Zelfdoding

Nieuwsberichten
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Zelfdoding

Bericht door AnnaNannette »

Ik heb in 1998 een suïcide poging gedaan, ongeveer na 1 jaar hormonen, vanaf dat moment ben ik een stuk intensiever begeleid door het genderteam, gesprekken met psychiater er bij ook. Ook gesprekken met mijn partner erbij. Dus dat het VU zich er niks van aantrekt klopt ook niet helemaal.
Heb trouwens nog steeds minimaal jaarlijks gesprek met Luk Gijs vanwege alles wat is voorgevallen bij mij, al vanaf 2005 heb ik die gesprekken.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20180311 »

Irene schreef: 18 jan 2018, 18:52 lol, maar dan ook geen smoesjes, van; "k moet naar Feijenoord", of ''t Bestuur van de TG vereniging wil niet".. Iedereen gaat mee

























oh oh.. was ik maar 'n gelukige strandjutter

Hoi Irene,

Mag ik je vragen, waarom je soms zoveel blanco plaats in je berichtjes gebruikt ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zelfdoding

Bericht door Eva »

Da’s een nadenkertje.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Zelfdoding

Bericht door Fay »

Asje niks te zeggen hebt dan volstaat een blanco blaadje
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zelfdoding

Bericht door Emma »

AnnaNannette schreef: 19 jan 2018, 12:36 Ik heb in 1998 een suïcide poging gedaan, ongeveer na 1 jaar hormonen, vanaf dat moment ben ik een stuk intensiever begeleid door het genderteam, gesprekken met psychiater er bij ook. Ook gesprekken met mijn partner erbij. Dus dat het VU zich er niks van aantrekt klopt ook niet helemaal.
Heb trouwens nog steeds minimaal jaarlijks gesprek met Luk Gijs vanwege alles wat is voorgevallen bij mij, al vanaf 2005 heb ik die gesprekken.
Dat jaarlijkse gesprek wordt in principe iedereen aangeboden. Helaas zijn velen na diagnostiek en RLE wel klaar met de psychologen, zodat er lang niet altijd gebruik van gemaakt wordt. Dat kan dus zeker beter, en daar hebben we zelf ook een rol in. Wel goed dat jij het wel doet!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20190122 »

Psychiaters en psychologen werken ook niet voor iedereen daar moet je een bepaald type mens voor zijn.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20180311 »

Emma schreef: 21 jan 2018, 21:24
AnnaNannette schreef: 19 jan 2018, 12:36 Ik heb in 1998 een suïcide poging gedaan, ongeveer na 1 jaar hormonen, vanaf dat moment ben ik een stuk intensiever begeleid door het genderteam, gesprekken met psychiater er bij ook. Ook gesprekken met mijn partner erbij. Dus dat het VU zich er niks van aantrekt klopt ook niet helemaal.
Heb trouwens nog steeds minimaal jaarlijks gesprek met Luk Gijs vanwege alles wat is voorgevallen bij mij, al vanaf 2005 heb ik die gesprekken.
Dat jaarlijkse gesprek wordt in principe iedereen aangeboden. Helaas zijn velen na diagnostiek en RLE wel klaar met de psychologen, zodat er lang niet altijd gebruik van gemaakt wordt. Dat kan dus zeker beter, en daar hebben we zelf ook een rol in. Wel goed dat jij het wel doet!

Hoi Emma,

Ik weet ook niet of deze ( Jaarlijks gesprek), in België worden aangeboden.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef: 21 jan 2018, 23:48 Psychiaters en psychologen werken ook niet voor iedereen daar moet je een bepaald type mens voor zijn.

Hoi tanisha,

Idd. Vandaar mss zoveel R.I.P. ( Deze type van mensen, zullen en kunnen hun ervaringen hier jammer genoeg niet meer, neer pennen).

Terwijl het eventueel wel anders kan ( Trots opzij en hulp durven zoeken en willen aanvaarden).

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20190501 »

Nick schreef: 22 jan 2018, 22:35

Terwijl het eventueel wel anders kan ( Trots opzij en hulp durven zoeken en willen aanvaarden).

Een (let wel: ik zeg niet "het") probleem is dat bijvoorbeeld in Vlaanderen het zoeken naar en aanvaarden van geestelijke gezondheidszorg nog veel meer een taboe is dan in Nederland, bijvoorbeeld. Dat was althans voor mij echt een eye opener vele jaren geleden. Ook de vergoeding is niet zo goed (eigenlijk: helemaal niet, op uitzonderingen na) geregeld.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 22 jan 2018, 22:45
Nick schreef: 22 jan 2018, 22:35

Terwijl het eventueel wel anders kan ( Trots opzij en hulp durven zoeken en willen aanvaarden).

Een (let wel: ik zeg niet "het") probleem is dat bijvoorbeeld in Vlaanderen het zoeken naar en aanvaarden van geestelijke gezondheidszorg nog veel meer een taboe is dan in Nederland, bijvoorbeeld. Dat was althans voor mij echt een eye opener vele jaren geleden. Ook de vergoeding is niet zo goed (eigenlijk: helemaal niet, op uitzonderingen na) geregeld.
Hoi Sigrid,

Vandaar dat ik deze topic startte.

Weet jij, eventueel iets meer over het al dan niet : Aangeboden jaarlijks gesprek in België. Ik vernam, of hoorde daar nog nooit iets over ! ( Wel opvolging, indien persoonlijk gewenst " op vraag" of indien nodig, maar dat is individueel en veel meer dan een jaarlijks gesprek. Eigen ervaring).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie