Nieuwe chat! Zie dit topic.

Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Nieuwsberichten
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Anon20190501 »

Het is toch totaal onbelangrijk of de overledene MTF, FTM of XTX was. Wat wel relevant is: gaat het om een verdacht overlijden en, zo ja, kan het misdrijf in verband gebracht worden met transfobie/transhaat?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Dieuwertje »

Nisss schreef: 01 okt 2017, 15:00Sorry wil niet raar klinken maar waarom reageert niemand op de impact van de gebeurtenis?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik weet nog steeds niet wat er precies gebeurd is. Er is iemand dood gevonden. Tragisch, maar hoe of wat, ik weet het niet. Het kan bij wijs van spreken opeens blijken dat het iemand is die ik ook ken. Dan wordt de impact persoonlijk bijvoorbeeld veel groter. Was het werkelijk een transgender gerelateerde dood? Was het moord? Was het na onderzoek zelfdoding? Het heeft nog niet in het nieuws gestaan. Ik wacht af.
Het laatste nieuws in het AD artikel komt ook niet veel verder dan wat de buurvrouw denkt gezien te hebben.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Sara »

Transgender-gerelateerd is ook weer iets anders dan transgender-in-de-(huis-tuin-en-keuken)-prostitutie-gerelateerd. Ik ben benieuwd waar het nou eigenlijk om gaat.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Elise »

Sara schreef: 01 okt 2017, 19:23 Transgender-gerelateerd is ook weer iets anders dan transgender-in-de-(huis-tuin-en-keuken)-prostitutie-gerelateerd. Ik ben benieuwd waar het nou eigenlijk om gaat.
Wat Sara zegt!

:!:
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Nate_0 »

Sara schreef: 01 okt 2017, 19:23 Transgender-gerelateerd is ook weer iets anders dan transgender-in-de-(huis-tuin-en-keuken)-prostitutie-gerelateerd. Ik ben benieuwd waar het nou eigenlijk om gaat.
Hoezo?

Als het prostitutie gerelateerd is, is het prostitutie gerelateerd. Heeft het met deze persoon [zijn/haar] genderidentiteit te maken, dan is het transgender gerelateerd. Dat die twee zaken samen hangen zou kunnen, maar transfobie is transfobie, of dat nou in de prostitutie is of niet. Een transgender prostituee heeft nog steeds dezelfde rechten als iemand die transgender is en niet in de prostitutie werkt.

Daarnaast vind ik "huis tuin en keuken prostitutie" helemaal een bizarre omschrijving.
Dieuwertje schreef: 01 okt 2017, 18:55
Nisss schreef: 01 okt 2017, 15:00Sorry wil niet raar klinken maar waarom reageert niemand op de impact van de gebeurtenis?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik weet nog steeds niet wat er precies gebeurd is. Er is iemand dood gevonden. Tragisch, maar hoe of wat, ik weet het niet. Het kan bij wijs van spreken opeens blijken dat het iemand is die ik ook ken. Dan wordt de impact persoonlijk bijvoorbeeld veel groter. Was het werkelijk een transgender gerelateerde dood? Was het moord? Was het na onderzoek zelfdoding? Het heeft nog niet in het nieuws gestaan. Ik wacht af.
Het laatste nieuws in het AD artikel komt ook niet veel verder dan wat de buurvrouw denkt gezien te hebben.
En dit, inderdaad.
Sigrid schreef: 01 okt 2017, 15:05 Het is toch totaal onbelangrijk of de overledene MTF, FTM of XTX was. Wat wel relevant is: gaat het om een verdacht overlijden en, zo ja, kan het misdrijf in verband gebracht worden met transfobie/transhaat?
Het is inderdaad niet per se relevant of degene MtF of FtM is. Het is meer dat de omschrijving vaag en raar en niet echt transvriendelijk is.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Sara »

Nate_0 schreef: 01 okt 2017, 19:56 Hoezo?
Misschien een misvatting van mijn kant, maar ik heb het idee dat je als prostituee een grotere kans loopt om betrokken te raken bij dit soort misdrijven dan als niet-prostituee. Daar komt het transgender zijn dus nog bovenop. Wat ik bedoel te zeggen is dat als we het over de 'impact' van deze moord hebben of het in een breder kader willen plaatsen, dat we dan niet moeten doen alsof het puur om transfobie gaat en we het prostitutie-aspect als een toevalligheid moeten zien. Dat lijkt mij nogal naïef.

Ik doe hier verder geen uitspraak mee over de 'rechten' van een prostituee. Niemand heeft inderdaad het recht om iemand anders om het leven te brengen, daar zijn we het denk ik wel over eens.
Nate_0 schreef: 01 okt 2017, 19:56 Daarnaast vind ik "huis tuin en keuken prostitutie" helemaal een bizarre omschrijving.
Dat mag. Kleurrijk taalgebruik voor iemand die (mogelijk) bijbeunde als prostituee. Een gigantische aanname, ik weet het, maar goed, niet bepaald uniek onder 'ons soort mensen'.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Jer158 »

Het slachtoffer is een man met vrouwelijke kenmerken.
In vrijwel alle gevallen gaat het bij transseksuelen die in de seksbusiness actief zijn om mannen die er door operaties en laserbehandelingen van top tot teen uitzien als een vrouw. Ze hebben hun mannelijk geslachtsdeel behouden.
Gaat lekker bij De Gelderlander.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Slachtoffer Arnhem is een 32-jarige transgender

Bericht door Alice »

"Het slachtoffer is een man met vrouwelijke kenmerken" Klakloos overgenomen ambtelijk, politie jargon.

"In vrijwel alle gevallen gaat het bij transseksuelen die in de seksbusiness actief zijn om mannen die er door operaties en laserbehandelingen van top tot teen uitzien als een vrouw. Ze hebben hun mannelijk geslachtsdeel behouden."
Het komt niet veel voor dat vrouwelijk transgenders na hun srs nog in de prostitutie werkzaam zijn (anders dan als madam).
Zij die het om een srs te betalen hebben gedaan stoppen na hun srs mee, noodzaak om in de prostitutie te werken valt weg.
Er is geen belangstelling meer voor ze, noodzakelijk geslachtsdeel is niet meer aanwezig.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.