Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kleding androgeen

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Elin
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2018, 19:55
Gender: Anders

Kleding androgeen

Bericht door Elin »

Hallo allen,

A long shot maar probeer het toch. Is er iemand die in de buurt van Haarlem het leuk zou vinden (tegen onkostenvergoeding of mag ik dit niet hier schrijven) mij naailessen zou willen geven, patronen maken, de kneepjes van het omgaan met een naaimachine willen leren? Raak er steeds meer van overtuigd dat de wens om borsten te hebben eigenlijk steeds meer door me heengaat en als het ware mn ik begint af te knellen. Ideeën over hoe dan die kleding eruit zou moeten zien die heb ik wel, het lukt me ook wel een rits in te naaien zolang die maar niet recht hoeft te zitten...
Ben heel erg benieuwd of ik een reactie mag ontvangen.

Elin

Voorbeeldje
https://pin.it/d3sy5whujfd2wx
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Kleding androgeen

Bericht door Benjamin »

Ik woon niet in de buurt van Haarlem, maar je zou het ook eens kunnen proberen bij een buurthuis. Vaak geven ze daar naailessen. In het buurthuis bij mij in de buurt zelfs een cursus overhemd naaien voor heren.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Kleding androgeen

Bericht door Anon20210626 »

gewoon even googlen ? naailes haarlem gaf best wat mogelijkheden
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: Kleding androgeen

Bericht door AquaTunnel »

Ik kan je niet echt verder helpen, maar heb hier ook een naaimachine staan omdat ik ideeën heb voor kleding of kostuums (doe soms performance/theater). Nog niet zo lang geleden aangeschaft en zowat niks mee gedaan, was meer een ambitieus idee.
Mijn plan is om veel tutorials te proberen voordat ik eigen designs ga maken.
Er zit een naaiwinkel in de buurt van waar ik woon en de beheerder liet mij een keer zien hoe ik kon beginnen. Daar nam ze rustig de tijd voor en dat ik een "man" was leek niks uit te maken (ipv man zie ik mezelf trouwens als non-binair, maar ik zie mezelf door de ogen van andere mensen absoluut nog als man). Wat ik hiermee wil zeggen is dat je waarschijnlijk gewoon bij een naaiwinkel of naaicursus terecht kan, voor het geval je denkt dat ze je vragen misschien raar zullen vinden.

Het enige dat ik je kan bieden is als je een keer met een complete leek gezamenlijk een kledingstuk wil proberen te maken, misschien kunnen we (bijvoorbeeld) dezelfde tutorial doen, dat lijkt me best tof. Alleen woon ik niet in de buurt.
Kan ook online, dat we allebei proberen iets te maken en een deadline stellen wanneer het af moet zijn. En wat mij betreft kunnen dan ook andere geïnteresseerden meedoen.
Mijn ambitie is in elk geval om eind dit jaar redelijk met een naaimachine overweg te kunnen, dus ik kan alle motivatie en oefening goed gebruiken.

Kijk maar wat je met dit idee doet. Laat het absoluut links liggen als het niet bij je past. En hopelijk vind je een manier om je te kunnen uiten met je creaties! :)
Gebruikersavatar
Elin
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2018, 19:55
Gender: Anders

Re: Kleding androgeen

Bericht door Elin »

Hoi aquatunnel, leuk idee! Op zich lukt het me om bijvoorbeeld een jurkje in de nemen maar om vanaf een patroon een kledingstuk te maken dat nog niet. Heb al wel een naaischool gevonden waar ik eerdaags langsga. Ben ook wel benieuwd hoe men daar reageert want zie er nog helemaal als man uit en dat ik dan met jurkjes etcetera aan de slag wil. In een stoffenzaak hier in Haarlem was er niets aan de hand toen ik samen met een vriendin stoffen bekeek maar toen ik een dag of wat later alleen erheen ging voelde ik een soort weerstand. Zal er aan moeten wennen denk ik :-(
@Renée, inderdaad adres gevonden via Google
Gebruikersavatar
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: Kleding androgeen

Bericht door AquaTunnel »

Elin schreef: 20 jun 2018, 07:34 Heb al wel een naaischool gevonden waar ik eerdaags langsga.
Top! Hopelijk kom je met een goed gevoel terug :)
Gebruikersavatar
Elin
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2018, 19:55
Gender: Anders

Re: Kleding androgeen

Bericht door Elin »

AquaTunnel schreef: 21 jun 2018, 10:03
Elin schreef: 20 jun 2018, 07:34 Heb al wel een naaischool gevonden waar ik eerdaags langsga.
Top! Hopelijk kom je met een goed gevoel terug :)
Ja nu alleen nog, aks je nog leuk lijkt eens kijken of we consensus kunnen vinden in ontwerp en materiaal keuze :dance:
Misschien kun je een Pm sturen dan kan ik je een verzameling laten zien die ik mooi vind. Het is kleding die voor straks het fijnst zou zijn omdat het echt ja sexeloos op mij overkomt en wat ik denk het meest wil gaan dragen. Zeker ook little black dresses, gewoon leuke (basic houd ik van met wat kant bijvoorbeeld) thuis draag ik ze al eigenlijk elke dag maar vind mijn gezicht (ontharing staat op Mn lijstje) en alweer het ontbreken van echt borsten. Ben benieuwd naar je reactie!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Kleding androgeen

Bericht door Benjamin »

Elin schreef: 16 jun 2018, 17:06 het lukt me ook wel een rits in te naaien zolang die maar niet recht hoeft te zitten...
Wat ik me afvraag: wat wil je dan precies leren? Want kennelijk weet je al iets van de basis (rits innaaien, kunnen heel veel mensen niet hoor). Het is echt niet zo moeilijk. Je hebt een werkende naaimachine nodig van een degelijk merk zoals Singer of Pfaff (i.v.m. reserveonderdelen bv.), een handleiding bij de naaimachine en een naaidoos met inhoud. Marktplaats is je vriend, ook voor die naaidozen, want er gaan veel naaiende oma´s zonder opvolger dood de laatste tijd. Verder kun je echt alles op internet vinden tegenwoordig. Of je vraagt het hier (zijn hier meerdere hobbycoupeurs/-coupeuses waaronder ik) of op een naaiforum.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -