Transgender, een familieaangelegenheid.

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Alice »

Een volledige familie van vier - vader, moeder, zoon en dochter - uit de Amerikaanse staat Arizona zijn uit de kast gekomen als transgenders.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1444687 ... de-familie
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ender.html

https://www.thesun.co.uk/living/2654063 ... -daughter/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Anon20190501 »

Onmogelijk is het niet, wel erg onwaarschijnlijk.
Ik las ergens dat bvb. In de Benelux ongeveer 0.6% van de bevolking als niet helemaal of helemaal niet cis identificeert. Dat is dus ongeveer 1/150 van de bevolking. De kans dat in een gezin van 4 iedereen Trans* is, is dan (1/150)^ 4, zijnde 1.97530864e-9
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Nate_0 »

Ik ken één jongen bij wie een van de biologische ouders ook transgender is.

Dat gezin is trouwens samengesteld, er staat niets bij over de biologische vader van de kinderen. Dat maakt het wat mij betreft weer wat meer waarschijnlijk.
meerdere zakken met zaagsel
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Sara »

Sigrid schreef: 18 dec 2017, 11:02 Onmogelijk is het niet, wel erg onwaarschijnlijk.
Ik las ergens dat bvb. In de Benelux ongeveer 0.6% van de bevolking als niet helemaal of helemaal niet cis identificeert. Dat is dus ongeveer 1/150 van de bevolking. De kans dat in een gezin van 4 iedereen Trans* is, is dan (1/150)^ 4, zijnde 1.97530864e-9
Daarmee veronderstel je dat ieder persoon een even grote kans heeft om transgender te zijn, terwijl er ook biologische (genetische) en sociale aspecten aan ten grondslag kunnen liggen, waardoor in een niet-willekeurige selectie mensen (bijvoorbeeld een gezin van vier) het percentage transgenders vele malen groter kan zijn.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Anon20180311 »

Ik kom uit een groot gezin ( Familie), waar er veel sexuele problemen zijn ( Aangeboren of niet). Maar , onze familie kent ( Gelukkig) maar twee transen. Ik ben er eentje van ( De oude bok), het tweede is van mij broer met zijn tweede vrouw ( Nog zeer jong en niet van zijn eerste vrouw, drie kinderen).

Eens met Sigrid. Het komt trouwens zelden voor dat de vader of moeder trans is van een transkind. Ook onder broers en zussen is het zeer zeldzaam.

Ps. vroeger dacht men deze ook van het homo zijnde :cry: .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Sara »

Ik reduceer m'n opmerking terug tot één vraag, dan kunnen we zien of het de moeite is om hierover een discussie te hebben:
Denk jij dat transgender zijn een oorzaak heeft?

Twee puntjes over 'oorzaak':
  • Een oorzaak kan ook meerdere oorzaken zijn of een samenkomst van oorzaken.
  • Dat iets een oorzaak heeft, wil nog niet zeggen dat we die oorzaak volledig begrijpen of concreet kunnen maken.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Anon20180311 »

Sara schreef: 18 dec 2017, 14:39 Ik reduceer m'n opmerking terug tot één vraag, dan kunnen we zien of het de moeite is om hierover een discussie te hebben:
Denk jij dat transgender zijn een oorzaak heeft?

Twee puntjes over 'oorzaak':
  • Een oorzaak kan ook meerdere oorzaken zijn of een samenkomst van oorzaken.
  • Dat iets een oorzaak heeft, wil nog niet zeggen dat we die oorzaak volledig begrijpen of concreet kunnen maken.
Hoi Sara,

Ik had het niet over de oorzaak, deze weet tot op heden niemand . Jij niet ik niet, alleen ben ik het met Sigrid eens, het kan iedereen overkomen.

Grtz Nick ( Ik zoek ook niet naar de oorzaak ( Schuld of wat dan ook) van mij transzijn. Daar heb ik ook niets aan, ik ben het gewoon). ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Sara »

Zolang we niet met zekerheid kunnen zeggen wat de oorzaak is (als deze er is), kunnen we helemaal niet weten dat iedereen het kan overkomen. De oorzaak kan van zo'n aard zijn dat binnen bepaalde groepen mensen helemaal geen transgenders zijn.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Transgender, een familieaangelegenheid.

Bericht door Alice »

De gangbare zekerheden over oorzaak (van het transgender zijn) wordt niet als oorzaak erkend.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie