Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transvrouw geeft borstvoeding

Nieuwsberichten
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door stella »

Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door Vera »

:hbeat: mooi stukje om te lezen, zeker als je zelf ook over kinderen grootbrengen nadenkt :hbeat:
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door Emma »

Schijnbaar bereikt door domperidon te nemen, een middel tegen misselijkheid en maagproblemen. Domperidon heeft ook een stimulerende invloed op de melkproductie. Het wordt gebracht als iets nieuws maar ik heb er al eerder verhalen over gehoord.

Voor je nu meteen gaat kijken waar je dat kunt krijgen:
  • Domperidon wordt in verband gebracht met ernstig hartfalen. Om die redenen zijn verschillende vormen al van de markt gehaald. Het is sinds 2013 (België) en 2014 (Nederland) niet meer vrij verkrijgbaar. In de VS heeft de FDA het middel zelfs verboden, en mag het alleen met speciale toestemming nog gebruikt worden.
  • De melkklieren zullen groter worden, en daarmee de borsten, maar na het stoppen met het medicijn gaat alles weer terug naar de begintoestand, zij het dat de huid nu opgerekt is en je er dus slappere borsten aan overhoudt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door stella »

Emma schreef: 15 feb 2018, 13:50 Schijnbaar bereikt door domperidon te nemen, een middel tegen misselijkheid en maagproblemen. Domperidon heeft ook een stimulerende invloed op de melkproductie. Het wordt gebracht als iets nieuws maar ik heb er al eerder verhalen over gehoord.
Wat ik wel echt nieuw vind, is dat deze vrouw is begeleid door een endocrinoloog in de transgenderzorg en dat er daarbij ook een begin van wetenschappenlijk onderzoek heeft plaatsgevonden.
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door Vera »

Emma schreef: 15 feb 2018, 13:50 Schijnbaar bereikt door domperidon te nemen, een middel tegen misselijkheid en maagproblemen. Domperidon heeft ook een stimulerende invloed op de melkproductie. Het wordt gebracht als iets nieuws maar ik heb er al eerder verhalen over gehoord.

Voor je nu meteen gaat kijken waar je dat kunt krijgen:
  • Domperidon wordt in verband gebracht met ernstig hartfalen. Om die redenen zijn verschillende vormen al van de markt gehaald. Het is sinds 2013 (België) en 2014 (Nederland) niet meer vrij verkrijgbaar. In de VS heeft de FDA het middel zelfs verboden, en mag het alleen met speciale toestemming nog gebruikt worden.
  • De melkklieren zullen groter worden, en daarmee de borsten, maar na het stoppen met het medicijn gaat alles weer terug naar de begintoestand, zij het dat de huid nu opgerekt is en je er dus slappere borsten aan overhoudt.
haha, nee hoor emma geen zorgen. Eerst maar eens aan een goede stabiele relatie met mijn vriendin bouwen... dan die kinderwens nog eens 100.000 keer overwegen en als dan de kogel door de kerk gaat ga ik eerst eens met mijn endo babbelen en kijken wat die voor ideeen heeft. Ik ben echt niet van de zelfmedicatie ;)

Daarnaast hebben we nu eerst het project SRS in Thailand om me op te storten... is voorlopig toch nog niet aan de orde
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door Emma »

:) Stel dat je het zou doen zonder de endo te vertellen, dan schieten ze toch meteen in de kramp van je prolactinewaarde...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door diederique »

Over de Domperidon heb ik niets gevonden -kennelijk lees ik andere berichten- wel dat het een pre-op transvrouw is waarbij de grote uitdaging eigenlijk lag in de combinatie van de reguliere lactatie opwekkende medicatie en borstpomp- zoals ook gebruikt wordt voor vrouwen waarbij de lactatie niet opgang komt- met de finetuning van de spiro, die niet in de melk terecht mag komen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door Emma »

In het geciteerde stuk staat “a nausea drug”. En dan dit: https://www.ntvg.nl/artikelen/domperido ... e-lactatie.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door diederique »

Mee eens. Had een ander bericht over dezelfde transvrouw waarin de Domperidon niet werd genoemd. Zag nu dat het zelfs in het artikel waar dit draadje mee begint wordt genoemd, over heen gelezen. Ik word duidelijk te oud voor borstvoeding.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Transvrouw geeft borstvoeding

Bericht door AnnaNannette »

Puur door stimulatie heb ik ook een minieme opbrengst van meld uit beide borsten gehad. Lang niet genoeg om te voeden. Genoeg voor mezelf om te weten dat klierweefsel kan doen waar het voor is.