Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zelfdoding

Nieuwsberichten
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20190501 »

Hoi Nick,

Toen ik in november 2016 klaar was met de diagnostiek zei mijn psychologe uit eigen beweging dat ik altijd welkom was wanneer ik nood had aan een gesprek. "Nood" is een groot woord, maar ik heb daar sindsdien toch al een paar keer gebruik van gemaakt. Eerder een persoonlijke, informele aanpak dus. Niet binnen een protocol of zo.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20190122 »

Nick schreef: 22 jan 2018, 22:35
tanisha schreef: 21 jan 2018, 23:48 Psychiaters en psychologen werken ook niet voor iedereen daar moet je een bepaald type mens voor zijn.

Hoi tanisha,

Idd. Vandaar mss zoveel R.I.P. ( Deze type van mensen, zullen en kunnen hun ervaringen hier jammer genoeg niet meer, neer pennen).

Terwijl het eventueel wel anders kan ( Trots opzij en hulp durven zoeken en willen aanvaarden).

Grtz Nick :hug2:
Daarmee wilde ik dus zeggen dat ik er persoonlijk niks mee kon en er ook nooit baat bij gehad heb.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef: 23 jan 2018, 07:11
Nick schreef: 22 jan 2018, 22:35
tanisha schreef: 21 jan 2018, 23:48 Psychiaters en psychologen werken ook niet voor iedereen daar moet je een bepaald type mens voor zijn.

Hoi tanisha,

Idd. Vandaar mss zoveel R.I.P. ( Deze type van mensen, zullen en kunnen hun ervaringen hier jammer genoeg niet meer, neer pennen).

Terwijl het eventueel wel anders kan ( Trots opzij en hulp durven zoeken en willen aanvaarden).

Grtz Nick :hug2:
Daarmee wilde ik dus zeggen dat ik er persoonlijk niks mee kon en er ook nooit baat bij gehad heb.
En je schrijft hier nog ? Dat is "straf" ( Sterk), je kon er niets mee en je hadt er nooit baat bij ! Was deze dan een onnodige verplichting, bij u ? Terwijl anderen, die deze hulp hard nodig hadden/hebben ( R.I.P.) en eventueel op de wachtlijst stonden ?

Dit draadje gaat over zelfdoding ( Pogingen, gedachten en de eventuele aangeboden hard en levensbedreigende nodige hulp) !. Niet over hormonen, opvolging der GD of wat dan ook.

Grtz Nick ( Later hier mijn verhaal, want ik had er wel baat bij en mss vreemd genoeg nog :wship: steeds).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Zelfdoding

Bericht door janine2363 »

Nick schreef: 25 jan 2018, 11:49
tanisha schreef: 23 jan 2018, 07:11 Daarmee wilde ik dus zeggen dat ik er persoonlijk niks mee kon en er ook nooit baat bij gehad heb.
En je schrijft hier nog ? Straf, je kon er niets mee en je hadt er geen baat bij ! Was het dan een onnodige verplichting, bij u ? Terwijl anderen, die deze hulp hard nodig hadden/hebben ( R.I.P.) en eventueel op de wachtlijst stonden ?
Maar wat Tanisha zegt klopt gewoon. Om baat te hebben bij een psychologe moet je op een bepaalde manier voor zo iemand en hun manier van aanpak open staan en dat is gewoon niet voor iedereen. Wel voor mij, ik spreek met groot plezier met psychologe's, maar uiteindelijk is het niet dat zij je helpen, het is dat zij een manier aanreiken om jezelf te helpen. Als je voor jezelf een andere manier vindt om jezelf te helpen is dat net zo goed natuurlijk.

Mensen die zelfmoord plegen zijn mensen die die manier niet gevonden hebben en verder en verder in een neerwaartse spiraal gegaan zijn. Vaak geven ze wel een signaal, een roep om hulp, om gehoord willen worden, om een uitgestoken hand te kunnen vastpakken. Wie wil dan luisteren, wie kan dan luisteren ? Op zo'n moment hebben psychologen een onnoemelijke waarde, want zij zijn geoefend om die handreiking te kunnen doen zonder dat de ander zich daardoor bedreigd voelt en zich weer terug trekt.

Maar Tanisha is anders, dat zegt ze zelf en daar valt dan verder door ons niets over te zeggen
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Zelfdoding

Bericht door AnnaNannette »

Ik heb regelmatig psychologen over de vloer, zowel vanuit GGZ hoek, als hopelijk binnenkort weer met persoonlijke begeleiding. Het gaat mij meer om het luisterende oor en terugkoppeling waar ik wat mee kan in het dagelijks leven. Mijn depressie is chronisch, gaat niet over. Maar ik wil er wel mee verder kunnen leven. De ene psycholoog is de andere niet. En soms zijn er helaas ook vooroordelen over psychologen als dat ze dingen zouden opleggen, daar heb ik nooit last van gehad. Ik heb me er ook bij neer gelegd dat ik de rest van mijn leven enige vorm van hulp blijf houden, soms moet je ook realistisch zijn.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Zelfdoding

Bericht door Anon20190122 »

Nick schreef: 25 jan 2018, 11:49
tanisha schreef: 23 jan 2018, 07:11
Nick schreef: 22 jan 2018, 22:35


Hoi tanisha,

Idd. Vandaar mss zoveel R.I.P. ( Deze type van mensen, zullen en kunnen hun ervaringen hier jammer genoeg niet meer, neer pennen).

Terwijl het eventueel wel anders kan ( Trots opzij en hulp durven zoeken en willen aanvaarden).

Grtz Nick :hug2:
Daarmee wilde ik dus zeggen dat ik er persoonlijk niks mee kon en er ook nooit baat bij gehad heb.
En je schrijft hier nog ? Dat is "straf" ( Sterk), je kon er niets mee en je hadt er nooit baat bij ! Was deze dan een onnodige verplichting, bij u ? Terwijl anderen, die deze hulp hard nodig hadden/hebben ( R.I.P.) en eventueel op de wachtlijst stonden ?

Dit draadje gaat over zelfdoding ( Pogingen, gedachten en de eventuele aangeboden hard en levensbedreigende nodige hulp) !. Niet over hormonen, opvolging der GD of wat dan ook.

Grtz Nick ( Later hier mijn verhaal, want ik had er wel baat bij en mss vreemd genoeg nog :wship: steeds).
Dat hele traject bij het VU had van mij compleet zonder psychologie gemogen en inderdaad hadden ze dat beter aan een ander kunnen besteden dat heb je helemaal goed!