Nieuwe chat! Zie dit topic.

Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Alice »

Dochter van Angelina Jolie en Brad Pitt gaat voortaan als jongen door het leven.

http://m.telegraaf.nl/article/28943330/ ... een-jongen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170816_03019792


O ja, en er wordt ook geijverd voor de genderneutrale fiets. De herenrijwiel is te gevaarlijk in gebruik en gender discriminerend.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Eva »

Alice schreef: 16 aug 2017, 12:11...
O ja, en er wordt ook geijverd voor de genderneutrale fiets. De herenrijwiel is te gevaarlijk in gebruik en gender discriminerend.
Volgens mij was dat al een poosje. Een jaar of acht geleden probeerde ik bij enkele handelaren mijn herenfiets in te ruilen voor een 'dames'model. Lauw. Geen belangstelling, was toen al geen handel. Drie van die mannen vertelden hetzelfde verhaal: een slimme vent stapt niet op een herenfiets.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: fiets / Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Alice »

http://www.ad.nl/binnenland/is-de-manne ... ~a6bed7d9/
https://www.vti.se/en/Publications/Publ ... or_1098266

Nu al zit de damesfiets in de lift. "De verhouding onder verkochte fietsen is nu ongeveer 60 procent in het voordeel van de damesfiets", zegt het Nederlandse wetenschappelijk instituut voor verkeersveiligheidsonderzoek SWOV
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Jer158 »

Het lag wel in de lijn der verwachting dat hun "dochter" trans was, al kan het op die jonge leeftijd nog alle kanten op. Gemiste kans dat de berichtgeving spreekt over hormoonbehandeling i.p.v. over het uitstellen van de puberteit. Dat heeft namelijk net een andere bijklank. Nu is het wachten nog op de "dochter" van Paul McCartney.

@ het andere, ongerelateerde onderwerp: Als je kijkt naar middelbare scholieren zie je dat maar een klein deel van de jongens op een herenfiets rijdt, al zullen de proporties verschillen naar gelang je een school met een lokale of regionale functie hebt. Dat is al jaren zo. En velen blijven diezelfde fiets gebruiken na hun schooltijd. De hele benaming damesfiets is dan ook al lang achterhaald, en ik begrijp niet waarom dit nu opeens nieuws is. Het speelt inderdaad wel meer onder de oudere generaties, maar ook zij hebben al jaren (wrsch decennia inmiddels) kunnen zien dat daar verandering in gekomen is.
Ik heb nooit begrepen wat het doel is van die stang, want praktisch is het niet. Lees dat het oorspronkelijk ging om de stabiliteit van de fiets. Overigens heb ik inmiddels wel twee herenfietsen met stang. Eentje is doorgeschoven van mijn vader, en de ander is een mountainbike. Het is wel wat extra validering, maar aangezien "damesfietsen" inmiddels zo unisex zijn heb ik absoluut geen problemen om daarop te rijden.

EDIT: Overigens gaat het bij die schoolfietsen vaak grotendeels om tweedehands fietsen, dus dat zul je niet direct in de verkoopcijfers terugzien
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Dieuwertje »

Jer158 schreef: 16 aug 2017, 13:50Ik heb nooit begrepen wat het doel is van die stang, want praktisch is het niet. Lees dat het oorspronkelijk ging om de stabiliteit van de fiets.
Dat is de eenvoudigste manier om een stevig frame te krijgen Elke andere vorm is complexer en/of zwaarder. Dat laatste is de reden dat racefietsen daar gewoon een stang hebben zitten en dan wordt er alleen over frame maten gesproken niet over heren of damesfietsen.

Maar dit heeft niet veel meer met het nageslacht van Angelina en Brad te maken :D
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Alice »

Jer158 schreef: 16 aug 2017, 13:50Ik heb nooit begrepen wat het doel is van die stang, want praktisch is het niet.
Heeft wel degelijk nut, Je kunt iemand er op laten zitten om mee te nemen als de bagagedrager bezet is, je bagagedrager er afgerot is, voor een lach moment met een leuke kennis.
Neem aan dat je begrijpt dat zitten op een fietsstang in de Amazonezit is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

Herenfietsen !

In België, ken ik in mijn directe omgeving geen twee mannen van 65j+ die nog veilig over die stang geraken ( zeker niet na een pintje :lol: ).
Herenfietsen kom je in België eveneens steeds minder vaak tegen. Of het zijn koersfietsen of mountainbikes en die worden zowel gebruikt door vrouwen/mannen. Of het zijn jonge gasten die nog eens graag op de herenfiets, hun meisje in amazonezit op de stang laten mee rijden :hug2: ( Zoals in de goeie oude tijd). Ook al is het laatste verboden :oops: .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Nate_0 »

Ik word echt intens naar van het constante ge-dochter in dat artikel, brr. "Ze begint met hormoonbehandelingen," oh mensen...

Trouwens ken ik inderdaad niemand die raar op kijkt van een jongen die een damesmodel fiets gebruikt. Voor mij is mijn damesmodel (inderdaad ook een fiets die ik op het voortgezet onderwijs kreeg) in ieder geval ideaal qua op en afstappen :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door wiggeltje »

Alice schreef: 16 aug 2017, 12:11 Dochter van Angelina Jolie en Brad Pitt gaat voortaan als jongen door het leven.

http://m.telegraaf.nl/article/28943330/ ... een-jongen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170816_03019792


O ja, en er wordt ook geijverd voor de genderneutrale fiets. De herenrijwiel is te gevaarlijk in gebruik en gender discriminerend.
Ach gos, nu is de herenfiets aan de buurt :o
Want een HERENFIETS is gevaarlijk en discriminerend!!! :lol: dat meen je toch niet?

Maar buitenom die fietsgenderonzin... Mooie gozertje is die John ;) :hbeat:
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20190501 »

@wiggeltje: hoe definieer jij onzin? Ik heb al vaker de indruk gehad dat al hetgeen jij maar niks vindt, meteen in het vakje onzin geduwd wordt.
Je kan toch verschillen van mening zonder dat wat de ander vindt sowieso onzin moet zijn?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)