Nieuwe chat! Zie dit topic.

Trump bant transgenders uit het leger...

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Fay »

Nate_0 schreef: 29 aug 2017, 20:18 Uhm... Dan vraag ik me af wat je doet als je waar dan ook elders onder een baas werkt... Is dat dan ook niet slaafs?
In bepaalde mate is dat idd slaafs , als je er voor kiest militair te zijn dan kies je ervoor je vrije wil op te geven , dat wordt van je verwacht, niets voor niks wordt je gedrilt getraint en klaargestoomd, om je leven ten dienst te stellen van het gehoorzamen van bevelen, zogenaamd ten goede van vaderland, je kunt je afvragen welk mens daar vrijwillig voor kiest,dat doet men op basis van de indoctrinatie dat je vrije wil opgeven voor het vaderland , het gehoorzamen van autoriteiten, een nobel iets is , klinkklare onzin.

Werken voor een baas is in zekere zin slaafs,met het verschil dat je - mag ik hopen - niet bij een baas gaat werken om klakkeloos bevelen op te volgen maar je zo vrij mogelijk wil en kunt inzetten voor jezelf en het bedrijf , je talenten kan laten zien en delen, zoveel mogelijk vrijwillig (jij trekt aan het kortste eind btw)

Mbt militairen in amerika ronselt men maar al te graag kansarme burgers die een worst wordt voorgehouden dmv een relatief groot bedrag, niet wetende waar nu werkelijk aan beginnen, een mensenleven is niets waard tegenwoordig en de puppetmaster lacht in zij vuist (Trump in dit geval) en dan laat ik de illuminatie er nog buiten ,dat zijn de werkelijke puppetmasters,waar Trump ook een puppet van is,van is, maar dat is een veel complexer verhaal)

Back to topic, heb je enigzins realiteitszin en verdiep je je in wat er werkelijk speelt, niet wat mainstream media je doet geloven, is er geen haar meer op je hoofd die nog denkt aan het land dienen, ins en outs:

http://achterdesamenleving.nl/wp-conten ... oof-11.pdf

Fay - veel inzicht gewenst
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Nate_0 »

Om eerlijk te zijn haakte ik een beetje af op het moment dat je over de illuminatie begon. Ik bedoel, ik vind het prima dat jij gelooft wat je gelooft, maar op mij komen dit soort dingen toch eerder als een soort conspiracy theorie over.

Daarnaast is de hele zaak, zeker in Amerika, heel veel meer zwart/wit dan jij hier neer legt. Daarmee heb ik het niet zozeer over "brainwashing", als over hoe het Amerikaanse leger vermengd is met Amerikaanse idealen, en de Amerikaanse cultuur. Het is niet alleen het leger dat vaderlandsliefde uit straalt, het is alles in Amerika.

Bovendien is de structuur in het leger als dusdanig opgesteld dat er een opperbevel is maar dat er binnen de companies alsnog een heleboel keuzes kunnen en moeten worden gemaakt. Dat is niet "klakkeloos bevelen opvolgen", het is strategische zetten doen. En dat is toevallig iets wat een heleboel mensen leuk vinden om te doen--het is niet voor niets dat er ook zoveel games zijn met het leger als onderwerp.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Ender »

het onderwerp op zich is Prikbord-waardig (Trump bant transgenders uit het leger).. maar dit conspiracy-theory-feel dat ik krijg drijft er weer eens ver vanaf.

ikzelf zou het een hele eer vinden om voor mijn vaderland te vechten. ik ben trots op het nederlander-zijn. als ik word tegengehouden hierdoor omdat ik transgender ben, zou ik daar heel kwaad om worden. vandaar ben ik ook enorm kwaad op Trump, om mensen dit recht te ontnemen.

nu, als dit onderwerp nog verder wegdrijft van het oorspronkelijke doel ben ik geneigd hier een slotje op te gooien.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Fay »

Ik beperk me tot dit topic, amerika is idd op meer fronten zwart wit, geloof wat je wil geloven, staat je vrij, wanneer je je verdiept in wat er werkelijk speelt en dat is niet mainstream media, kom je vanzelf tot andere minder rooskleurige inzichten

Het is makkelijk om beleven op te volgen als je daar het type mens voor bent, het type mens dat gebrainwashed wordt in het geloven dat dienen van vaderland een nobel en goed iets is, moreel volstrekt toelaztbaar

De amerikaanse overheid is vooralsnog de grootse agressor en gewelddadigste overheid ter wereld, op massale schaal, elke dag weer, hoe kan men zo lang hun gang blijven gaan ? Het geloof in autoriteit, het geloof in bevelen, het geloof in het dienen van een groter goed, en wie wordt daar uiteindelijk beter van?> Niet de gesneuvelde, niet de mensen die terug komen van het slagveld met allerlei psychische problemen, denk je nu werkelijk dat het trump , of welke ander megalomane gek op de troono ook maar iets kan schelen hoe het volk er aan toe is en wat het volk wil?

Het gaat veel verder, opvolgen van bevelen heb je ook in politieorgaan, kijk naar wat mensen , die zich in kern hebben aangemeld om het volk te dienen, aanrichten met hun gewelddadige gedrag>? die Trumop nog eens verdedigd ook, hen meer rechten geeft door ze toe te staan nog meer geweld toe toepassen dan men al deed, aansporen harder op te treden?

Geloof in autoriteit,geloof in het opvolgen van bevelen is het tegenovergestelde van werkelijke vrijheid, de vergelijking met nazi duitsland begint in huidige situatie aardig overeen te komen

Fay
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Fay »

Ender schreef: 29 aug 2017, 21:47 het onderwerp op zich is Prikbord-waardig (Trump bant transgenders uit het leger).. maar dit conspiracy-theory-feel dat ik krijg drijft er weer eens ver vanaf.

ikzelf zou het een hele eer vinden om voor mijn vaderland te vechten. ik ben trots op het nederlander-zijn. als ik word tegengehouden hierdoor omdat ik transgender ben, zou ik daar heel kwaad om worden. vandaar ben ik ook enorm kwaad op Trump, om mensen dit recht te ontnemen.

nu, als dit onderwerp nog verder wegdrijft van het oorspronkelijke doel ben ik geneigd hier een slotje op te gooien.
Hoe kun je trots zijn op het feit dat je toevallig op een bepaald stuk grond bent geboren?


Fay
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Trump bant transgenders uit het leger...

Bericht door Ender »

heeft niks met waar geboren zijn te maken.. maar ik ben trotse nederlander, met alles wat nederland doet voor andere landen die het minder hebben.

maar goed, zoals ik al zei, ik zou er een slot op gooien als we niet terug on topic gingen.. dit is geen platform om pro of anti legerideeën te verspreiden.