Nieuwe chat! Zie dit topic.

Onaangename ervaring van een transgender vrouw op Luton Airport

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Onaangename ervaring van een transgender vrouw op Luton Airport

Bericht door Alice »

Onaangename ervaring van een transgender (legaal vrouw) die op het vliegveld lichamelijk onderzocht werd na het passeren van metaaldetector veilgheid.
https://tinyurl.com/yankuv72
https://tinyurl.com/ycz2ltre
https://tinyurl.com/y7xq636b
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Onaangename ervaring van een transgender vrouw op Luton Airport

Bericht door Marica »

Allemaal te danken aan die paar vlietuigkapende gekkies die de twin towers vernielden.

Zelfs als hetero is die controle erg voor je persoonlijke privacy, en moeten wij ons verontschuldigen met een pasje dat we anders zijn.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 249
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:19
Gender: Trans MtF
Locatie: Belgie

Re: Onaangename ervaring van een transgender vrouw op Luton Airport

Bericht door Fleur »

Beroepshalve vlieg ik veel. Zelf heb ik nog gn negatieve ervaringen gehad, ook nt in Londen.
Ook voor mij gaat die metaaldetector af en moeten ze me fouilleren. Dan koppel ik het aangename aan het aangename.
Alles voor de veiligheid.
Enkel in Noorwegen hebben ze me apart in een ruimte grondig gefouilleerd. Ik moest me daar volledig uitkleden en mijn kleren werden 1 voor 1 gecontroleerd op drugs. Dit was de enigste minder leuke ervaring sinds 15 jaar.
De meeste security mensen zijn wel opgeleid om respect te tonen voor iedereen.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Onaangename ervaring van een transgender vrouw op Luton Airport

Bericht door Anon20200101 »

Jammer dat dit nog steeds voorkomt.
En het spijt me zo ontzettend voor de personen die dit aan den lijve hebben ondervonden, en hierdoor getraumatiseerd (kunnen) raken.

Toch denk ik wel dat dit meer uitzondering dan regel is; ik ben redelijk vaak door vliegvelden van transgender onvriendelijke(re) landen gevlogen, en merkte ook daar voornamelijk respect.

Ik vlieg voor m'n werk, en af en toe prive, heel veel. Dat zijn ergens tussen de 60 en 100 security checks per jaar. Nog nooit zelfs maar de kleinste belemmering meegemaakt. Altijd door een vrouw gefouilleerd, en ik ben altijd met het volste respect behandeld.
Sinds 14 feb 2017, de eerste keer fulltime als vrouw door security gegaan, en de volgende 12 maanden ging dat met siliconen borsten in de bh (sindsdien eigen borstgroei, dus geen siliconen meer nodig :heart: ).
2 of 3 keer werd er gevraagd "wilt u door een man of een vrouw gefouilleerd worden?", en 1 keer werd me gevraagd of ik in een afgeschermd hokje gefouilleerd wilde worden.
Er werd ook niet expliciet in de onderbroekzone gevoeld, daar werd met respect net omheen gelaveerd, en met de rug van de hand ongeveer de lendenen gevoeld. En hetzelfde voor de bh, daar werd eigenlijk meer omheen gevoeld, en alleen het bh bandje op de rug werd expliciet aangeraakt en gevoeld.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Onaangename ervaring van een transgender vrouw op Luton Airport

Bericht door Anon20190501 »

Fleur schreef: 12 okt 2018, 03:16
Enkel in Noorwegen hebben ze me apart in een ruimte grondig gefouilleerd. Ik moest me daar volledig uitkleden en mijn kleren werden 1 voor 1 gecontroleerd op drugs. Dit was de enigste minder leuke ervaring sinds 15 jaar.
De meeste security mensen zijn wel opgeleid om respect te tonen voor iedereen.AfbeeldingAfbeelding
Kreeg je uitleg waarom ze je grondig wilden fouilleren?
Ben je die keer in Noorwegen wel respectvol behandeld? Kreeg je vrije keuze om door een man of vrouw te worden gefouilleerd?

Ik vraag het omdat het erin zit dat ik in de min of meer nabije toekomst ook naar Noorwegen zal vliegen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Onaangename ervaring van een transgender vrouw op Luton Airport

Bericht door Anon20200101 »

@@Sigrid, ik ben sinds ik me als vrouw presenteer (2 keer daarvan met breast forms im de bh, 3e keer met eigen kweet ;) ) drie keer naar en van Noorwegen gevlogen (TRD, OSL, AES), zonder zelfs maar de minste hiccup.
Vanuit anecdotische ervaringen valt hier geen garantie uit te halen; @Fleur moest zich uitkleden (waarvan ik gewoon zou stellen dat dit tegen elke wetgeving EN fatsoen ingaat, tenzij er evenuteel een van terreur verdachte situatie is, en zelfs dan nog; dan zou ik misschien eerder nog in bewaringstelling verwachten), en ik ben niet eens aangesproken, laat staan aangeraakt.