Nieuwe chat! Zie dit topic.

Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Jer158 »

Emma schreef: 11 sep 2017, 06:44En dat doet de vraag opborrelen: met de bredere kennis bij het grote publiek over transseksualiteit, zou het ook een verzonnen "ziekte"beeld kunnen worden bij Munchhausen By Proxy-patiënten?
Er was ergens in het afgelopen jaar een geval dat - zoals geraporteerd door de media en besloten door de rechter - idd leek op een vorm van Munchhausen By Proxy: https://www.theguardian.com/society/201 ... dApp_Tweet

Overigens was Mermaids (een soort Britse Transvisie voor kinderen) het met de moeder eens, maar bij alle vermoedens van kindermishandeling en al helemaal bij Munchhausen By Proxy geldt toch dat de ouder schuldig is tot het tegendeel bewezen is en vaak ook daarna nog.
De opmars van lekenkennis over Munchhausen By Proxy is dan ook niet alleen maar gunstig: https://eenvandaag.atavist.com/ouders-v ... maken-kind
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Emma »

Klopt, daar moet je voorzichtig mee zijn... Ik heb te maken gehad met een moeder die koste wat het kost alle kinderen een autisme-labeltje op wilde plakken. En als de psycholoog of psychiater geen diagnose wilde of kon stellen, dan lukte het haar over het algemeen om zoveel tegenargumentgen te brengen dat de psych overstag ging en alsnog met een ASS diagnose over de brug kwam. Je denkt dan ook al snel aan MBP maar dat bleek niet het geval.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Anon20180311 »

Emma schreef: 11 sep 2017, 14:51 Klopt, daar moet je voorzichtig mee zijn... Ik heb te maken gehad met een moeder die koste wat het kost alle kinderen een autisme-labeltje op wilde plakken. En als de psycholoog of psychiater geen diagnose wilde of kon stellen, dan lukte het haar over het algemeen om zoveel tegenargumentgen te brengen dat de psych overstag ging en alsnog met een ASS diagnose over de brug kwam. Je denkt dan ook al snel aan MBP maar dat bleek niet het geval.
Hoi Emma,

Idd, mss wil ze gewoon kost, wat kost een ( Trans-gender) dochter ( Om welke reden dan ook).

Grtz Nick :(
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Nate_0 »

Ik denk vooral dat de moeder fout heeft gehandeld door haar kind oestrogenen te geven (daar kan ik écht niet bij). Daarnaast zegt de jongen nu wel zich jongen te voelen, maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat hij wel degelijk in de knoop zit met zijn genderidentiteit, en uiteindelijk toch genderfluid ofzo blijkt te zijn. Who knows. De cijfers van het VU (was dit niet de studie samen met Keith whatsisname?) geven immers niet aan of de behandelde kinderen die op dat moment afzien van transitie later niet alsnog wél genderdysfoor blijken te zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Citizen Erased »

Ouders kunnen zeker zo koekoek en onzeker van hun zaak zijn dat ze meegaan in de algehele excuusdrang om maar een 'normaal' kind te hebben. En gek genoeg maakt het labeltje 'transgender' een kind dan acceptabeler dan een cisgender-kind die genderoverschrijdend gedrag vertoont.
"Waarom draagt hij een jurk?"
"Hij voelt zich een meisje. Is transgender."
"Oh. Op die fiets".
vs
"Waarom draagt hij een jurk?"
"Vindt 'ie leuk."
"Wat vreemd / raar / gek / dat jij dat toelaat zeg / dan zal hij wel gepest worden / dat is niet normaal voor een jongen."

Moet je maar net tegen kunnen.
Ik heb zelf ook een moeder die allerlei spectrumstoornissen in mij ontwaart wanneer ik iets zeg of doe wat niet aansluit bij haar wereldbeeld. Mesjogge. Daarom ben ik nog altijd blij dat ik die transgender-puzzel zelf heb mogen leggen, op m'n eigen tempo.
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Marina1993 »

Nate_0 schreef: 11 sep 2017, 18:15 Ik denk vooral dat de moeder fout heeft gehandeld door haar kind oestrogenen te geven (daar kan ik écht niet bij). Daarnaast zegt de jongen nu wel zich jongen te voelen, maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat hij wel degelijk in de knoop zit met zijn genderidentiteit, en uiteindelijk toch genderfluid ofzo blijkt te zijn. Who knows. De cijfers van het VU (was dit niet de studie samen met Keith whatsisname?) geven immers niet aan of de behandelde kinderen die op dat moment afzien van transitie later niet alsnog wél genderdysfoor blijken te zijn.
Keith Bakker :P?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Anon20230219 »

Marina1993 schreef: 11 sep 2017, 18:44
Nate_0 schreef: 11 sep 2017, 18:15 Ik denk vooral dat de moeder fout heeft gehandeld door haar kind oestrogenen te geven (daar kan ik écht niet bij). Daarnaast zegt de jongen nu wel zich jongen te voelen, maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat hij wel degelijk in de knoop zit met zijn genderidentiteit, en uiteindelijk toch genderfluid ofzo blijkt te zijn. Who knows. De cijfers van het VU (was dit niet de studie samen met Keith whatsisname?) geven immers niet aan of de behandelde kinderen die op dat moment afzien van transitie later niet alsnog wél genderdysfoor blijken te zijn.
Keith Bakker :P?
Nee volgens mij Keith RIchard :lol:
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Wat Keith Bakker en Keith Richard , met elkaar hier gemeen hebben. Laat ik in het midden.

Maar, het verhaal van die twaalfjarige: Doet me spijtig genoeg, stilaan weer een beetje denken, aan Nathan Verhelst ( Die ik persoonlijk kende).

Grtz Nick :(
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Anon20230219 »

was een grapje Nick,
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Twaalfjarige transgender bedacht zich na 2 jaar en wil weer jongen worden

Bericht door Anon20190122 »

Lijkt mij een gevalletje niet te snel oordelen ik denk dat menigeen hier met 12 jaar van mams hrt had willen hebben!
Het zal ook een fijt blijven dat er een aantal zullen zijn met spijt en zo dit keer een jeugdige persoon.