Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Nieuwsberichten
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Alice »

De Amerikaanse president Donald Trump wil dat het in de toekomst onmogelijk wordt voor transgenders om voor de wet van geslacht te veranderen.
Het plan vormt een nieuw hoofdstuk in de toenemende vrijheidsbeperkingen van Amerikaanse transgenders.

https://tinyurl.com/yabyf8xe
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Sara »

Je vraagt je soms wel af wat nou de langetermijnstragie is (als die er is) van Trump en/of de GOP. Ik kan me voorstellen dat er nu een hoop aartsconservatieve senioren zijn die heel blij zijn met deze beslissingen, maar dat is nou niet bepaald een groeimarkt.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Anon20190508 »

Ik denk dat Trump helemaal geen langetermijn plan heeft, maar dat het meer een kwestie is van 'oh, dit vind ik op dit moment helemaal niks, daar gaan we wat aan doen!', en dat hij geen enkel overzicht heeft over zijn beslissingen op lange termijn.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Marica »

Ach, de soep wordt niet heet gegeten denk ik. En als hij erin slaagt deze wet er door te krijgen dan is het aan zijn opvolgster/opvolger om daar per presidentieel decreet een streep door te zetten. Hij liet al zien hoe dat moet.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Isabelle »

De midterm elections zijn binnenkort he, dit is gewoonweg een politieke achterban proberen tevreden te stellen. De kans is groot dat het er niet eens doorheen komt.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Wolfy_girl »

Isabelle schreef: 01 nov 2018, 11:04 De midterm elections zijn binnenkort he, dit is gewoonweg een politieke achterban proberen tevreden te stellen. De kans is groot dat het er niet eens doorheen komt.
Laten we het hopen. Ik ben bang dat Trump niet bang is om zijn stemmers tevreden te houden met die typische anti LGBT onzin.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Anon20190508 »

I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Elise »

Maar dit klinkt inderdaad als verkiezingstaal. Maar verontrustend is het zeker.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Emma »

Deze zag ik vandaag op de interne Yammer.

Image
Team –
Many of you are aware of potential plans by the U.S. Department of Health and Human Services (HHS) to release regulations that redefine sex in a way that could impact existing civil rights protections for LGBTQ people. These actions are wrong and go against Nike’s values of equality, inclusion, and respect for all. We proudly stand in support of the protections of transgender people under the current U.S. federal civil rights law and oppose any policies that facilitate discrimination and limit human potential.
We know that many of you have questions about the scope and potential impact this consideration would have to both federal law and Nike policies. While it’s unclear what will come out of these actions, we want to stress that we don’t foresee any changes in our current support of LGBTQ employees – specifically in our non-discrimination policies or health care benefits, and will continue our efforts that fully support equality for all.
Nike was one of the first companies to express support for the Equality Act when it was introduced in 2015 – federal legislation that would provide the same basic protections to LGBTQ people as are provided to other protected groups under federal law, in areas such as employment, housing, credit, public accommodations and more. And in 2016, Nike was one of only 60 companies nationwide that joined the Human Rights Campaign’s (HRC) Business Coalition for the Equality Act, in support of the Equality Act.
Earlier today, Nike signed onto a statement with HRC, leading LGBTQ organizations and other businesses in support of full transgender equality. The statement makes clear that Nike and these organizations “stand with the millions of people in America who identify as transgender, gender non-binary, or intersex, and call for all such people to be treated with the respect and dignity everyone deserves. We oppose any administrative and legislative efforts to erase transgender protections through reinterpretation of existing laws and regulations. We also fundamentally oppose any policy or regulation that violates the privacy rights of those that identify as transgender, gender non-binary, or intersex. Transgender people are our beloved family members and friends, and our valued team members. What harms transgender people harms our companies.” Read the full statement here.
Understandably, there’s still much we don’t know regarding next steps or any impacts to current federal policies, protections or laws. Members of our Government Affairs team are working closely with representatives at the state and federal level to clearly state our position on this issue and oppose any further actions that would limit protections for LGBTQ people.
We commit to keeping you updated on any impacts or changes to Nike as we know them.
Best,

Marcus Wade
Executive Sponsor, PRIDE Network
pronouns: he/him
Sue Brisbois
Chair, PRIDE Network
pronouns: she/her


PRIDE Network is one of eight NikeUNITED Employee Networks that offer resources to a diverse spectrum of individuals across Nike. To learn more about Employee Networks at Nike, visit the Diversity & Inclusion website.
Through NIKE, Inc.’s partnership with leading national mentoring organization MENTOR, all U.S.-based Nike employees can make a difference by mentoring youth in their community. Learn more and sign up at mentoring.org/swoosh.
http://pridenetwork.createsend.com/t/Vi ... 23F30FEDED

https://businessfortransequality.com

https://businessfortransequality.com/wp ... _FINAL.pdf


Dit bericht is in eerste instantie verspreid binnen het interne Pride Network, dus niet bedoeld voor de marketing, zoals de campagne vorige maand met Colin Kaepernick. Aan het gezamenlijke statement zit wel een marketing kant, maar dan nog: het betekent dat Nike verwacht meer te kunnen verdienen aan mensen die het hier mee eens zijn dan aan de ‘boze witte mannen’ (okee, er zitten ook witte vrouwen tussen en Kanye West) die zich achter Trump scharen. Het zijn simpelweg meer mensen, mensen die soms nog te jong zijn om stemrecht te hebben, zich tot nog toe domweg niet voor de politiek interesseerden of zich er zelfs van distantiëren. Trump en zijn medestanders maken deel uit van een groep gedesillusioneerde bejaarden en bijna bejaarden die het moderne leven niet meer kunnen bijbenen, en binnen 10 tot 20 jaar geen deel meer uitmaken van het aardse leven.

Deze gerontocratie zal niet zo lang duren. Te lang, dat wel, maar niet lang.

En dat geeft hoop voor de toekomst.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Komt er een wet dat verandering van geslacht in US niet meer mogelijk zal zijn?

Bericht door Eveliene »

Ook onder en misschien zelfs juist onder de jeugd is het links, rechts en geloofs extremisme behoorlijk aan het toenemen en niet alleen in Amerika maar ook hier is dat duidelijk merkbaar. Het is op deze aardkloot wel eens gezelliger geweest.
Plaats reactie