Transgender women may get small breasts with hormones

Nieuwsberichten
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Transgender women may get small breasts with hormones

Bericht door NaomiClareNL »

Kreeg via een Twitter conversatie een link naar dit bericht op Reuters:

Transgender women may get small breasts with hormones

Voor velen hier geen verrassing maar dat het ook in Gent en Florence gemeten is met vergelijkbare resultaten was voor mij dan wel weer opmerkelijk. Ik hoor vanuit de Engelstalige wereld veel minder over amper borstgroei. Dan denk ik toch weer of en hoe bijvoorbeeld genetische zaken of voeding ook een rol zouden kunnen spelen.

Gehoorde opmerkingen in de genoemde Engelstalige twitter conversatie waren dat er nog groeispurts waren na 6-7 jaren.
Persoonlijk heb ik nooit meer dan 10 cm verschil gemeten en dat was in 2015, ruim 4 jaar na de start van hrt en met een zelfgevonden / gekozen merkgeneesmiddel. Met de VUmc pleisters nooit meer dan 8 cm gemeten. Alles vanuit een basis van 5 cm en 1x nadat het misging eindigde ik op 3 cm... Ik vermoed dat ik niet in die studie zit 8-)

N.B. moderatoren indien dit beter bij medisch / trans vrouwen past dan gaarne daarheen verplaatsen.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgender women may get small breasts with hormones

Bericht door Emma »

Het kwam ook voorbij op de tijdlijn van een Australische kennis van mij. En daar herkenden zich toch veel meer mensen in dan alleen Nederlanders en Belgen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]