Nieuwe chat! Zie dit topic.

SIRE spotje over jongens

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SIRE spotje over jongens

Bericht door Emma »

Dit vind ik ook een mooie uitleg:

http://www.emancipator.nl/laat-jongens-mens-zijn/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: SIRE spotje over jongens

Bericht door Anon20190501 »

Dieuwertje schreef: 26 jul 2017, 17:24 Ja die hokjes. Maar het is juist op het moment ik uit mijn eigen hokje stap dat ik een ernstig vermoeden heb dat dit bij een hoop mensen een verkeerde boodschap af gaat geven. Het gaat er niet om hoe ik de boel kan relativeren, maar hoe ik denk dat het relativeren bij veel mensen niet gaat gebeuren.

Die boodschap kan NOOIT verkeerd zijn. Hoe sommige mensen verkiezen ze te interpreteren, kan je alleen maar voor hun rekening laten.

Maar ik begrijp wat je bedoelt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: SIRE spotje over jongens

Bericht door Dieuwertje »

En de NOS op3 variant :D
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: SIRE spotje over jongens

Bericht door Elise »

Na het zien van het SIRE spotje wist ik in ieder geval weer waarom ik me ooit bij het VUMC en PII heb aangemeld :)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: SIRE spotje over jongens

Bericht door wiggeltje »

Persoonlijk voel ik niks voor de boodschap van SIRE, maar sinds ik begrijp dat het op de zenuwen werkt van die gender-neutrale onzin, vind ik het geweldig
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SIRE spotje over jongens

Bericht door Emma »

wiggeltje schreef: 04 aug 2017, 11:22 Persoonlijk voel ik niks voor de boodschap van SIRE, maar sinds ik begrijp dat het op de zenuwen werkt van die gender-neutrale onzin, vind ik het geweldig
Niks onzin aan genderneutraal. Als ik een parkeervergunning aanvraag is het totaal irrelevant voor de ambtenaar die het in behandeling neemt of ik een meneer of een mevrouw of wat anders ben. Dat gaat niet over gender, maar over het onnodig opslaan van persoonsgegevens. Hetzelfde geldt voor Iedere webshop, elke energieleverancier en iedere bank. Veel webshops mailen me gewoon met 'Beste Emma' (of 'Hej Emma' als Ikea weer eens mailt). Het is een zaak die ik graag overlaat aan privacygroepen zoals de EFF.

En de NS en de gemeente Amsterdam proberen in mijn ogen vooral hip te doen. Maar met 'beste reizigers' is niets mis. Wijlen koningin Wilhelmina deed iets vergelijkbaars al op 5 mei 1945: "Landgenoten, Nederland zal herrijzen en zijn hoge roeping in de wereld vervullen."
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]