TV tip, 2 Klassiekers, Boys don’t cry, The Caine Mutiny

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

TV tip, 2 Klassiekers, Boys don’t cry, The Caine Mutiny

Bericht door Alice »

Boys don’t cry (1999)

9 maart 2018, RTL8, 20:30 - 22:58 uur

Brandon Teena is de populaire nieuwe jongen in een klein dorpje in Nebraska. Hij drinkt, vecht en hij houdt ervan meisjes te versieren. Dan ontstaat er een romance met een lokaal meisje. Toch is zijn leven niet gemakkelijk: er rust immers een zware last op zijn schouders. In werkelijkheid is hij Teena Brandon, een meisje met een gender identiteitscrisis. Dan ontdekken haar vrienden uit het woonwagenpark dat Teena een meisje is…




Ook een klassieker, heeft niets met bovenstaande film te maken.

The Caine Mutiny (1954)

10 maart 2018, BBC 2, 14:00 - 16:00 uur

Amerikaanse speelfilm van Edward Dmytryk naar de met een Pulitzerprijs bekroonde roman van Herman Wouk. December 1944. De Amerikaanse mijnenveger Caine is in de Stille Oceaan in een tornado terechtgekomen en verkeert in grote moeilijkheden. Om te ontkomen stevent het schip zuidwaarts. Volgens luitenant-ter-zee Stephen Maryk is de commandant Queeg geesteziek en dus onbekwaam het schip te redden. De luitenant neemt het commando over en moet na de oorlog terechtstaan voor de krijgsraad, die hem van muiterij beschuldigt. In het proces voor de krijgsraad worden de gebeurtenissen op de Caine aan de hand van verschillende getuigenissen gereconstrueerd.
Acteurs: Humphrey Bogart, José Ferrer, Van Johnson, Fred Mac Murray, E.G. Marshall

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: TV tip, 2 Klassiekers, Boys don’t cry, The Caine Mutiny

Bericht door Frank »

Alleen zo jammer van die omschrijvingen, he. :')
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: TV tip, 2 Klassiekers, Boys don’t cry, The Caine Mutiny

Bericht door TanjaUneken »

opmerkelijk is de Nederlandse vertaling van SRS in de ondertitels van de film 'Boys don't cry: "Ombouwen"
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Plaats reactie