SE: Schadevergoeding wegens gedwongen sterilisatie

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

SE: Schadevergoeding wegens gedwongen sterilisatie

Bericht door Anon20190501 »

Op 21 maart nam het Zweedse parlement de langverwachte beslissing om een financiële schadevergoeding toe te kennen aan alle transpersonen die gedwongen gesteriliseerd werden wanneer ze juridisch van geslacht wilden veranderen. Iedereen die slachtoffer is van deze misdaad van staatswege krijgt SEK 225.000.

Laat ons hopen dat dit precedent navolging krijgt in alle andere landen waar dit het geval was of is. Ik heb één en ander nageplozen maar het is me nog niet duidelijk of er ook officiële excuses van staatswege komen naar de slachtoffers. Dat zou ik zelf nog een stuk belangrijker vinden.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-la ... _H501SoU19
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: SE: Schadevergoeding wegens gedwongen sterilisatie

Bericht door Jannet V »

In sommige gevallen terecht maar in de meerderheid zeker niet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: SE: Schadevergoeding wegens gedwongen sterilisatie

Bericht door Anon20190122 »

Als Nederland dit ook invoert ga ik die munten zeker pakken ik heb genoeg shit gehad met VU, hormonen en locale officiële instanties dus ik vindt dat ik wel wat recht heb op wat schade vergoeding.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: SE: Schadevergoeding wegens gedwongen sterilisatie

Bericht door Anon20190501 »

Jannet V schreef: 24 mar 2018, 22:14 In sommige gevallen terecht maar in de meerderheid zeker niet.
Hoe bedoel je?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: SE: Schadevergoeding wegens gedwongen sterilisatie

Bericht door Jannet V »

Velen hadden de operatie toch wel gedaan en dat maakte ze onvruchtbaar en dat wisten ze. Voor hen die geen operatie wensten maar wel hun gegevens wensten aan te passen was het een ander verhaal. Natuurlijk hebben die recht op een schadevergoeding. En dan is de geboden nog maar een schijntje.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: SE: Schadevergoeding wegens gedwongen sterilisatie

Bericht door AnnaNannette »

Mogen ze bij mij de scheiding vergoeden, want anders kon ik geen V op mijn id etc krijgen in 1999
Plaats reactie