Belgische journalist(e)

Nieuwsberichten
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Belgische journalist(e)

Bericht door anon20181206 »

Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Anon20190501 »

(Veel) meer op hln.be. VL equivalent van Telegraaf, ahw.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Tanja »

Hot news gisteren in Nederland. RTL boulevard, hart van Nederland, Jinek, RTL late night....overal kwam je haar tegen.
Ik vind het supergoed dat ze zo uit de kast is gekomen en ook super gedurfd. Wou dat ik het op deze manier durfde te doen.
Boem, klaar en verder met je leven...
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Anon20180311 »

Mss, een kleine aardbeving onder de niet Belgische trans-genders, maar veel bewondering en respect van de Belgische trans-genders en de Belgische onbekrompen begripvolle mens.

Dikke :hug2: Bo, I :hbeat: you.

Grtz Nick :wship:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Anon20180311 »

Het mooiste gebaar der aanvaarding : Vond ik dat ze op haar eerste werkdag als Bo, onmiddellijk een nieuw naamkaartje kreeg met een :hug2:

Ik had bij deze, tranen in mijn ogen.

Grtz Nick :wship:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Simon »

Ik zag het gisteren op het NOS-journaal en zeg nou zelf; die lipstick staat haar goed.
Groetjes,

Simon
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Anon20190501 »

Wellicht heeft ze ook een beetje geluk dat er bij VTM een heel legertje visagisten, stylisten edm (m/v/x natuurlijk) rondhangen.

Maar ik gun het haar van harte. Sommige commentaren (hln) getuigen helaas wel weer van transfobie.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Alice »

BO VAN SPILBEECK: MEDIAGEKTE NA GESLACHTSVERANDERING
Geplaatst op 30 januari 2018 door Tegenstroom

Langs deze weg wenst het KVHV-Antwerpen te reageren op de groeiende (trans)genderpolemiek en de selectieve intense media-aandacht die aan dit fenomeen gespendeerd wordt, naar aanleiding van de geslachtsverandering van VTM-journalist Boudewijn (Bo) van Spilbeeck.

KVHV-Antwerpen wilt duidelijk maken dat een geslachtsverandering nu niet direct een positieve zaak of daad is, die getuigt van verregaande moed en durf. Wanneer men worstelt met bepaalde gevoelens en/of in de knoop ligt met zijn hormonen, dient men hierbij geholpen te worden door naasten en mensen met een medische kennis in plaats van aangemoedigd door het halve land. De beslissing om uw geslacht te veranderen, is dan ook geen moedige beslissing, maar een overgave aan het absurde. Het getuigt pas echt van lef en karakter wanneer men zijn excentrieke fantasieën het hoofd kan bieden.

De media-aandacht -noemt het gerust hetze- die aan deze zaak wordt gespendeerd, duidt zo mogelijk nog op een veel grotere problematiek binnen onze maatschappij. Iets wat tot voor kort nog als mentale stoornis werd omschreven in het DSM, wordt prompt gebombardeerd tot een rolmodel in deze 21ste eeuw. De berichtgeving is éénzijdig en de mate van aandacht verontrustend. Er is geen Nobelprijswinnaar die van deze aandacht kan dromen in onze dagelijkse mediaberichtgeving, zijn zij nu eigenlijk niet dé echte rolmodellen? De media normaliseert het radicale en radicaliseert het normale. Wederom getuigt het pas van echte moed wanneer men door de perceptie van transgenderisme als goed zijnde, opgewekt door de massamedia, kan doorkijken.

Ook vanuit Katholiek oogpunt is dit fenomeen niet wenselijk. Het is een kaakslag en het getuigt van een lak aan respect voor het leven dat ons is gegeven. De reacties van de zogenaamde “conservatieve” en “christelijke” politieke partijen in dit land zijn dan ook op z’n minst frappant te noemen. Het moge duidelijk zijn dat ons politiek spectrum is vervallen tot een eenheidsworst, waar van ideologische verschillen amper nog sprake is.

KVHV-Antwerpen wilt hiermee niet zozeer de persoonlijke beslissing van de heer Van Spilbeeck bekritiseren, maar vooral het maatschappelijk fenomeen van goeddunken en de bijhorende PR-molen die volop toeren draait. Veranderen van geslacht kan en zal nooit genormaliseerd worden.

Filip Brusselmans, Praeses 2017-2018
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Belgische journalist(e)

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 31 jan 2018, 11:56 Wellicht heeft ze ook een beetje geluk dat er bij VTM een heel legertje visagisten, stylisten edm (m/v/x natuurlijk) rondhangen.

Maar ik gun het haar van harte. Sommige commentaren (hln) getuigen helaas wel weer van transfobie.
Deze maakt niet uit Sigrid, zou jij het ( Via, de media, ondanks, eventueel een legertje,......... wat voor Bo, trouwens totaal niet nodig is) zo openhartig, warm en eerlijk durven laten, kennen wie je echt bent ?

Grtz Nick ;) ( Mijn :hbeat: moeder, zei altijd, de beste stuurlui, staat aan wal).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .