Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgenders mogen bij het leger

Nieuwsberichten
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Anon20190122 »

Ik sla graag over ik heb wat problemen met leidinggevende personen en orders opvolgen! :whistle:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Eva »

Oh, dat begrijp ik wel best weer. Feitelijk is het een wonder dat ik het zes jaren heb volgehouden in het blauwe mantelpakje van de KLu, hihi
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Ender »

ik heb altijd bij het leger willen dienen..
in eerste plaats omdat het me super cool leek een straaljagerpiloot te zijn, mogen vliegen en vijanden neerhalen etc. (<10 j oud)
later omdat ik me patriotic voel voor mijn land. ik ben trots op mijn land, en ben trots op datgene wat wij als land neerzetten. hoe wij minder ontwikkelde landen helpen, en overspoelde landen altijd een helpende hand bieden (ongeacht of dat door corruptie, wanbeleid, natuurrampen komt). we hebben (qua omvang) niet zo veel te bieden, maar zijn toch nauw betrokken bij heel veel internationale acties.. en hebben ook veel voeten in de aarde.. we zijn niet een landje die je zomaar kan negeren op internationaal gebied. en daar ben ik best trots op :D
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Charlotte_C »

Ik ben heel blij dat het leger aan me voorbij is gegaan. Als pacifiste heb ik daar niets te zoeken. Ik ben zelf ook trots op mijn land, maar daar zit niet als prijs aan dat je jezelf dan ook maar gelijk moet committeren aan de strijdmacht om vervolgens in missies waar we als Nederland niks te zoeken hebben om te komen.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Anon20190501 »

Vroeger zag ik wel eens een wervingsspotje van het NL leger op TV. Kom bij ons werken: avontuur, techniek, kameraadschap!

Dat je ook nog bereid moest zijn om te "dienen" als kanonnenvoer of om je aan flarden te laten schieten werd er niet bij gezegd. 't zou grappig zijn ware het niet intriest.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Charlotte_C »

Daar sla je de spijker op zijn of haar (afhankelijk van het geslacht van de spijker) kop sigrid
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Amy »

Sigrid schreef: 28 dec 2017, 17:10 Vroeger zag ik wel eens een wervingsspotje van het NL leger op TV. Kom bij ons werken: avontuur, techniek, kameraadschap!

Dat je ook nog bereid moest zijn om te "dienen" als kanonnenvoer of om je aan flarden te laten schieten werd er niet bij gezegd. 't zou grappig zijn ware het niet intriest.
Of opgeblazen worden door je eigen ondeugdelijke mortier granaten omdat er ergens bezuinigt moest worden...

Die reclames hebben ze nog steeds af en toe trouwens.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Benjamin »

Amy schreef: 29 dec 2017, 01:14 Die reclames hebben ze nog steeds af en toe trouwens.
Je moet voor de grap maar eens kijken op het propagandakanaal op YouTube: https://www.youtube.com/user/werkenbijdefensie
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Charlotte_C »

Ik weet misschien wel 100 betere manieren om mijn tijd te verdoen :) . Best wel erg dat ze op YouTube ook een kanaal hebben .

Groetjes
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Transgenders mogen bij het leger

Bericht door Fay »

Persoonlijk snap ijk het trots zijn op je land niet echt, omdat je toevallig daar bent geboren en daar niets speciaals voor hebt hoeven doen

mbt defensie, militia etc onzin, leek het mijn vader toen een goed id als ik in dienst zou gaan maar dan voor 6 jaar, de opleiding was goed, thuis niks te vertellen (en geen levenslust) dus ik moest, werd afgekeurd en daar ben ik hen nog steeds dankbaar voor :)