Jer158 schreef: ↑18 sep 2017, 19:37
@ Wiggeltje, Lisa: Dat hoort bij het behoren tot een minderheid. Je hebt al gauw dat mensen in de meerderheid hun ervaringen met een enkeling uit de minderheid projecteren op de rest van die groep. Aan mensen met een donkere huidskleur kun je ook zien dat ze bij een minderheid horen. Aan mensen in een rolstoel kun je ook zien dat ze bij een minderheid horen. Het hoort erbij. Er zijn altijd mensen in "je" groep waar je het niet mee eens bent. Die zijn het probleem niet. Het probleem zijn de mensen uit de meerderheid die hun ervaring met een enkeling als wetmatigheid zien en zo vooroordelen de wereld in helpen.
Hoi Jer,
" Het probleem zijn de mensen uit de meerderheid die hun ervaringen met een enkeling als wetmatigheid zien en zo vooroordelen de wereld in helpen".
Jeetje, ik ben niet zwart ( Meerderheid). Ik ben gelukkig geen rolstoel gebruiker ( Meerderheid). Ik ben gelukkig niet blind, zwaarlijvig, enz,.... ( Meerderheid). Ik ben, een mens uit vele meerderheid en daardoor het probleem voor o.a. de wetmatigheid en vooroordelen van deze groepen ?
We behoren allemaal wel ergens tot een meerderheid of tot een minderheid ( Geloof, ras, rijkdom, armoede, scholing, ziekte, geaardheid, enz,.....) Ervaringen projecteren, doen we allemaal !
Wat je zelf persoonlijk projecteert als anders-zijnde ( Of minderheid) dat is van enorm belang, der wetmatigheid en vooroordelen bij de meerderheid.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick

.