door de eerste de beste lobbyist laten piepelen. Maar als er wat is zullen we wel degelijk aan de bel moeten trekken.

Anders verandert er niets. Had je nu nog steeds niet je geslacht op je legitimatiebewijs aan kunnen passen, niet met een rechter en al helemaal niet met een deskundigenverklaring. Werd je, gevraagd naar je legitimatie, meteen opgepakt en in een drenkelingenpak naar huis gebracht.

Hoe denk je dat die veranderingen tot stand zijn gebracht? Gewoon, van de een op de andere dag bedacht iemand in Den Haag dat het tijd was om daar iets aan te veranderen? Dacht het niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door J1nny »

Hear hear...
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Anon20180311 »

Emma schreef:Genderneutraal wordt steeds gewoner, lijkt het.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/07 ... ts-gender/
Hoi Emma,

Dat hoop ik. Vroeger was het immers ietsje gewoner dan nu ( jammer genoeg ging dat gewone, steeds meer een beetje verloren). Vroeger in een herberg kende men geen geslacht der WC gebruik, thuis niet ( de meesten nog niet, gelukkig) en op kroegentocht of in het openbaar niet. Kon je staande plassen dan deed je dat, kon je dat niet dan deed je dat niet ( mannen hadden toen :fpalm:, wel aan de kerk de mogelijkheid der staande plassen). Maar iedereen kon zijn of haar plas openbaar kwijt zonder commentaar. Plassen is plassen of dat nu staande of zittend is, het blijft gewoon, een plasje doen op de juiste of aangewezen plaats.

Met andere woorden : Geef mij maar weer een beetje de goeie oude tijd ( het hartje in de W.C. deur, waar iedereen gewoon welkom was). Hartje, kan en mag natuurlijk nu wel vervangen worden door bordje W.C. of iets degelijks.

Grtz Nick :hug2: Ik ben voor genderneutraal W.C. gebruik, plas is plas.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Nate_0 »

@Nick: Da's waar, alleen gaat dit specifieke topic helemaal niet over WC gebruik ;)

@Emma: Dat inderdaad.

@Wiggeltej: Daarnaast heb ik het gevoel dat de meningen en gevoelens van andere mensen dan jij schijnbaar niet tellen. Het draait niet alleen om jou, het draait ook om het in de grond praten van mensen die het niet eens zijn met jou. Ik persoonlijk vind het echt ontzettend bizar om keer op keer te lezen hoezeer jij je voor je eigen zaak inzet, zonder daarbij rekening te houden met andere mensen, en vervolgens andere mensen uitmaakt voor zielig of iets dergelijks als zij een andere mening hebben dan jij, of een ander gevoel dan jij.

Daarnaast vind ik jouw idee dat "zieligheidsgroepen: die politieke lobby's" zijn zo ontzettend naïef? Ik bedoel, zonder politiek lobbyen waren we NERGENS geweest. Dan hadden we niet allenaal in transitie gekund, of dat kunnen declareren bij de zorgverzekeraar. Zonder mensen die vechten voor de goede zaak--of zij nou zelf pre-transitie zijn, er middenin zitten, of het hele gebeuren hebben gehad (of zelfs mensen die allies zijn, let's be real)--zou er totaal geen voortgang geboekt worden. Zonder dit zelfde soort "zieligheidsgroepen" had jij overigens ook geen Wajong kunnen ontvangen...

Kijk--ik heb me niet aangesloten bij een van de op dit moment bestaande transgenderverenigingen in Nederland omdat ik mijn draai er niet echt in kan vinden en heb besloten hen niet financieel te steunen (en dan speelt het natuurlijk ook mee dat mijn geldvoorraad beperkt is), maar dat betekent niet dat ik het slecht vind dat ze bestaan. Het is een meerwaarde om mensen te hebben die voor vernieuwing en verbetering pleiten, ook al is dat iets waar jij zelf niet direct baat bij hebt of per se achter staat.

Maar ik ben wel spuugziek van hoezeer jij zo ontzettend zelfgericht bent en tegelijkertijd andere mensen durft uit te lachen voor hun eigen normen, waarden en principes.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Anon20180311 »

@ Nate Mss,
Maar genderneutraal W.C. gebruik is wel de" eerste" duidelijke gewenste stap, van velen naar een verdere gewenste neutrale behandeling voor ieder mens op deze wereld.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef:
Maar ik ben wel spuugziek van hoezeer jij zo ontzettend zelfgericht bent en tegelijkertijd andere mensen durft uit te lachen voor hun eigen normen, waarden en principes.
Goh, dat is meteen wel erg sterk uitgedrukt. Het is me wel duidelijk dat Wiggeltje blijk geeft van een ontzettend gebrek aan historisch-maatschappelijk besef.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Nate_0 »

Sigrid schreef:
Nate_0 schreef:
Maar ik ben wel spuugziek van hoezeer jij zo ontzettend zelfgericht bent en tegelijkertijd andere mensen durft uit te lachen voor hun eigen normen, waarden en principes.
Goh, dat is meteen wel erg sterk uitgedrukt. Het is me wel duidelijk dat Wiggeltje blijk geeft van een ontzettend gebrek aan historisch-maatschappelijk besef.
Ik refereerde niet alleen naar Wiggeltje's uitspraken in dit topic, maar ook elders op het forum.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Anon20180311 »

Laten we elkaar niet beoordelen of veroordelen. Niemand is heilig. En al zijn we het niet altijd met elkaar eens, dat neemt niet weg dat de ene minder of meer is. Niemand is gelukkig gelijk, laten we dat ook zo houden. Wil je de wereld of de mensen om je heen veranderen, begin bij je zelf.

Grtz Nick ;) Back on- topic
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Nate_0 »

Dat neemt ook niet weg dat een kritische blik op het gedrag van zowel jezelf als dat van anderen belangrijk is bij het vormen van een juist wereldbeeld. Zoals je zei--niemand is perfect, en als je vindt dat jijzelf perfect moet zijn voordat je kritiek kunt leveren op iets dat buiten jezelf om gaat, dan gaat er ook niks veranderen in de wereld.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: London Underground schrapt 'Ladies and gentlemen"

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef: een juist wereldbeeld.
Awww...

Treading on a dangerous path here...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)