"Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Nieuwsberichten
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door janine2363 »

Nick schreef: 05 jan 2018, 15:21 Dit forum is niet de plaats der geloof.
Dat geloof ik niet ...

Enfin, als er een bewijs zou zijn dat god mannelijk is; Kijk naar wat een rotzooi de wereld is, zeg ik wereld, ik bedoel universum
niks opgeruimt, alles kwijt, een zootje. Dark matter, dark energie, nergens meer te vinden en daardoor valt het heelal uiteindelijk
uit elkaar. Eender welke vrouw had dat beter georganiseerd (en de lunchbox voor de mensheid erbij gedaan)

Janine

P.S. En ik geloof zelf helemaal niks en zelfs dat niet.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door Anon20180311 »

janine2363 schreef: 05 jan 2018, 16:09
Nick schreef: 05 jan 2018, 15:21 Dit forum is niet de plaats der geloof.
Dat geloof ik niet ...

Enfin, als er een bewijs zou zijn dat god mannelijk is; Kijk naar wat een rotzooi de wereld is, zeg ik wereld, ik bedoel universum
niks opgeruimt, alles kwijt, een zootje. Dark matter, dark energie, nergens meer te vinden en daardoor valt het heelal uiteindelijk
uit elkaar. Eender welke vrouw had dat beter georganiseerd (en de lunchbox voor de mensheid erbij gedaan)

Janine

P.S. En ik geloof zelf helemaal niks en zelfs dat niet.
Hoi Janine,

Wie zegt dat "God" geen vrouw is, ikke alvast niet ! Maar de bron des levens, de schepping van alle leven der mogelijke eigen evolutie.( Mss is zij/hij wel trans-gender).

Verder is iedereen vrij, om te geloven in niets of in iets .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door Benjamin »

Ik vindt het jammer dat deze discussie niet open gevoerd kan worden. Het raakt aan zo veel. We leven in een joods-christelijke cultuur die overal om ons heen is. Velen van ons hebben wortels in het christendom. Ik ook. Het is iets wat me niet loslaat, ik blijf ermee bezig. Ook wanneer je genderdystrofie ervaart, moet je dat toch onder het licht kunnen houden. Ik zoek die weg tenminste, met mijn gevoelens van man-zijn en vrouw-zijn. Toen ik al ver af stond van het "geloof der vaderen" ging ik theologie studeren om mezelf te snappen in het licht van wat ik God noem. Mede ook de kwestie man/vrouw/binair. Dit is nog steeds niet gelukt. Schuldgevoelens liggen steeds op de loer bij mij, geheel contra mijn theoretische ideeën over een godheid die bestaat omdat Hij/Zij vergeeft. Een godheid die relaties wil aangaan en niet het tegendeel daarvan: verstoting. Ik heb een lange weg te gaan.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door Fay »

Genderdystrofie?

Is dat iets 2018 ish?

;)
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door Amy »

Dominic schreef: 07 jan 2018, 00:47 Ik vindt het jammer dat deze discussie niet open gevoerd kan worden. Het raakt aan zo veel. We leven in een joods-christelijke cultuur die overal om ons heen is.

...
Ik ben juist blij dat die cultuur langzaam aan het verdwijnen is. Het is niet meer van deze tijd en veroorzaakt veel te veel problemen en haat als je het mij vraagt.

Een groot deel van de dingen uit die cultuur zijn ook gewoon gestolen van de oud noorse of germaanse culturen.

Ik ben het wel met je eens dat zo'n discussie best gevoerd kan worden.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door janine2363 »

Amy schreef: 07 jan 2018, 15:16
Dominic schreef: 07 jan 2018, 00:47 Ik vindt het jammer dat deze discussie niet open gevoerd kan worden. Het raakt aan zo veel. We leven in een joods-christelijke cultuur die overal om ons heen is.

...
Ik ben juist blij dat die cultuur langzaam aan het verdwijnen is. Het is niet meer van deze tijd en veroorzaakt veel te veel problemen en haat als je het mij vraagt.

Een groot deel van de dingen uit die cultuur zijn ook gewoon gestolen van de oud noorse of germaanse culturen.

Ik ben het wel met je eens dat zo'n discussie best gevoerd kan worden.
Cultuur is wat wij als mensen bij elkaar verzameld hebben om expressie te geven aan onszelf, een wereldbeeld te vormen, dus het is ook niet gek of slecht dat er wel eens concepten of ideeen gecopieerd worden. Religie, waar mensen uit behoefte antwoorden zoeken voor het vooralsnog onbeantwoordbare is ook de mensen eigen. Dat e.e.a. misbruikt of gemanipuleerd wordt voor niet menselijke doelen maakt cultuur en religie op zich net slecht. Om dat misbruik tegen te gaan kan je maar beter wel altijd een discussie durven voeren, vooral ook over de dingen waar je zelf niet in geloof of achter staat, of je zelfs oncomfortabel bij voelt. Hoe kan je anders praten met al die mensen die dat wel geloven of daarachter staan ?
Zolang je elkaar maar in waarde laat.

Dus als mensen op dit forum zouden willen schrijven over hun gender beleving in het kader van een religieuse beleving. Hey waarom niet ?
Mij zal het waarschijnlijk niet zo raken, maar het zou mij wel beter de mens laten kennen die de moeite neemt zoiets te schrijven en dat
interesseert mij zeker.

Het is natuurlijk ook zo, dat ik persoonlijk zowiezo meer in de spirituele kant geintereseerd ben, dan de fysieke kant. Dat blijkt ook uit mijn opmerkingen dat ik gender dysforie als diagnose voor een fysiek probleem niet zie zitten (staat los van de noodzaak voor fysieke ingrepen om
lichaam en geest in overeenstemming te brengen, da's iets anders).
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door Benjamin »

Fay schreef: 07 jan 2018, 12:02 Genderdystrofie?

Is dat iets 2018 ish?

;)
GRRRR! :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door Anon20190122 »

Als de schilderijen in een kerk van Jezus zie krijg ik daar op een een of andere manier altijd het idee bij van een dame met een baard maar goed het kan aan mij liggen hoor.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door janine2363 »

tanisha schreef: 08 jan 2018, 18:08 Als de schilderijen in een kerk van Jezus zie krijg ik daar op een een of andere manier altijd het idee bij van een dame met een baard maar goed het kan aan mij liggen hoor.
Als het schilderij gebaseerd is op "real-life" scenes, dan klopt dat zeker. Kijk "monty Python's meaning of life" maar eens. Die hebben speciaal een tijdreis machine laten bouwen om een zeer realistische film op locatie te kunnen maken. Ze doen hun moeite, dat moet je ze nageven !
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: "Spreek Jezus niet langer aan met hij"

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef: 08 jan 2018, 18:08 Als de schilderijen in een kerk van Jezus zie krijg ik daar op een een of andere manier altijd het idee bij van een dame met een baard maar goed het kan aan mij liggen hoor.


Hoi tanisha,

Ik heb thuis, een zeer oud beeld ( Familie erfstuk, onder zo'n koepel van glas ) van de " Heilige familie" ( 1882).

Maria = een stuk groter dan Jozef. Jezus, staat in het midden = ongeveer een kind van 7 à 8j, met lange blonde haren en prachtige blauwe ogen ( Knap kind, trouwens).

Jezus, is ook hier net een meisje .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie