Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gender toneelstukje

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Gender toneelstukje

Bericht door AmbjØrg »

Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Gender toneelstukje

Bericht door Jannet V »

Ook jaren lang gedaan maar nu ben ik al weer een poosje uitgespeeld. :lol:
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Gender toneelstukje

Bericht door AmbjØrg »

Ik vraag mij altijd af hoe deze 2 deling is ontstaan, is dat ooit van uit de kerkelijke bewegingen zo aan gestuurd in de maatschappij?
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Gender toneelstukje

Bericht door féj »

Je kunt inderdaad zeggen dat de maatschappij een rolverdelibg crieert. Maar het is juist de beleving van jou dat ik mijzelf identificeer als vrouw of man ipv mijn geboren geslacht. De maatschappij maakt dat niet anders. In eerste instantie dacht ik ja dat jurkje aan doen is het. Maar net nu ik aan de hormonen zit merk ik pas dat die kleding en maatschappij de buitenkant is wat mensen zien en niet mijn innerlijke ik. Net door de hormonen en liefst ook een ciclus enz voel ik me meer tussen het andere geslacht omdat ik nu door de rest gezien word wat ik van buiten uitstraal waar mijn innerlijk rust vind eindelijk de rust vinden in mijn geest en lichaam. Zo zie ik mijn transitie, niet dat ik nu perse een jurkje of makeup op mag. Ik word gezien als het geslacht in wie ik ben en daar heeft de maatschappij maar een kleine rol in.
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Gender toneelstukje

Bericht door Citizen Erased »

Gender Studies is een ‘studie’ waarbij blauwharige tuinbroeklesbiënnes betaald krijgen om hun (zeer ontvankelijke) studenten duidelijk te maken dat niet zij, maar de rest van de maatschappij gek zijn. Men leidt activisten op. Met wetenschap heeft het niets te maken.

Dat ongeveer 0,3% van de mensen zich niet kan vinden in de al eeuwenlang bestaande - en kennelijk dus werkende - seksetweedeling zegt allicht meer over deze individuen dan over de overige 99,7% die nergens last van lijkt te hebben.
Maar die spelen dus al eeuwenlang ongemerkt toneel. En ‘wij’ daarmee impliciet ook. Je verzint ‘t niet..
Als het uit een relihoekje kwam had men er smakelijk om kunnen lachen, maar dit soort activistische (zich verhullend als semi-wetenschappelijke) malle geiten worden nog serieus genomen ook.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Gender toneelstukje

Bericht door Jannet V »

Niet te moeilijk gaan denken. Meestal is het een trend, voer het maar terug naar nu en je zult begrijpen wat ik bedoel. Vooral wij zelf zijn er 'schuldig' aan, we willen ons onderscheiden. Het geloof mocht willen dat ze zoveel invloed hadden. :hbeat:
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.