Nieuwe chat! Zie dit topic.

Marci Bowers chirurgie

Nieuwsberichten
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Anon20190712 »

Simão schreef: 11 mei 2018, 12:09 Nauwelijks kleine schaamlippen komt ook gewoon van nature voor, dus op zich niet zo raar om te hebben.
Wat mij weer opvalt is de symetrie, die je dan normaal gesproken veel minder ziet bij cis vrouwen tenzij ze dat operatief hebben laten verbeteren.
Eigenlijk krijgen transvrouwen zo´n beetje de ideale vagina aangemeten.
Mee eens, dat viel mij ook op!!
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Mr.X »

Eigenlijk krijgen transvrouwen zo´n beetje de ideale vagina aangemeten.
Ik weet er dan niet veel van af, maar is dat niet juist een positief iets?
Of is het meer belangrijk dat alles optioneel moet zijn? Dus als vrouwen een meer natuurlijk resultaat willen hebben, ze dan voor niet symmetrisch kunnen gaan? Wordt dit uberhaupt besproken voor de operatie, of is alles template zo netjes en symmetrisch mogelijk?
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Mirthe_s »

Mr.X schreef: 11 mei 2018, 12:50
Eigenlijk krijgen transvrouwen zo´n beetje de ideale vagina aangemeten.
Ik weet er dan niet veel van af, maar is dat niet juist een positief iets?
Of is het meer belangrijk dat alles optioneel moet zijn? Dus als vrouwen een meer natuurlijk resultaat willen hebben, ze dan voor niet symmetrisch kunnen gaan? Wordt dit uberhaupt besproken voor de operatie, of is alles template zo netjes en symmetrisch mogelijk?
Ik vind symmetrisch ook helemaal geen ramp straks :lol:
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Simão »

Ik hang er verder geen waardeoordeel aan, ik denk dat iedereen streeft naar ideaal. Vandaar dat de plastisch chirurgen het tegenwoordig zo druk hebben. Maar het komt wel onnatuurlijker over en valt op.

Net als Mr. X vraag ik me ook af wat er vooraf besproken wordt betreffende uiterlijk. Misschien is er een dame die er antwoord op wil geven?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Simon »

Geen dame, wel iemand met een mening op het gebied van chirurgie.

Ik ben meerdere keren aan mijn kaak geopereerd vanwege een aangeboren aandoening waardoor ik een groot aantal tanden en kiezen mis in mijn volwassen gebied en de tanden die er wel zijn klein en kwetsbaar zijn en mijn kaak niet voldoende opvulden om mijn gebit goed te kunnen gebruiken. Ik heb na jaren gedoe implantaten, en ook die zijn perfect geplaatst, terwijl de tanden die ik van mezelf had een vanzelfsprekend stuk natuurlijker zijn, een beetje scheef en niet perfect wit. De belangrijkste reden hiervoor was dat er op die manier beter gekeken kan worden of er complicaties zijn (zou je ze wat natuurlijker neerzetten, dan zou je de vraag houden "zat dit al zo of is er iets verschoven en moeten we opnieuw opereren?" Ik denk dat dat in dit geval ook van toepassing is.) Daarnaast komt natuurlijk dat chirurgen tijdens hun studie getraind zijn om een perfect resultaat af te kunnen leveren, en ik denk dat de gemiddelde chirurg zich daar het liefst aan vast zal klampen, want ze hebben geleerd dat scheef = oeps. Nou is dit in je gebit natuurlijk anders dan bij het soort chirurgie waar het in dit topic om draait, maar het zou me niets verbazen als het streven naar perfectie bij een ingreep (ook al is het resultaat dan minder natuurlijk) een universeel iets is bij chirurgie.
Groetjes,

Simon
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door stella »

Simão schreef: 11 mei 2018, 13:31 Net als Mr. X vraag ik me ook af wat er vooraf besproken wordt betreffende uiterlijk. Misschien is er een dame die er antwoord op wil geven?
Ik heb pas 1 consult gehad (bij het VU). Wilde het graag bespreken, maar had ook andere zaken te bespreken en ben er nog niet aan toegekomen. Vanuit de chirurg leek er in ieder geval geen intentie om het te bespreken.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Danielle »

Ik heb niet de vraag gekregen of ik nog wensen had voor het uiterlijk/aanzicht. Wel werd er gevraagd naar mijn verwachtingen van het resultaat. Daarop heb ik geantwoord dat ik er vanuit ging dat de chirurg haar best zou doen op een mooi symmetrisch resultaat met sluitende grote en aanwezige kleine schaamlippen. Maar dat ik ook besefte dat dit boetseren met levend weefsel is.

Het resultaat iseen klein knikje in één schaamlip, waardoor het geheel net niet symmetrisch is. Dat heb ik geaccepteerd als natuurlijke imperfectie. Ik heb met best wel wat cisvrouwen hierover gesproken en van de 20-30 was er maar één die niets op haar vagina had aan te merken.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Simão »

Hier veertig natuurlijke vaginas ter vergelijking.

Dus krijg geen complex als er een lubbertje aan zit ... ;)
Functionaliteit lijkt mij het belangrijkste.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Mr.X »

...het blijven toch echt wel rare en best lelijke dingen, genitalien.

Ik vraag me dan af of er ook een great wall of dicks is....
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Marci Bowers chirurgie

Bericht door Simon »

Mr.X schreef: 11 mei 2018, 15:40 ...het blijven toch echt wel rare en best lelijke dingen, genitalien.

Ik vraag me dan af of er ook een great wall of dicks is....
Die is er (soort van).
https://unrulybodies.files.wordpress.co ... ons_8.jpeg
Groetjes,

Simon