Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Nieuwsberichten
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Anon20190712 »

Frappant, ik dacht dat politiek niet op dit forum thuis hoorde. Maar we kunnen wel de republikeinen uitmaken voor gedesillusioneerde bejaarden en hopen dat die snel de pijp uit zijn? Het hebben over een toenemend rechtse jeugd en die over een kam scheren met geloofsextremisme? Of kan dit allemaal omdat rechts fout gevonden wordt en het de USA betreft? ;)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Emma »

Niet om het een of ander, maar ik heb het niet over links of rechts, en niet over GOP of DNC, zelfs niet over de VS per se, hoewel ik het natuurlijk wel over Trump heb. Ook Eveliene geeft geen oordeel over links of rechts, niet over geloof, maar alleen over extremisme. Ik meen overigens dat qua politieke kleur zij en ik nogal verschillen.

Ik heb het over het bedreigen van burgerrechten, het bedreigen van het welzijn van transgenders. Wie dat doet, en waarom, interesseert me feitelijk niet. We worden op zijn best als groep in een hoek gezet en ik vind dat we daar een mening over mogen hebben. Ik vind dat ik daar een mening over mag hebben, nee: ik vind dat ik daar een mening over moet hebben. Ook hier.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Anon20190712 »

Als ik het in zo’n context over Rutte zou hebben, heb ik het ook over rechts en VVD. Dat gaat hand in hand. Ook bij jouw opmerking. En zelfs al heb jij het niet over links of rechts, het gaat wel degelijk over politiek. Je deelt in je berichten een politieke mening, niet perse de waarheid of een gegeven. Dat je vindt dat je er in dit geval een mening over moet hebben is prima, maar het staat me zo bij dat politieke meningen niet op dit forum thuis horen, of het nu gaat om transgenders of niet.
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Simon »

Emma schreef: 04 nov 2018, 16:52 ik vind dat ik daar een mening over moet hebben. Ook hier.
Juist hier.
Groetjes,

Simon
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Emma »

Lucas schreef: 04 nov 2018, 18:01Dat je vindt dat je er in dit geval een mening over moet hebben is prima, maar het staat me zo bij dat politieke meningen niet op dit forum thuis horen, of het nu gaat om transgenders of niet.
Als het gaat over vluchtelingen, belastingen, de AOW-leeftijd, woningbouw, de prijs van het openbaar vervoer, de decentralisatie van de jeugdzorg, het pluche van de EU, of de vraag of Bart de Wever een goede burgemeester is voor Antwerpen, dan geef ik je helemaal gelijk.

Gaat het om LHBTIQAP+ rechten of transgnderzorg, dan hoort dat hier thuis.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Eveliene »


Emma schreef:Ook Eveliene geeft geen oordeel over links of rechts, niet over geloof, maar alleen over extremisme. Ik meen overigens dat qua politieke kleur zij en ik nogal verschillen.
Qua politieke kleur zijn we allebei lid van een partij die in de regering zit. Inderdaad wil en ga ik geen oordeel geven over geloof en richting, daar is het forum niet voor bedoelt. Ik verafschuw echter wel elke vorm van extremisme waar ook ter wereld, het is gruwelijk om te zien, horen en lezen hoe snel mensen tegenwoordig op geweld overgaan als ze het niet met elkaar eens zijn en ik ben met wat ik meegemaakt heb en in het verleden heb gedaan wat dat betreft toch echt geen zacht eitje.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Eva »

Lucas schreef: 04 nov 2018, 18:01 Als ik het in zo’n context over Rutte zou hebben, heb ik het ook over rechts en VVD. Dat gaat hand in hand. Ook bij jouw opmerking. En zelfs al heb jij het niet over links of rechts, het gaat wel degelijk over politiek. Je deelt in je berichten een politieke mening, niet perse de waarheid of een gegeven. Dat je vindt dat je er in dit geval een mening over moet hebben is prima, maar het staat me zo bij dat politieke meningen niet op dit forum thuis horen, of het nu gaat om transgenders of niet.
Politiek en religie zijn niet verboden op dit forum. Wat we proberen te voorkomen is trammelant:
Regel 6: Houd het vreedzaam
Wees behoedzaam met onderwerpen als religie en politiek. Virtuele veldslagen zullen in een vroeg stadium worden beëindigd, al dan niet in combinatie met een ban.
Je - in mijn ogen - felle reacties vormen op zich al een zekere polarisatie. Als je regel 6 had geïnterpreteerd zoals hij bedoeld is zouden we misschien het onderwerp op een meer objectieve manier kunnen bespreken.

Misschien kan dat nog?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Anon20210626 »

Lucas, Ik ben nu overigens wel nieuwsgierig naar jouw mening over dit onderwerp , gezien jouw reactie .

En wat betreft extremisme , ik denk dat daarover een mening hebben zeker geen ' zonde 'is . Ik heb daar al vrij heftige tot zelfs rabiate ervaringen mee gehad .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Anon20190712 »

Eva schreef: 04 nov 2018, 22:00
Politiek en religie zijn niet verboden op dit forum. Wat we proberen te voorkomen is trammelant:
Regel 6: Houd het vreedzaam
Wees behoedzaam met onderwerpen als religie en politiek. Virtuele veldslagen zullen in een vroeg stadium worden beëindigd, al dan niet in combinatie met een ban.
Je - in mijn ogen - felle reacties vormen op zich al een zekere polarisatie. Als je regel 6 had geïnterpreteerd zoals hij bedoeld is zouden we misschien het onderwerp op een meer objectieve manier kunnen bespreken.

Misschien kan dat nog?
[/quote]
Volgens mij ben ik niet heel fel geweest, ik heb mijn politieke mening ook nog niet gedeeld. Ik schrok wel van deze uitspraak;

'' Trump en zijn medestanders maken deel uit van een groep gedesillusioneerde bejaarden en bijna bejaarden die het moderne leven niet meer kunnen bijbenen, en binnen 10 tot 20 jaar geen deel meer uitmaken van het aardse leven.

Deze gerontocratie zal niet zo lang duren. Te lang, dat wel, maar niet lang.''

Die vind ik polariserend en verre van objectief.
Het stond me bij dat felle discussies over politiek direct werden afgekapt. Ik schrok dus nogal dat nota bene Emma een felle polariserende politieke sneer op dit forum plaatste.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Anon20190712 »

Renée schreef: 04 nov 2018, 23:11 Lucas, Ik ben nu overigens wel nieuwsgierig naar jouw mening over dit onderwerp , gezien jouw reactie .

En wat betreft extremisme , ik denk dat daarover een mening hebben zeker geen ' zonde 'is . Ik heb daar al vrij heftige tot zelfs rabiate ervaringen mee gehad .

Mijn mening over dit onderwerp:
Het is verkiezingstijd en de symboolpolitiek vliegt men om de oren. Beide kampen schetsen een heftiger beeld dan de werkelijkheid, om zieltjes te winnen. Van wat ik heb gelezen en gehoord is het zo dat zelfs als de wet er door komt er niks verandert in het dagelijks leven voor transgenders. Geslachtswijziging gebeurt per staat en dat zal ook zo blijven en kunnen omdat dit niet federaal kan worden opgelegd. Geen burgerrechtenschending dus, wel een heel vervelend signaal. Een signaal waar stemmen mee te winnen vallen. Niet alleen van de 'gedesillusioneerde bejaarden', maar ook van gewone gematigde mensen. Mensen die hebben gezien wat er bijvoorbeeld met de radicale bill c-16 in Canada gebeurd is en denken; dat moeten wij zien te voorkomen.

Dat er een anti-trans beweging is snap ik wel, als ik de activistische lgtb beweging hoor. Het is het ene radicale gedachtegoed tegenover het andere. Beide hebben goede punten en beide hebben extreme oplossing voor hetgeen zij als probleem ervaren.
Plaats reactie