Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Nieuwsberichten
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Alice »

Regering in Engeland onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden.
meisjes, 40 in 2009/10 ->1,806 in 2017/18
"Some girls think that modern life is 'easier to bear' if they become boys"
https://tinyurl.com/ycu4nf8f
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Mr.X »

Ugh...walgelijk artikel. Zo vol met onzin....

Ik heb het niet woord voor woord kunnen lezen (zo walgelijk is het) maar volgens mij maken ze ook niet eens onderscheid tussen 'echte' transmannen en meiden die jongen willen worden omdat ze denken dat dit makkelijker is. Het eerste is een medische noodzaak, het tweede heeft niks met je eigen gender te maken, maar met hoe de maatschappij het leven van meiden blijkbaar moeilijker maakt. Die laatste groep zou dan ook geen dysphoria van eigen lichaam moeten hebben.

Maar goed, laat ze het maar onderzoeken. Dat kan als het goed is nooit kwaad. Wel hoop ik dat de onderzoekers zelf wel dat onderscheid kunnen maken.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Emma »

Oh, de Daily Mail, voeder voor de onderbuik. Sla vooral het commentaar over, niets te zien daar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Alice »

Het gaat hier over het aantal aanmeldingen van kinderen die zich transgender voelen maar die nog niet onderzocht zijn of zij werkelijk genderdysfoor zijn.
Nu blijkt er binnen 8 jaar zeer grote verschillen zijn bij het aantal aanmeldingen jongens/meisjes.
meisjes, 40 in 2009/10 ->1,806 in 2017/18
jongens, 57 in 2009/10 -> 713 in 2017/18
Dat er een onderzoek komt naar het hoe, waarom, waardoor heeft wel iets. Een vraag is wat het percentage is van alle aanmeldingen die na psychologisch onderzoek op genderdysforie ook werkelijk genderdysfoor zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Mr.X »

Dat er een onderzoek komt naar het hoe, waarom, waardoor heeft wel iets. Een vraag is wat het percentage is van alle aanmeldingen die na psychologisch onderzoek op genderdysforie ook werkelijk genderdysfoor zijn.
Exactly my point.

Iets wat ik ook kwalijk vind in het artikel is dat ze aankaarten dat vele al voor dat ze aangeven van geslacht te willen veranderen, andere psychische problemen hebben. Ze verwarren hier oorzaak en gevolg. Ze lijken het te willen verkopen als 'die meiden hebben al van te voren psychische problemen en zijn dus gek. Dat ze willen veranderen van geslacht is gewoon nog een extra psychisch probleem'. Wat ze dan weer niet zeggen is dat het ook goed mogelijk is dat al die psychische problemen voortkomen uit het transgender zijn.

All in all, this article can suck a big fat d- ...ingo?!
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Anon20190508 »

Dus ze vinden het bijzonder dat meiden, die hun hele leven opgroeien met de algemeen geaccepteerde druk dat vrouwen perfect moeten zijn en dat mannen 'in charge zijn', misschien liever mannelijk zouden zijn ongeacht daadwerkelijke genderdysforie...
En dat de groei van de groep bij jongens minder groot is omdat de seconde dat een man zich ook maar een greintje 'vrouwelijk' uitlaat er meteen om ingehakt word door andere jongens?

Riddle me this...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Alice »

Nog wat leeswerk,
Evidence for a Change in the Sex Ratio of Children Referred for Gender Dysphoria (2018)
https://tinyurl.com/y8988sdy

Why Are Trans Youth Clinics Seeing an Uptick in Trans Boys? (2017)
https://tinyurl.com/y9jjf7t9
van de zelfde schrijver Evan Urquhart,
http://www.slate.com/authors.vanessa_vitiello.html
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Citizen Erased »

Eros schreef: 16 sep 2018, 17:35 Dus ze vinden het bijzonder dat meiden, die hun hele leven opgroeien met de algemeen geaccepteerde druk dat vrouwen perfect moeten zijn en dat mannen 'in charge zijn', misschien liever mannelijk zouden zijn ongeacht daadwerkelijke genderdysforie...
En dat de groei van de groep bij jongens minder groot is omdat de seconde dat een man zich ook maar een greintje 'vrouwelijk' uitlaat er meteen om ingehakt word door andere jongens?

Riddle me this...
Ehr.. dat overtrokken beeld was decennia geleden veel prevalenter dan nu (zo goed als non-existent), en toen was die ratio dus omgekeerd. Riddle me that.

Men lijkt in al die analyses te vergeten dat de begrippen 'transgender' en 'genderidentiteit' nogal een revolutie doorgemaakt hebben, die tot op heden geslikt moet worden als zoete koek. Zelfs de nietsvermoedende buuf van nummertje 69 valt ergens op het spectrum wanneer ze al haar gedragingen, interesses, hobby's, gedachtes en gevoelens gaat rangschikken naar stereotype genderbeelden. Óók die mensen is het onderwerp door de strot geduwd.. en toch staan ze lang niet zo massaal te trappelen als de jongere generatie.
Deels komt dat natuurlijk omdat hun identiteit zich al veel meer gevormd heeft dan die van pubers, maar juist daar schuilt ook het gevaar in.
Pubers zijn per definitie zoekende. Meisjes/vrouwen zijn vatbaarder voor zowel kuddegedrag als negatieve emoties en kampen veel vaker dan mannen/jongens met depressieve gevoelens (ja, dat is onderzocht).. ik vind het geen 'long stretch' om aan te nemen dat juist zij zich, gedreven door depressieve gevoelens en een nood ergens bij te horen, aangetrokken kunnen voelen tot het nieuw ontstane transgenderconcept waarbij je, ook zonder de nodige vraagtekens in je jeugd of je uitsluitend met 't één of het ander te identificeren, jezelf op ieder moment van de dag tot 'transgender' kunt kronen, wetende dat je dan tot een "community" behoort en een bepaalde status verwerft waarmee je tegenwoordig eerder positief dan negatief wordt gediscrimineerd. Zeker wanneer je in een universum leeft waarin vrouwelijke mannen geaccepteerder zijn dan ooit en datzelfde universum je probeert wijs te maken dat je als vrouw 'onderdrukt' wordt is dat nog geen gekke move.
Een hele fijne bijkomstigheid is dat je vanaf dat moment iedereen die in jouw ogen een probleem met je heeft ongestraft 'transfoob' mag noemen; het is nl ook zeker niet de bedoeling dat je meer wordt dan een avatar van je aangenomen groepsidentiteit.. en warempel: alle vorm van introspectie is overbodig. En daarmee zijn eigenlijk ook al je problemen wel verdwenen..
'T is geen wonder dat het gehele transitiepakketje out of fashion is.

:mrgreen: De tijd zal het leren.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Simão »

Mr.X schreef: 16 sep 2018, 17:29

Iets wat ik ook kwalijk vind in het artikel is dat ze aankaarten dat vele al voor dat ze aangeven van geslacht te willen veranderen, andere psychische problemen hebben. Ze verwarren hier oorzaak en gevolg. Ze lijken het te willen verkopen als 'die meiden hebben al van te voren psychische problemen en zijn dus gek. Dat ze willen veranderen van geslacht is gewoon nog een extra psychisch probleem'. Wat ze dan weer niet zeggen is dat het ook goed mogelijk is dat al die psychische problemen voortkomen uit het transgender zijn.

All in all, this article can suck a big fat d- ...ingo?!
Nee dat is helemaal niet wat ze willen zeggen. Ze linken het aan de sociale druk en het feit dat er tegenwoordig sowieso een steiging is in bv self harming, dat op zich natuurlijk geen flikker te maken hoeft te hebben met het feit dat sommigen daarvan wel eens trans zouden kunnen zijn. Meisjes van tegenwoordig, in het algemeen, hebben gewoon allerlei psychische problemen omdat er eisen worden gesteld aan het meisje/vrouw zijn. Dit is gesignaleerd.
Er zijn meiden die denken dat hun problemen over zouden zijn als ze een jongen waren en dat dat niet het soort kinderen zijn die zich niet thuis voelen in hun lichaam en daarom problemen hebben.
Another source said: 'Is it, to put it crudely, that young girls simply think modern life would be easier to bear if they were boys?' Some therapists believe the rise is linked to the same mental health crisis among girls which has led to an epidemic of self-harm, with social media perpetuating hyper-sexualised ideals of what it means to be a woman.
Ook is gesignaleerd dat er bestaande psychische problemen waren bij een deel van de kinderen die van geslacht willen veranderen. Daar is helemaal geen waarde oordeel of conclusie aan geplakt en niet alle psychische problemen en stoornissen kun je ophangen aan het feit dat je trans bent anders zouden cis-mensen nooit psychische problemen of stoornissen hebben. Natuurlijk kun je problemen hebben omdat je trans bent, maar een en ander kan echt wel los staan van elkaar. De andere deel had immers geen problemen.

Uiteraard hadden ze kunnen melden dat problemen kunnen voortkomen uit het trans zijn, maar dit is geen diepte aritkel over het trans zijn, maar een artikel over een signalering van steiging van meisjes die "jongen willen worden" en wat de diverse bronnen daarover zeggen. Ik ga er vanuit dat uit hele lappen tekst en onderzoeken en interviews alleen de meest opvallende dingen zijn genomen om tot dit artikel te komen.

Ze hebben het over verschillende bronnen en onderzoeken waaruit dingen blijken, dit is geen verhaaltje dat iemand zit te verzinnen ofzo. En er wordt ook niks als feit genoemd, het is gewoon een verzameling van signaleringen die er voor zorgen dat het fenomeen opvalt en men onderzoek gaat doen.

Je kunt dit niet zomaar betitelen als onzin.
Ik zie een volkomen neutraal artikel over een verschijnsel dat gesignaleerd is.



Persoonlijk denk ik dat het een heel normaal bijtrekken is. Waarom zouden er meer mtf´s dan ftm´s zijn? In veel landen hebben de mtf´s altijd voorop gelopen (behalve hier in Portugal).
Het lijkt mij dat deze scheve verhouding niet echt natuurlijk is.
Misschien durfden meisjes voorheen de stap niet zo goed te nemen om openbaar te maken dat ze trans waren en is dit nu makkelijker geworden. Omdat meisjes zich makkelijker kunnen uitleven in tomboy gedrag dan jongens met wat wordt gezien als vrouwelijk gedrag, kunnen ze langer onder de radar blijven als ze dat zouden willen maar misschien willen ze dat nu niet meer.

Hier in Portugal heb ik in elk geval het idee dat het zware leven van meisjes helpt met het durven stappen te zetten voor behandeling, waar vrouwelijke jongens op zich helemaal niet opvallen. Ook denk ik dat zij (mtf´s) veel meer target zijn van geweld en dat kan dus een rem zijn, met dus het gevolg dat hier meer ftm´s zijn.
Ik denk dat als hier vrouwen een betere (veiliger) plek gaan innemen, dat er een steiging gaat komen in de mtf´s.
Omdat ik denk dat uitendelijk er gewoon net zoveel van het een als het ander bestaat (en van alles ertussenin natuurlijk).

Maar dat is een persoonlijke visie.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Benjamin »

Alice schreef: 16 sep 2018, 17:16 meisjes, 40 in 2009/10 ->1,806 in 2017/18
jongens, 57 in 2009/10 -> 713 in 2017/18
De vraag die dit artikel aankaart, is: waarom zo veel ftm kandidaten? De vraag moet zijn: waarom dit verschil tussen ftm en mtf kandidaten? Misschien zitten er wel niet zot veel losse flodders tussen de ftm-groep, maar zijn er gewoon zot veel mtf's die zich nog niet durven aan te melden bij een genderteam. Hierboven al gesuggereerd. Denk dat dit ook mede het verschil zal verklaren.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie