Tim M/V

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Tim M/V

Bericht door Emma »

Een mooi artikel over de genderfluïde Tim in de NRC van vandaag. Helaas achter de betaalmuur...

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/18/ge ... n-a1599954

„Tim was mijn buurmeisje. Ik heb haar vanaf haar twaalfde jaarlijks gefotografeerd. Er was iets dat mij heel erg aansprak. Iedere keer dat ze voor de camera zat, had ze een andere uitstraling en een andere verschijningsvorm, dat intrigeerde me. Ik vond haar een soort performer. Pas in 2011 vertelde Tim me over haar transitie-wens, toen viel bij mij het kwartje.

„Als ik nu kijk naar de foto’s die ik heb gemaakt, zie je heel duidelijk een ontwikkeling. Vooral de laatste jaren kijkt Tim met meer elan in de lens. Hij zit duidelijk goed in zijn vel”
, aldus fotograaf Maria van Rooijen.

De fotoreportage zelf staat op de website van de fotograaf: http://www.mariavanrooijen.nl/gallery/12/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Tim M/V

Bericht door Anne V »

Mooie serie foto's.

En toen ik na het bekijken van de fotoserie het artikel las was ik niet verbaasd over de zijn uitspraak aan het einde.
„Ik ken transgenders die het gevoel hebben dat ze nog moeten benadrukken dat ze nu man zijn, of vrouw. Ik laat beide kanten toe. Er staat nu in mijn paspoort dat ik een man ben, maar het liefst zou ik er m/v hebben staan.”
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Tim M/V

Bericht door Goose »

Leuk artikel! Mooie foto's ook.
Inmiddels voelt het goed om geen borsten meer te hebben. „Voorheen zat ik altijd voorovergebogen, met mijn schouders omhooggetrokken. Pas na de operatie ging ik meer rechtop zitten. Ik voelde me vrijer.”
Vooral deze quote sloeg goed in. Ik heb hier, ondanks een borstverkleining, nog altijd last van. Ik zou mijn borsten dan ook liever kwijt zijn, ik vind ze vooral lastig.
Daan
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Tim M/V

Bericht door Jannet V »

Ik ging vooral rechtop lopen toen ik besefte dat het kleine beetje wat ik had beter tot haar recht zou komen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Tim M/V

Bericht door moonlight89 »

Goose schreef: 20 apr 2018, 18:30 Leuk artikel! Mooie foto's ook.
Inmiddels voelt het goed om geen borsten meer te hebben. „Voorheen zat ik altijd voorovergebogen, met mijn schouders omhooggetrokken. Pas na de operatie ging ik meer rechtop zitten. Ik voelde me vrijer.”
Vooral deze quote sloeg goed in. Ik heb hier, ondanks een borstverkleining, nog altijd last van. Ik zou mijn borsten dan ook liever kwijt zijn, ik vind ze vooral lastig.
Ja echt precies dat dus Goose, zo herkenbaar he! En ook steeds aan m'n shirt trekken en te grote shirts aandoen enzo :lol:

Zijn trouwens echt mooie foto's, heel puur.
Plaats reactie