Nieuwe chat! Zie dit topic.

Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Sara »

1. Knappe vent.
2. Oprechte vraag: In hoeverre is dit nou 'ongelofelijk'? Een succesverhaal is een succesverhaal, maar voor iedere 'Jamie' zijn er waarschijnlijk 100 FTMs die wat meer worstelen met hun uiterlijk. Zijn 'modelkwaliteiten' pre-transitie worden misschien ook wel een beetje overdreven. Als ik zo kort lees over zijn familie, is dat niet zo'n ontzettend succesverhaal. Het gaat niet alleen om wat je op de foto ziet zeg maar.
3. Ik denk inderdaad dat FTM's iets beter in staat zijn om aan te geven wat nou ongepast is in een FTM-onderwerp. Wat ikzelf (als niet-FTM) vaak als ongepast ervaar, is de aandacht (in de media) voor zogezegd 'goed gelukte' transgenders en de beperkte scope waarmee dit soms wordt bekeken, maar YMMV.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door wiggeltje »

Nate en Sigrid, de realiteit hoeft niet ontkend te worden. Door deze te erkennen kun je er veel beter mee leren omgaan. Beste is om uit de bubbel te stappen en te accepteren dat je transgender bent, wordt je vrolijker van ;)

(comments op pagina 1)

en ja, voor mij is hij (en ieder transman) altijd een man geweest. Misschien zat me spelling deels ernaast, doelde ik meer op de familie.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Anon20190501 »

wiggeltje schreef: 26 jul 2017, 21:44 Nate en Sigrid, de realiteit hoeft niet ontkend te worden. Door deze te erkennen kun je er veel beter mee leren omgaan. Beste is om uit de bubbel te stappen en te accepteren dat je transgender bent, wordt je vrolijker van ;)
Nou Wiggeltje, er zijn weinig mensen die me al zo diep beledigd hebben. Dank je wel!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door wiggeltje »

dan raak je wel erg snel diep beledigt, door slechts 1 wiggeltje.

Ik refereerde naar pagina 1. Daar beschreef ik het gedeelte omtrent de familie. Hij is uitgestoten, wat ik erg voor hem vind, en mijn vermoedens om de redenen daarachter. Is het zo vreemd om die vermoedens op het forum te noteren?

Ik reageerde hierbij op jullie negatieve respons als zodanig ;) Goed, als men hier zo lange tenen hebt, dan heb ik wel beters te doen dan dit soort onzin discussie.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Nate_0 »

Wiggeltje, het is een beetje vreemd dat je het in je reactie tegen Sigrid en mij hebt over iets wat op pagina 1 staat, terwijl wij het over zijn oude lichaam hebben en de omschrijving die daar voor wordt gebruikt in dit topic. Het is niet zo raar dat jij die vermoedens uitspreekt, maar spreek ze dan ook als zodanig uit en doe niet alsof je reageert op ons eerdere berichtjes over deze jongen z'n uiterlijk. En het is zeker onmogelijk om overal een positieve reactie op te geven, of om altijd met jou mee te gaan in je ideeën.

Kijk, ik vind het tof om te zien dat hij er mega passing en goed uit ziet, maar zoals Jer al zegt heeft Jaimie zijn lichaamsbouw mee (weinig vet, weinig heupen, etc.). Ik zou willen dat ik zo'n uitgangspositie had, maar dat heb ik niet, en daar doe ik het mee.

Maar het is best een probleem voor FtM om te horen dat je zo'n mooi lichaam hebt pre-transitie. Zoals ik al zei is dat mij persoonlijk overkomen, en ik ken andere jongens die dit ook is overkomen, en het voelt gewoon echt heel naar. Dat zo'n reactie dus ook op dit forum naar voren komt (ook al is het in reactie op iemand die geen van ons persoonlijk kent) vind ik niet prettig, omdat het wél iets is waar een boel mensen mee moeten dealen. En juist door te horen dat iemand je mooi vindt "als vrouw", te horen dat iemand het "zonde" vindt dat je in transitie gaat, (of zelfs door te horen dat iemand transgender mannen mooi vindt vanwege hun vrouwelijke vormen), schiet de dysforie flink omhoog. Ook als het in reactie is op iemand die ik niet ken, omdat het me doet denken aan de mensen die het tegen mij hebben gezegd.

Ik vind het dus in een topic als dit, waarbij het specifiek om een transgender man gaat, niet gepast om over zijn vrouwenlichaam te schrijven. Ging je opmerking over een cisvrouw, dan had ik er helemaal geen problemen mee gehad, want zij is happy met haar looks en ik identificeer mij op geen enkele manier met haar.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Jer158 »

wiggeltje schreef:Nate en Sigrid, de realiteit hoeft niet ontkend te worden. Door deze te erkennen kun je er veel beter mee leren omgaan. Beste is om uit de bubbel te stappen en te accepteren dat je transgender bent, wordt je vrolijker van ;).
wiggeltje schreef: 26 jul 2017, 22:29dan raak je wel erg snel diep beledigt, door slechts 1 wiggeltje.
Claimen/impliceren dat een gesprekspartner de "realiteit ontkent" geeft aan dat je dusdanig overtuigd bent van je eigen gelijk dat een verder gesprek zinloos is. Een forum is een dialoog, geen monoloog. Als je wil dat mensen je serieus nemen, breng dan de beleefdheid op om dat bij een ander ook te doen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door wiggeltje »

"hold your horses" zie je in mijn bericht een vorm van onbeleefdheid?
wiggeltje schreef: 23 jul 2017, 23:29 Een model mooie dame wordt een model mooie vent :)

Hopend dat het goed komt tussen hem en zijn familie. Is vast een lange periode van verwerken en accepteren, daar hij een mooi vrouwelijk uitziende vrouw was. En elke familie gaat daar natuurlijk anders mee om.
Je bent een beetje de draad kwijt, Jer. succes met je dialoog.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Emma »

wiggeltje schreef: 27 jul 2017, 14:59
Je bent een beetje de draad kwijt, Jer. succes met je dialoog.
En dat noem ik nou onbeleefd.

[mod mode on]
Wiggeltje, je lijkt er wat moeite mee te hebben om andere mensen in hun waarde te laten. Beschouw dit als een officiele waarschuwing, die je al eerder wat minder officieel gehad hebt.
[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Jaimie (21) was twee jaar geleden nog een vrouw. Bekijk hier zijn ongelofelijke transformatie.

Bericht door Anon20180311 »

Huum, ik neem al die succesverhalen toch wel met een korreltje zout, daar de meeste succesverhalen buiten de media of in de realiteit toch een beetje anders ( of zelden voor de meesten onhaalbaar) blijken. Vrouw of man zijn zit vooral van binnen . Met andere woorden: Man zijn is veel meer dan staande kunnen plassen of een seks-pack of een grote piemel kennen .

Net als vrouw zijn meer is, dan een vrouwelijk uiterlijk kennen ( kenden de meeste transmannen eerder onder ons, tevergeefs GD) en een stel grote borsten of heupen. De mooiste schoonheid of echte schoonheid, zit volgens mij toch iets meer aan de binnenkant dan aan de buitenkant ( die men meestal gratis of met veel geluk of zwoegen verkreeg).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .