ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Alice,

Het genderneutraal speelgoed is ( België ), in elk geval tot op heden een succes.

Grtz Nick :D
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20190501 »

Hmm, ontwaar ik daar een beleggingsthema met potentieel voor de lange termijn? :think:
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 20 sep 2017, 16:37 Hmm, ontwaar ik daar een beleggingsthema met potentieel voor de lange termijn? :think:
Hihi,

Ben te transparant.

Grtz Nick :D ( Back on-topic ).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Emma »

Voor wat betreft de Hema, de aanleiding was blijkbaar de oproep twee jaar geleden van een meisje van toen 10 jaar oud, dat het maar stom vond dat de Hema alleen roze onderbroeken met hartjes voor haar had. Blijkbaar is de Hema daar vrij snel iets mee gaan doen. Het ontwikkelen van een nieuwe strategie en kledingcollectie doe je in een bedrijf als de Hema niet in drie maanden, waarschijnlijk is die twee jaar best snel.

De hele 'genderneutraal'-discussie komt voor de Hema waarschijnlijk op een nogal toevallig moment. Misschien zijn ze er blij mee, misschien juist helemaal niet, om alle al aangevoerde redenen. In ieder geval ligt de aanleiding gewoon bij een meisje dat al dat roze gewoon spuugzat was. Iets wat ik bij mijn jongste dochter wel een beetje herken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Emma,

Hoorde een paar uurtjes geleden de peiling over ( Genderneutraal, kinderkledij) bij de Hema op de radio ( 2 ). In België is die eerder overwegend positief. Ook çavaria, kon het op de radio alleen maar toejuichen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Emma »

Nick schreef: 20 sep 2017, 21:56 Hoi Emma,

Hoorde een paar uurtjes geleden de peiling over ( Genderneutraal, kinderkledij) bij de Hema op de radio ( 2 ). In België is die eerder overwegend positief. Ook çavaria, kon het op de radio alleen maar toejuichen.

Grtz Nick :D
In Nederland ook trouwens. Het meisje (heel toevallig heet ze Emma), nu 12 of 13, was vanochtend op de radio en met haar toelichting was inderdaad iedereen echt positief. Het gaat niet over gender, het gaat over het opdringen van stereotypen. Dat laatste spreekt ook de mensen aan die geen bemoeienis van anderen willen met wat dan ook en geen genderneutrale toiletten en 'beste reizigers' door de strot geduwd willen krijgen.

Zolang het maar niet 'genderneutraal' heet, dus.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Aan het eind van het jaar wordt weer het woord van het jaar gekozen, zou me niet verbazen als het genderneutraal werd.
Irene
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Eveliene »

Nate_0 schreef:Is er een probleem bij de Primark, dan?
Ik heb daar zelf alleen maar goeie ervaringen mee. Toen ik langzaam aan de kastdeur open begon te doen en kleding wilde kopen was dat ontzettend eng.
Ik liep in de Primark te dolen en te denken hoe ik het aan zou pakken en op het moment dat ik voor de heren kleedkamer koos werd ik door een bloedmooi moslim meisje uit de lange rij gehaald en mocht ik mijn spullen in de dames kleedkamer passen waarbij ze de opmerking maakte dat ik als vrouw niets te zoeken had bij de mannen.

Ze werkt er nog steeds en ik ben haar ook nog steeds dankbaar, als ik daar nu kom vraagt ze altijd even hoe het gaat.
Wat de zara betreft, een collectie voor kinderen waar weinig aan is en personeel totaal niet klantvriendelijk is, bah wat een nare winkel hier in Almere. We hebben nu een Hudson Bay met erg leuk behulpzaam personeel en leuke hebbedingetjes, een voorbeeld voor veel andere grote concerns.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: ZARA BREDA SUCKS!, aangifte van discriminatie gedaan.

Bericht door Alice »

Bij Paul aan tafel over de genderneutrale kinderkleding in de schappen van de Hema met Anita Witzier, Dennie Christian, Ellen ten Damme, Vincent Bijlo, Anne-Mar Zwart en Renske de Greef.
https://media-service.vara.nl/player.php?id=377156
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie