Transgender op de Zuidas

Nieuwsberichten
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Transgender op de Zuidas

Bericht door Gwenda »

Benjamin schreef:In mijn ervaring is ¨het COC¨ in die plaatsen waar ik heb gewoond, ook om te janken. Ik word er niet echt gelukkiger door ofzo en ik vind het nogal een gedateerd iets.
Dat ben ik met je eens, het idee is goed bij het COC echter de behoefte van de mensen is anders geworden. Vakjes werken niet zo ben ik bang.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Transgender op de Zuidas

Bericht door Anon20190712 »

Mijn ervaring met het COC is van diverse plaatsen, overigens wel allemaal randstad. Heb zelf het gevoel dat het bij hen zo stroef loopt omdat de doelgroep die ze aanspreken (lhbt) zich niet als 1 doelgroep ziet.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Transgender op de Zuidas

Bericht door Ilse »

Benjamin schreef: 15 jul 2018, 23:03 Ik deel jouw sentiment, @Emma. Het had best wat vriendelijker en inclusiever gekund.
Ben het zeker met jullie eens Emma en Benjamin.

Wel fijn om te lezen dat het voor haar zo goed heeft uitgepakt, maar ik vraag mij gelijktijdig ook wel wat af als ik deze tekst van haar zo lees:
Na de onvrijwillige coming-out in 2009 ging het snel. Hij vertrok, met goedkeuring van het kantoor, naar de Verenigde Staten voor plastische chirurgie aan zijn gezicht. Driekwart jaar later volgde de grote operatie, in Thailand, voor 'de onderkant'. Op eigen kosten, want als hij het traject via de zorgverzekeraar zou laten lopen, was hij aangewezen op de genderpoli van het VUmc.

"Bij het VUmc wordt verondersteld: de mensen die daar zitten, dat wordt toch niks meer. Sociale gevallen, die je niet al te serieus moet nemen. Het idee dat iemand partner is bij een advocatenkantoor, is daarmee niet verenigbaar."
Wat nu als zij deze mogelijkheid niet had gehad en ook nooit een mogelijkheid had kunnen worden voor haar dat ze het zelf allemaal had kunnen betalen?
Hoe zou haar situatie dan zijn geweest? Hoe zou ze zich dan gevoelt hebben?
Zou ze dan nog steeds dezelfde gedachten hebben als wat nu beschreven wordt? (ook wat beschreven wordt over de mensen die wel afhankelijk zijn van het traject bij het VUmc).
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Transgender op de Zuidas

Bericht door Gwenda »

Ilse schreef:
Benjamin schreef: 15 jul 2018, 23:03 Ik deel jouw sentiment, @Emma. Het had best wat vriendelijker en inclusiever gekund.
Ben het zeker met jullie eens Emma en Benjamin.

Wel fijn om te lezen dat het voor haar zo goed heeft uitgepakt, maar ik vraag mij gelijktijdig ook wel wat af als ik deze tekst van haar zo lees:
Na de onvrijwillige coming-out in 2009 ging het snel. Hij vertrok, met goedkeuring van het kantoor, naar de Verenigde Staten voor plastische chirurgie aan zijn gezicht. Driekwart jaar later volgde de grote operatie, in Thailand, voor 'de onderkant'. Op eigen kosten, want als hij het traject via de zorgverzekeraar zou laten lopen, was hij aangewezen op de genderpoli van het VUmc.

"Bij het VUmc wordt verondersteld: de mensen die daar zitten, dat wordt toch niks meer. Sociale gevallen, die je niet al te serieus moet nemen. Het idee dat iemand partner is bij een advocatenkantoor, is daarmee niet verenigbaar."
Wat nu als zij deze mogelijkheid niet had gehad en ook nooit een mogelijkheid had kunnen worden voor haar dat ze het zelf allemaal had kunnen betalen?
Hoe zou haar situatie dan zijn geweest? Hoe zou ze zich dan gevoelt hebben?
Zou ze dan nog steeds dezelfde gedachten hebben als wat nu beschreven wordt? (ook wat beschreven wordt over de mensen die wel afhankelijk zijn van het traject bij het VUmc).
Ik ben het met je eens @Ilse, het lijkt wel of het VuMC wordt neergezet als de locatie “als het nergens anders past is er het VuMC nog”. Helaas is er niet veel andere keus.
Ik vraag me ook af wat haar traject was geweest indien er meer opties waren? Of als ze een ander vertrekpunt gehad zou hebben?
Het zou ons als transgender groep best helpen als er meer bekend wordt over wat het nou is. Velen snappen het gegeven ‘transgender’ niet.
Plaats reactie