Nieuwe chat! Zie dit topic.

Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Alice »

Eerder tot 20?? was gebruikelijk de verhouding 2 MtF transgenders tegen 1 FtM transgender die zich aanmelden voor een transitie,
Over die verhouding zijn wel onderzoeken gedaan maar daar is buiten wat getheoretiseer niets uitgekomen om welke reden dit is. Ook is er onderzoek gedaan waarom vroeger meer transgenders uit het Westen/Midden van Nederland zich aanmelden bij de VUA dan uit de rest van Nederland. Een theorie was dat de mensen uit het W/M meer mondiger zijn en eerder aan de bel trokken (ik heb die theorie niet verzonnen).

Zelf heb ik ook wel eens over het grote verschil in aanmeldingen MtF - FtM transgenders nagedacht. Een theorie, van mij, is dat er veel van de aangemelde MtF transgenders wel transgender gevoelens denken te hebben maar geen transgender zijn*. Daarom zijn er ook veel afwijzingen bij/na onderzoek voor een behandeling. Dit in tegenstelling van MtF transgenders waar, vaak met minder onderzoekssessies, bijna geheel geen afwijzingen zijn. Ook is het opmerkelijk dat meer FtM transgenders beter, zich gelukkiger voelen dan MtF transgenders na hun transitie. Bekend 'kwaaltje' van de MtF transgender die rood krijgt en dan zolang doorzeurt en zevert dat er dan toch groen gegeven wordt en later spijt heeft.

De zeer grote verschil van aanmeldingen van FtM die nu 44x zo groot is geworden dan een paar jaar eerder is niet als een inhaalslag te zien. Bij een inhaalslag zou je kunnen denken dat het aantal aanmeldingen van FtM ongeveer gelijk met die van de MtF zou komen en dan zou die verhoging 16x zijn.


*ik weet het, het is vloeken in de kerk.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Simão »

Om op jouw theorie door de gaan- wetende dat het (nog) niet ondersteund wordt door een onderzoek- :
Als er bij die nieuwe en zeer jonge FTM´s waar het om gaat nou eens veel bij zijn die uiteindelijk ook niet trans blijken en afgewezen worden, dan passen de nummers misschien wel weer voor een inhaalslag.
Want uteindelijk gaat het om mensen die uitspreken het gevoel te hebben trans te zijn of zelfs het gevoel te hebben beter af te zijn als jongen en in transitie willen... Niet om mensen die in transitie zijn. Althans zo heb ik het begrepen. We weten ook niet of hier later spijtoptanten bij zijn en hoeveel.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Regering (UK) onderzoekt waarom zoveel meisjes jongens willen worden

Bericht door Alice »

Natuurlijk kan er nog geen goed onderzoek gedaan worden in de UK daar, net als in NL, een wachtlijst van 3 - 4 jaar bestaat na aanmelding voor een behandeling.

Ik denk meer aan als ik het woord 'inhaalslag' gebruik niet aan diegene die niet als transgender gediagnosticeerd worden maar meer aan hen die het wel zijn. Hoe zou dan die verhouding zijn?

Ook zou het interessant zijn te weten of die verschillen ook merkbaar zijn bij de vrij gevestigde behandelaars, Stepwork etc..
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.