Lotgenoten gezocht voor mijn dochter van 9... lees hier verder:

Nieuwsberichten
Plaats reactie
desiree
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2018, 10:16
Gender: Trans MtF
Locatie: Nijmegen

Lotgenoten gezocht voor mijn dochter van 9... lees hier verder:

Bericht door desiree »

Hoi allemaal,

Vorig jaar heb ik de knoop doorgehakt om verder te gaan leven als vrouw. Dat heb ik destijds ook aan mijn dochter (die nu 9 is) verteld. Zij besloot me vanaf dat moment Mapa te noemen. Geweldig! Sinds januari loopt de HRT en in die maanden was ik nog parttime papa. In overleg met mijn dochter hebben we dit afgebouwd en vanaf Maart was ik full-time vrouw.

De laatste maand begint het toch moeilijker te worden voor haar. Ze geeft aan haar papa terug te willen, dat ik mezelf niet ben en dat ze vind dat ze geen vader meer heeft. Van de andere kant wil ze me ook steunen en niet kwetsen, de lieve schat. Hoe dan ook, het is nu dus een moeilijke periode.

Wat oa heel vervelend voor haar is, is dat ze geen lotgenoten kent om mee te praten. Ze heeft wel veel vriendinnen maar die zitten allemaal in een standaard gezinssituatie. Kortom daar kan ze niet op haar niveau mee praten over haar gevoelens. Dit is denk ik een groot gemis.

Daarom deze oproep: ben je een "trans ouder" en heb je (een) kind(eren) van rond de 9-10 jaar én zou je het ook zinvol vinden een keer af te spreken laat het dan hieronder weten. Zo kunnen we elkaar allemaal wat makkelijker vinden.

Ik woon zelf in de regio Nijmegen, dus in de regio hier zou helemaal top zijn, maar hoeft niet. Bij interesse gaan we eerst via pb telefoonnummer uitwisselen en even bellen, dan kijken we verder.

-x-
Desiree
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Lotgenoten gezocht voor mijn dochter van 9... lees hier verder:

Bericht door Alice »

Persoonlijk kan ik je niet helpen maar mogenlijk heb je hier wat aan
https://www.transvisie.nl/lotgenoten/genderkind/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Re: Lotgenoten gezocht voor mijn dochter van 9... lees hier verder:

Bericht door Jessah »

Hoihoi Desiree,

Helaas kan ik je niet helpen bij je vraagstuk.
Maar mogelijk kun je wat met deze tip? Het is weliswaar uit een hele andere hoek dan je vraagstuk maar ik probeer me ook te verplaatsen in je dochter. Vandaar.

Bij uitgeverij Boekscout (Soest) kwam ik een kinderboek tegen over t thema transgender.

De titel is:
Wie is Kik? - Het ontroerende proces van een Transgender kikkertje

Grtz..Jessah
'as a growth seed
beam like a flower'
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Lotgenoten gezocht voor mijn dochter van 9... lees hier verder:

Bericht door Emma »

Mijn jongste twee zijn inmiddels 13, waren 8 toen ik het vertelde. De een keek wat beteuterd alsof hij zijn pappa kwijt zou raken, de ander vroeg of ze op de ipad mocht om te kijken of ze er meer over kon vinden. Met een beetje hulp vond ze dit: https://www.vpro.nl/jeugd/programmas/vr ... -luus.html

Dat bracht het opeens in haar eigen belevingswereld, en daarmee was het klaar. Natuurlijk miste ze mijn oude ik best af en toe, en was daar dan best verdrietig over, maar nu, 5 jaar later, is het eigenlijk vrij gewoon allemaal, iets wat achter haar ligt. Ze is niet dolenthousiast, het is geweest en het is goed zoals het nu is, dus ze zal niet de barricaden op gaan om het voor me op te nemen. Om dezelfde reden heeft ze geen behoefte meer aan contact met lotgenoten... als ze dat zou doen zou ze zich opwerpen als een soort hulpverlener voor anderen, en dat ziet ze niet zitten. Ze heeft genoeg andere dingen op haar bord.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
desiree
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2018, 10:16
Gender: Trans MtF
Locatie: Nijmegen

Re: Lotgenoten gezocht voor mijn dochter van 9... lees hier verder:

Bericht door desiree »

"Nou, ik denk dat het allemaal wel goed komt!", een treffende uitspraak van de 10-jarige Luus aan het einde van deel 1 van het hierboven gelinkte TV programma. Wauw.
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Lotgenoten gezocht voor mijn dochter van 9... lees hier verder:

Bericht door Gwenda »

Jessah schreef:Hoihoi Desiree,

Helaas kan ik je niet helpen bij je vraagstuk.
Maar mogelijk kun je wat met deze tip? Het is weliswaar uit een hele andere hoek dan je vraagstuk maar ik probeer me ook te verplaatsen in je dochter. Vandaar.

Bij uitgeverij Boekscout (Soest) kwam ik een kinderboek tegen over t thema transgender.

De titel is:
Wie is Kik? - Het ontroerende proces van een Transgender kikkertje

Grtz..Jessah
Ik heb het boek ook. Mijn zoontje van 7 wilde er eerst niet aan. Na een paar maanden kwam hij er zelf mee en hebben we het boek samen gelezen.

Plaats reactie