Nieuwe chat! Zie dit topic.

Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Nate_0 »

Dan nog betekent dat niet dat hij er blij mee zou zijn als andere mensen hem als "een mooi vrouwelijke uitziende vrouw" bestempelen. Hij heeft het over hoe andere mensen hem zagen, niet hoe hij zichzelf zag.

De reden dat ik een beetje geïrriteerd raak is omdat ik mensen in mijn omgeving heb die me gezegd hebben, "maar je bent ook mooi als vrouw" terwijl dat NUL komma NUL te maken heeft met mijn transitie. Alsof je alleen in transitie zou gaan omdat je niet mooi bent als het geslacht waarmee je geboren bent.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Dieuwertje »

Ook zo iets. Al vaak gelezen bij FtM: 'maar je bent zo een mooie vrouw, waarom zou je een man willen worden'. Maar eigenlijk nooit bij MtF: 'maar je bent zo een mooie man, waarom zou je een vrouw willen worden'.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Mirthe_s »

Ik zeg simpelweg alleen, hij had een mooi vrouwelijk lichaam, omdat ik, vanuit mijn perspectief, er moeite mee heb om iets waar ik zo naar verlang zien te veranderen in iets waar ik van weg wil. Ik respecteer hem, ben zeer blij voor hem, maar begrijp het niet. Net als dat ik niet verwacht dat een ander mijn transitie begrijpt.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat hij het er nog steeds niet mee eens is. Zou jij het prettig vinden als iemand tegen jou zou zeggen dat jij een mooi mannelijk lichaam had?

Daar komt nog bij dat ik zelf regelmatig complimenten heb gekregen voor de vrouwelijke eigenschappen van mijn lichaam, en ik daar ontzettend moeilijk mee heb. Dit soort reacties hier vind ik dus ook moeilijk om mee om te gaan omdat het heel erg dichtbij komt.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Mirthe_s »

Nate_0 schreef: 26 jul 2017, 18:40 Ik denk dat hij het er nog steeds niet mee eens is. Zou jij het prettig vinden als iemand tegen jou zou zeggen dat jij een mooi mannelijk lichaam had?

Daar komt nog bij dat ik zelf regelmatig complimenten heb gekregen voor de vrouwelijke eigenschappen van mijn lichaam, en ik daar ontzettend moeilijk mee heb. Dit soort reacties hier vind ik dus ook moeilijk om mee om te gaan omdat het heel erg dichtbij komt.
Ik vind het inderdaad niet prettig als iemand zegt dat ik een mooi mannelijk lichaam had.
Ik zeg het hem dan ook niet. Hij is immers een man. Ik vertel alleen op een forum, hoe ik mij er zelf bij voel, gekeken naar de historie die hij zelf als before/after plaatst op instagram.

Omdat het voor mij ook dichtbij komt. Alleen is de pijn anders.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Jer158 »

Mirthe_s schreef: 26 jul 2017, 18:04 Ik zeg simpelweg alleen, hij had een mooi vrouwelijk lichaam, omdat ik, vanuit mijn perspectief, er moeite mee heb om iets waar ik zo naar verlang zien te veranderen in iets waar ik van weg wil. Ik respecteer hem, ben zeer blij voor hem, maar begrijp het niet. Net als dat ik niet verwacht dat een ander mijn transitie begrijpt.
Logisch, Mirthe. FTM en MTF trans mensen begrijpen elkaar enerzijds natuurlijk helemaal niet, maar anderszijds juist heel goed. Juist op het gebied van welke opmerkingen wel of niet gepast zijn zit er geen verschil tussen FTM en MTF (als je man/vrouw omdraait dan ;) ), wat Nate terecht aangeeft.

Objectief gezien, denk ik trouwens dat Jaimie wel een zeer gunstige uitgangspositie had voor testo: weinig vet, weinig heupen en al flink wat spieren. Daar kan menig FTM alleen maar van dromen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Mirthe_s »

Jer158 schreef: 26 jul 2017, 19:56
Mirthe_s schreef: 26 jul 2017, 18:04 Ik zeg simpelweg alleen, hij had een mooi vrouwelijk lichaam, omdat ik, vanuit mijn perspectief, er moeite mee heb om iets waar ik zo naar verlang zien te veranderen in iets waar ik van weg wil. Ik respecteer hem, ben zeer blij voor hem, maar begrijp het niet. Net als dat ik niet verwacht dat een ander mijn transitie begrijpt.
Logisch, Mirthe. FTM en MTF trans mensen begrijpen elkaar enerzijds natuurlijk helemaal niet, maar anderszijds juist heel goed. Juist op het gebied van welke opmerkingen wel of niet gepast zijn zit er geen verschil tussen FTM en MTF (als je man/vrouw omdraait dan ;) ), wat Nate terecht aangeeft.

Objectief gezien, denk ik trouwens dat Jaimie wel een zeer gunstige uitgangspositie had voor testo: weinig vet, weinig heupen en al flink wat spieren. Daar kan menig FTM alleen maar van dromen.
Maakt dit het dan nu ongepast, om, met al het respect naar de betreffende persoon, te zeggen dat iemand er goed uit zag voor zijn transitie, om daar andere (dit geval FTM) niet mee te raken, maar daardoor tegelijkertijd je eigen pijn (verlangen, jaloezie, etc.) te moeten onderdrukken?
Het lijkt mij dat een dergelijk forum dat voor zowel FTM als MTF openstaat, ruimte creeert voor een ieder om zijn gevoel te delen. Maar met respect, zoals ik dat probeerde te verwoorden in het bericht dat je van mij hebt geciteerd.
Daarbij, het gaat hier om een onbekende op het internet. Uiteraard zou ik nooit schrijven dat ik, stel Jer158 een mooie vrouw had gevonden. (ter illustratie).
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Jer158 »

Mirthe_s schreef: 26 jul 2017, 20:00Maakt dit het dan nu ongepast, om, met al het respect naar de betreffende persoon, te zeggen dat iemand er goed uit zag voor zijn transitie, om daar andere (dit geval FTM) niet mee te raken, maar daardoor tegelijkertijd je eigen pijn (verlangen, jaloezie, etc.) te moeten onderdrukken?
Het lijkt mij dat een dergelijk forum dat voor zowel FTM als MTF openstaat, ruimte creeert voor een ieder om zijn gevoel te delen. Maar met respect, zoals ik dat probeerde te verwoorden in het bericht dat je van mij hebt geciteerd.
Ongepast is wat sterk uitgedrukt. Ik had moeite een Nederlands woord te vinden dat de lading dekt. "Niet helemaal op zijn plaats" is allicht beter. Of een topic als dit de aangewezen plek is om deze pijn te uiten denk ik namelijk persoonlijk niet, maar daar mag jij anders over denken. " Het geldt voor 90% van de FTM topics dat waar wij lyrisch over zijn jullie wellicht juist pijn voelen en andersom. Gelukkig kunnen we toch redelijk naast elkaar bestaan om dit forum zonder elkaar te veel dwars te zitten. "It's a fine line, though." (De grens is echter dun.)

Net zo goed als jouw gevoel er mag zijn, mag dat van Nate (bijv.) er ook zijn.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Mirthe_s »

Jer158 schreef: 26 jul 2017, 20:08
Mirthe_s schreef: 26 jul 2017, 20:00Maakt dit het dan nu ongepast, om, met al het respect naar de betreffende persoon, te zeggen dat iemand er goed uit zag voor zijn transitie, om daar andere (dit geval FTM) niet mee te raken, maar daardoor tegelijkertijd je eigen pijn (verlangen, jaloezie, etc.) te moeten onderdrukken?
Het lijkt mij dat een dergelijk forum dat voor zowel FTM als MTF openstaat, ruimte creeert voor een ieder om zijn gevoel te delen. Maar met respect, zoals ik dat probeerde te verwoorden in het bericht dat je van mij hebt geciteerd.
Ongepast is wat sterk uitgedrukt. Ik had moeite een Nederlands woord te vinden dat de lading dekt. "Niet helemaal op zijn plaats" is allicht beter. Of een topic als dit de aangewezen plek is om deze pijn te uiten denk ik namelijk persoonlijk niet, maar daar mag jij anders over denken. " Het geldt voor 90% van de FTM topics dat waar wij lyrisch over zijn jullie wellicht juist pijn voelen en andersom. Gelukkig kunnen we toch redelijk naast elkaar bestaan om dit forum zonder elkaar te veel dwars te zitten. "It's a fine line, though." (De grens is echter dun.)
Het is inderdaad een dunne lijn. Het leek mij niet ongepast, omdat hij zelf benadrukt dat hij er ook zo goed uit zag voorheen. Dat activeert mij dan toch. Ik ga niet willekeurig bij een FTM zeggen 'o wat zonde je zag er zo mooi uit'. Deze specifieke persoon maakte dat bij mij los. Maar als dit topic als doel heeft om hem te bewonderen hoe hij nu is, dan is mijn reactie zeker ongepast. En dan blijft mijn reactie slechts "wat bijzonder gaaf in twee jaar! Top kerel!".
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef: 26 jul 2017, 18:40 Zou jij het prettig vinden als iemand tegen jou zou zeggen dat jij een mooi mannelijk lichaam had?
Hele goeie vraag. Die ik positief kan (eigenlijk kon, want op dit ogenblik is mijn lichaam niet meer zo mannelijk) beantwoorden.

<Persoonlijke_ontboezeming_modus>
Soms is het goed om de intentie van de inhoud van de boodschap van elkaar te kunnen onderscheiden. Zelfs na mijn c.o. (maar voor het begin van mijn transitie) uitte mijn vriendin zich soms in die zin. Vanuit een diepe, oprechte, gedurende meer dan 20 jaar gegroeide genegenheid.
Dan kon/kan ik dat onmogelijk onprettig vinden, ook al is de dysforie daarbij al even onmogelijk weg te denken.
Contradictie? Welcome to my world!
</Persoonlijke_ontboezeming_modus>
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)